mts

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

6561cc slecht bereik

Ik had al wat problemen met bellen op mijn oude iPhone 4, nu een aantal dagen een iPhone 5 met nieuw RED abonnemet maar de ontvangst is nog steeds bagger slecht. Kan soms niets verstaan omdat alles blikkerig en afgebroken klinkt, moet dan zowat tegen een raam of naar boven gaan om weer fatsoenlijk een gesprek te kunnen voeren.
Ik heb al jaren Vodafone en woon hier ook alweer 17 jaar, dit is nooit zo geweest ... echt iets van de laatste maanden zoniet langer. Als ik het goed heb is er in de buurt van of zelfs op de mast lang geleden een keer de bliksem ingeslagen en eigenlijk speelt het al sinds die tijd, soms erger dan anders.
3 Reacties 3
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hi Mts, allereerst welkom op het forum. Ondervind je dit met het 3G of 2G (GPRS) netwerk? Zijn er meer mensen die dit ervaren op dezelfde locatie?
mts
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geen idee welk netwerk het is, het is tijdens het bellen en voor de rest zit ik op WiFi.
Ik ben niet de enige, mijn dochter die voorheen ook een Vodafone abo had had hetzelfde.
Als het slecht weer is zit ik zelf af en toe op een Duitse provider dus dat schiet niet echt op!
 
Ik zit ook niet ergens in een buitenaf plek ofzo, bijna in het centrum en dan een beetje richting Nijmegen zeg maar.
Signaal is ook niet echt bijster, 1 max 2 dotjes (op de iPhone5 met IOS7 en provider update)
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Bovenin de balk zie je naast Vodafone NL het type netwerk staan. Waarschijnlijk gaat het hier om de 3G dekking. Het kan verschillende oorzaken hebben dat het signaal minder is geworden. Zo komt het wel eens voor deze door omgevingsfactoren wordt beïnvloed en hierdoor niet (meer) optimaal is. Denk hieraan veranderde bebouwing etc.

We werken continu aan het netwerk om deze te verbeteren. Echter kunnen we dit helaas niet overal 3G dekking garanderen. Wellicht is SignaalPlus een optie. Kijk voor meer informatie hierover eens op deze pagina.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic