Mariak

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
4g werkt niet buitenshuis, heeft het altijd gedaan, nu sinds een paar weken niet, hoe kan dit?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12332Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3218Likes
Hoi Mariak
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je al eens je Mobiel uitgezet en daarna weer aan?
Of heb je je SIMkaart uit je toestel gehaald, even met een theedoek schoon gemaakt en daarna er weer terug ingedaan? (ik zou dan even 5 minuten wachten en dan pas terug erin doen en weer aanzetten).

Heb je je SIMkaart al eens bij iemand anders in z'n telefoon gedaan om te kijken of je daar hetzelfde probleem hebt en heb je al eens een andere SIMkaart in jouw telefoon gedaan om te kijken of je dan hetzelfde probleem hebt 🙂

Staan je instellingen wel goed van je APN?
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.


Heb je dit alles bekeken en is er niets aan de hand, kijk dan eens of je misschien een storing of werkzaamheden zijn bij Vodafone. Dat kan je doen door naar deze pagina te gaan: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml?coverage=true&tab=work-map

Gaat het helemaal niet goed, loop langs een Vodafone winkel en laat er daar nog even naar kijken of bel met de klantenservice van Vodafone. Ik zou zelf zo 123 geen andere oplossing meer weten waardoor je kan testen of het goed is of niet.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Mariak
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Verschillende apps, waaronder Strava, werken dan niet, heel vervelend!!
Energieboy
Expert
Expert
  • 12332Posts
  • 3570Oplossingen
  • 3218Likes
Hoi Mariak
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Vodafone.

Heb je al eens je Mobiel uitgezet en daarna weer aan?
Of heb je je SIMkaart uit je toestel gehaald, even met een theedoek schoon gemaakt en daarna er weer terug ingedaan? (ik zou dan even 5 minuten wachten en dan pas terug erin doen en weer aanzetten).

Heb je je SIMkaart al eens bij iemand anders in z'n telefoon gedaan om te kijken of je daar hetzelfde probleem hebt en heb je al eens een andere SIMkaart in jouw telefoon gedaan om te kijken of je dan hetzelfde probleem hebt 🙂

Staan je instellingen wel goed van je APN?
* Bij Android is dit onder de instellingen - meer verbindingen - mobiele netwerken en dan namen toegangspunten. Hier moet staan Vodafone Live of Vodafone Internet en apn live.vodafone.com Deze moet dan ook daar aangevinkt zijn.
De gegevens voor de APN zijn:
Naam: Vodafone Live
APN: live.vodafone.com
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: Niet ingesteld
MMSC: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
APN-Type: default
APN-Protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4

* Bij Apple is dit instellingen - mobiele netwerk - opties - mobiele data netwerk
Ook hier moet staan live.vodafone.com (gebruikersnaam vodafone en wachtwoord vodafone)

Natuurlijk dient 4G aan te staan.
* Deze zet je bij Apple aan onder de instellingen - mobiel netwerk - opties - gesprekken over 4G.
* Bij Android zet je dit aan onder instellingen - meer/ meer netwerken/ verbindingen - mobiel netwerk - netwerk operators.


Heb je dit alles bekeken en is er niets aan de hand, kijk dan eens of je misschien een storing of werkzaamheden zijn bij Vodafone. Dat kan je doen door naar deze pagina te gaan: https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml?coverage=true&tab=work-map

Gaat het helemaal niet goed, loop langs een Vodafone winkel en laat er daar nog even naar kijken of bel met de klantenservice van Vodafone. Ik zou zelf zo 123 geen andere oplossing meer weten waardoor je kan testen of het goed is of niet.
Mariak
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt voor de snelle reactie, instelling apn aangepast, volgens mij lijkt het nu opgelost!!
Bedankt!!
Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 443Likes
Opgelost. Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic