Davidave023

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4g valt weg

Hallo,

Meestal heb ik geen problemen met 4g. Maar vaak genoeg switch mn telefoon naar het E netwerk wat gewoon *** is. Instellingen is niks mis mee, want meestal doet ie zn werk op 4g, vandaar. Maar als ik E heb en mn telefoon herstart heb ik weer 4g.... het is mij een raadsel! Dacht dat t eenmalig was maar t gebeurt steeds maar weer... en t wordt behoorlijk irritant. Ik heb een Samsung s9 btw. Hoop dat iemand dit raadsel op weet te lossen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Kakarot

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Lycke Vodafone wrote:
Kakarot wrote:
Steven wrote:

@Kakarot Dankjewel voor de gegevens. Ik heb een simkaart voor je besteld. De simkaart ontvang je ongeveer binnen 5 werkdagen. 
Laat je weten of dit geholpen heeft? 

Heb de simkaart ontvangen, maar helaas krijg ik hem niet geactiveerd.

 

Waar loop je precies vast, @Kakarot ? 🙂 

Steven heeft het gelukkig kunnen oplossen 🙂

 

Bekijk in context

22 Reacties 22
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @Davidave023 
Heb je al eens gekeken op de storing pagina en/of netwerk pagina?
https://www.vodafone.nl/support/internet-en-dekking/dekkingskaart.shtml

Misschien is het daar iets duidelijker en kan er iets aan de hand zijn. Komt het sinds dat 3G uit de lucht is gegaan? Heb je het ook met andere toestellen of alleen met die van jezelf? Kan misschien ook aan het toestel liggen, zou even je simkaart in een ander toestel stoppen en kijken of het daar wel goed werkt.

LET OP: In deze corona tijd kan het voorkomen dat een ander toestel niet schoon is en kan deze je dan besmetten. Neem daarom de juiste maatregelen voor je iemand anders z’n toestel aanraakt en/of gebruikt!!

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je de reactie van @Energieboy nog gezien @Davidave023?

Jayjay

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag, 

 

Ik ervaar hetzelfde probleem met de Samsung s20 plus. Eerder ook met toestel Samsung s10. Het 4g netwerk valt weg en krijg ook het E netwerk. Ik moet continu het toestel opnieuw laten verbinden met het 4g netwerk. Dit voorval vindt iedere 10 minuten plaats. 

In de omgeving heeft verder niemand last van dit probleem (ook gebruikers 4g van vodafone, danwel andere provider) 

Simkaart is al verwisseld met een nieuwe.

Aan de dekking ligt het ook niet. 

 

Mogelijk telefoon instellingen? 

Ik hoor het graag,

 

Jayjay

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Het beste kun je eens het toestel terug zetten naar fabrieksinstellingen. Maak wel eerst een back up van het toestel @Jayjay. Laat je weten of dit geholpen heeft?

Kakarot

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik ervaar hetzelfde probleem met een Oneplus 7.

Vooral als ik schakel ik tussen wifi en 4g schakeld hij naar E ipv 4g

Dekking is volgens de kaart dik in orde binnen en buiten en toch regelmatig E.

Moet dan vliegtuigmodus even aan en uitzetten en er is weer 4g….

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je al eens een kruistest geprobeerd @Kakarot? Hierbij gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Wat is daar de uitkomst van?

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je nog een update voor ons @Kakarot? Is het inmiddels verholpen? Wat was de uitkomst van de kruistest? 

Kakarot

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Steven wrote:

Heb je nog een update voor ons @Kakarot? Is het inmiddels verholpen? Wat was de uitkomst van de kruistest? 

Sorry voor de late reactie.

Heb een kruistest gedaan met een Nokia 7 plus voor 2 dagen en helaas zelfde klachten 😞

 

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Maakt niks uit @Kakarot. In dat geval raad ik een sim wissel aan. Dit kun je aanvragen via een van onze winkels. Mocht je willen dat ik een simkaart verstuur, dan hoor ik het graag.  Je mag mij dan een privébericht sturen met daarin je naam, adres, postcode, geboortedatum, laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer en natuurlijk je mobiele nummer. Een privébericht stuur je door op mijn naam te klikken. Vervolgens klik je op verstuur bericht. 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

@Kakarot Dankjewel voor de gegevens. Ik heb een simkaart voor je besteld. De simkaart ontvang je ongeveer binnen 5 werkdagen. 
Laat je weten of dit geholpen heeft? 

HelpendeHand

Gedreven Ontdekker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Tot 2 weken terug had ik hier ook last van met mijn Motorola Moto G5. Nu sinds een week overgestapt op een Galaxy S10 en geen terugval meer gehad naar E (Edge) snelheid. Ik hoop niet dat dit probleem terugkeert.

Kakarot

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Steven wrote:

@Kakarot Dankjewel voor de gegevens. Ik heb een simkaart voor je besteld. De simkaart ontvang je ongeveer binnen 5 werkdagen. 
Laat je weten of dit geholpen heeft? 

Heb de simkaart ontvangen, maar helaas krijg ik hem niet geactiveerd.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 1103Posts
  • 199Oplossingen
  • 333Likes
Kakarot wrote:
Steven wrote:

@Kakarot Dankjewel voor de gegevens. Ik heb een simkaart voor je besteld. De simkaart ontvang je ongeveer binnen 5 werkdagen. 
Laat je weten of dit geholpen heeft? 

Heb de simkaart ontvangen, maar helaas krijg ik hem niet geactiveerd.

 

Waar loop je precies vast, @Kakarot ? 🙂 

Kakarot

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Lycke Vodafone wrote:
Kakarot wrote:
Steven wrote:

@Kakarot Dankjewel voor de gegevens. Ik heb een simkaart voor je besteld. De simkaart ontvang je ongeveer binnen 5 werkdagen. 
Laat je weten of dit geholpen heeft? 

Heb de simkaart ontvangen, maar helaas krijg ik hem niet geactiveerd.

 

Waar loop je precies vast, @Kakarot ? 🙂 

Als ik via MijnVodafone de nieuwe simkaart wil activeren krijg ik een melding “Sorry niet gelukt, probeer het later nog eens”

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Ik heb je nieuwe simkaart geactiveerd @Kakarot. Even de nieuwe simkaart in je toestel stoppen en opnieuw opstarten. Laat je weten of het hierdoor beter is met het netwerk?

Kakarot

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Steven wrote:

Ik heb je nieuwe simkaart geactiveerd @Kakarot. Even de nieuwe simkaart in je toestel stoppen en opnieuw opstarten. Laat je weten of het hierdoor beter is met het netwerk?

Krijg de melding: SIM not provisioned

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Kun je mij eens het simkaartnummer doorgeven @Kakarot via DM?

Kakarot

Gedreven Ontdekker
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Steven wrote:

Kun je mij eens het simkaartnummer doorgeven @Kakarot via DM?

Kan je geen bericht sturen helaas

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Zie Dm @Kakarot 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic