Hoi @Digitijger
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Vodafone.
Geen idee wat er aan de hand is maar ik kan je wel zeggen dat hij op dit moment gebruik maakt van het netwerk in Marokko en dat je dan eigenlijk daarmee in contact moet gaan om te vragen waarom hij niet bellen kan. Wanneer die je dan wel kan bellen dan kan het zijn dat ze daar het nummer niet doorgeven en dan kan ook Vodafone Nederland dit niet, dus zie je ook geen nummer.
Hou er aub rekening mee dat in elk land Corona een probleem kan zijn. Er zijn op dit moment zoveel mensen thuis en/of via het mobiele netwerk die bereikbaar willen zijn, dat er storingen kunnen oplopen en/of dat het land aldaar de eigen mensen voorrang geeft op het mobiele verkeer. Zeg niet dat het zo is, maar dat zou best eens kunnen. Dus in deze tijd is het wel heel erg lastig en het netwerk in het buitenland is niet zoals in Nederland (jammer genoeg soms!).
Je zou eventueel kunnen vragen aan de Nederlandse Vodafone of ze zijn nummer een keer willen resetten om zich opnieuw aan te melden op het netwerk aldaar. Maar dan moet hij wel zelf bellen, hij is denk ik ook de persoon die op het contract staat. Hij kan dan bellen met +31 654-500100 (gratis voor Vodafone 06-nummers).
Succes in ieder geval!