Van het kastje naar de muur...wie heeft er gelijk? Volgens Apple is Vodafone aan zet. Wanneer is deze "soap" ten einde?
Ik heb net een medewerker van Apple gevraagd over de 'carrier update'. Hieronder een fragment uit de chat met Apple.
Apple: Ik heb eventjes voor u nagevraagd en de provider moet de carrier update vrijgeven. Dit kunnen wij niet voor u doen.
Ik: en Vodafone zegt dat Apple dit moet vrijgeven...het spreekwoordelijke kastje naar de muur... hoe kan ik dit doorbreken?
Apple: Ik begrijp dat dit heel vervelend voor u is, maar Vodafone heeft u verkeerd voorgelicht. Het is namelijk zo dat wij geen 4G netwerken hebben en dus ook geen Carrier Updates kunnen vrijgeven. Hier is Vodafone verantwoordelijk voor.
Apple: dat begrijp ik, maar ze draaien er omheen dus? hoe kan ik ze uitleggen dat het iets is voor Vodafone en niet voor Apple? Ja, en het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat u daarvoor bij ons moet zijn. U kunt zeggen dat u contact met ons heeft gehad en dat wij de mogelijkheid niet hebben om deze update vrij te geven, omdat die gewoonweg niet bestaat voor Apple. Vodafone is verantwoordelijk voor het updaten en het bieden van de dekking voor het netwerk. Ik vind het dan ook raar dat zij u naar ons verwijzen.Ik zou u graag willen helpen, maar die mogelijkheid heb ik niet, omdat de verantwoordelijkheid bij Vodafone ligt. Wij hebben alleen de gewone software updates en die hebben niets te maken met het 4G netwerk.