Pasquale

Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

4G Blox snelheid

Dag Vodafone,

Wat is de maximale snelheid die ik zou kunnen halen als ik de 4G Blox activeer?
Ik heb een BSW-2 Altijd abonnement.
79 Reacties 79
Terry

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
"Enerzijds is hiermee bewezen dat er geen cap op de BloX zit van 15 Mbps. Een dergelijke cap is gebonden aan je abonnement. Screenshot 3 met de hele hoge snelheid zou onmogelijk zijn als de cap op 15 lag."

Het enige wat daarmee bewezen is, is dat er op dat moment geen cap op zat. Maar mijn screenshot en zijn overige screenshots laten blijken dat er op andere momenten wel degelijk een cap actief was. De reactie van jullie was dat er in het geval van een cap eerst een piek is die daarna snel minder wordt, dat is *exact* wat er aan de hand is!
Pasquale
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@BasT

Die hele hoge snelheid is maar heel kort, vlak daarna is het wel weer 'gewoon' 15mbps...
Het toont mijn inziens wel aan dat het niet ligt aan wat het netwerk kán, want die snelheden zijn dus wel mogelijk.

Bericht verstuurd 🙂


Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Thanks!
knny

Ontdekker
  • 60Posts
  • 0Oplossingen
  • 24Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem. Een maand geleden haalde ik makkelijk elke speedtest boven de 20 Mbit en soms zelfs 30. Nu begint hij snel boven de 20Mbit en zakt daarna terug naar max 15 Mbit. Lijkt dus dat hier ook een cap op gezet is ineens. 😞
GastonM

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem. Eén ding is mij echter sinds gisteren opgevallen: als ik op mijn iPhone 5S vliegtuigmodus aan en uit zet en vervolgens weer een speedtest doe, kom ik steeds gewoon netjes boven de 20Mbps per seconde uit. Dit blijft zo indien ik de hele tijd op 4G blijf en niet terugval naar 3G of GPRS/EDGE. Als ik terugval naar 3G en vervolgens weer verbindt met 4G, blijft de speedtest rond 15Mbps steken. Het lijkt er dus op dat alleen de 3G-snelheid wordt gecapped en meegenomen wordt naar 4G. Ik hoop dat dit meer duidelijkheid brengt.
mcrapts

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Ik heb precies hetzelfde probleem.

Voorheen altijd hoge snelheden gehaald met 4G:
https://www.dropbox.com/s/6eqlqtfe3bsepkz/2014-04-13%2014.07.43.png

Sinds 17 februari nooit meer dan 14 mbit/s gehaald:
https://www.dropbox.com/s/ub0ex19osokn1cr/2014-04-13%2014.07.49.png

Ik woon hemelsbreed op een paar honderd meter afstand van een 4G-mast (een 1800MHz-mast om precies te zijn, hoge capaciteit dus), en zelfs als ik op 10 meter afstand van de mast sta haal ik niet hoger dan deze snelheid. Ook niet om 5 uur 's nachts. Ja, dit heb ik allemaal getest.

Dit lijkt me een groot probleem. Ik betaal elke maand voor 4G, wat heb ik er aan als het niet sneller is? Het is weggegooid geld zo. 😞
mcrapts

Meedenker
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
Ik zou het trouwens op prijs stellen als Vodafone-medwerkers legitieme klachten niet als een "voordeel" voor de klant gaan proberen uit te leggen. Ik voel me als klant daardoor totaal niet serieus genomen. Ik ga er vanuit dat dit een incident is en geen beleid van Vodafone.
svd

Gedreven Liefhebber
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
Goedendag,

Ook hier een issue met de 4G snelheid, ongeacht de locatie, tijd, toestel e.d.
De afgelopen weken kom ik met de downloadsnelheid niet boven de 9 mbps en upload is wel erg goed: altijd boven de 13 mbps. Lijkt er dus op of ook bij mijn de up- en downloadsnelheid zijn gewisseld. Ik heb al vanalles geprobeerd: vliegtuigmodus gebruikt, toestel gereset, toestel aan en uit enz enz.
Niets helpt.

Gemeten in Woerden, Dordrecht, Leerdam, Kaatsheuvel, Tilburg, Volendam, Den Bosch en nog een aantal plaatsen. Overal hetzelfde verhaal.
Mijn abonnement is een Red Essential met een Iphone 5S.

Collega's van mij met hetzelfde toestel hebben dezelfde issue.

Ik heb hier evt. screenshots van.

M.vr.gr.
Terry

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Dit is het probleem gok ik:

http://tweakers.net/nieuws/95415/vodafone-klanten-klagen-over-traag-internet-door-niet-uit-te-schakelen-proxy.html#r_6882658

Heeft niks te maken met simkaarten, je telefoon aan/uitzetten of postcodes, gewoon een probleem met het netwerk.
aws1971

Gedreven Meedenker
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
ja het is echt dramatisch met het netwerk nu,
pagina's laden duren een eeuwigheid.
4G is nu net zo snel als G.
niet vooruit te branden.
ze moeten lekker die domme proxy uitzetten dit is weer eens iets wat totaal niet ten goede komt.
Pasquale
topicstarter
Meedenker
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik denk niet dat dat proxy verhaal iets met een snelheidscap te maken heeft.
Die proxy is er al veel langer, die was er ook toen we nog gewoon de hoge snelheden haalden.
svd

Gedreven Liefhebber
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
http://tweakers.net/nieuws/95415/vodafone-klanten-klagen-over-traag-internet-door-niet-uit-te-schakelen-proxy.html

Zou opgelost zijn volgens Vodafone, maar ik merk nog weinig verschil. Down en upload zijn gelijk maar nu slechts 8 Mbps met 5 bolletjes van de 5 op de Iphone 5S.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Problemen zouden inderdaad opgelost moeten zijn. Ervaren jullie nog problemen dan graag even contact opnemen met de klantenservice via 1201 of andere kanalen.De contactmogelijkheden vind je op de volgende pagina: Klantenservice
Terry

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
De problemen zijn niet opgelost, hetgeen jullie woordvoerder al had bevestigd 40 minuten voor jouw reactie.

Is het niet tijd om een keer de koppen bij elkaar te steken en te kijken wat er nou echt aan de hand is i.p.v. steeds lukraak tegenstrijdige dingen te roepen en ondertussen de talloze klachten onbehandeld te laten? Vermoeiend dit.

Bron:
http://tweakers.net/nieuws/95427/klanten-kampen-ondanks-fix-vodafone-nog-steeds-met-traag-ladende-paginas.html
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Jammer dat je zo verhit op me reageert. Ik geef slechts door wat aan ons gecommuniceerd is: de problemen zouden moeten zijn opgelost. Indien klanten wel nog problemen ondervinden moeten er voorbeelden worden verzameld.

Vandaar: alsjeblieft contact opnemen met de klantenservice zodat het alsnog kan worden opgelost.

Hopelijk is nu duidelijk wat ik bedoel.
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
@Terry @svd

Het probleem wat hier in dit topic wordt besproken, is niet gerelateerd aan het artikel op Tweakers. Dat heeft alleen betrekking op het browsen van webpagina's.

Het probleem in dit topic is daarentegen ook in onderzoek (4G Blox download snelheid). 🙂
svd

Gedreven Liefhebber
  • 32Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes
@Farid-Dank voor je reactie, ik wacht het rustig af. Verder gewoon tevreden alleen dit viel me al enige tijd op.
davod10

Gedreven Meedenker
  • 2447Posts
  • 57Oplossingen
  • 0Likes
@Farid- Je hebt gelijk dat dit een losstaand probleem is.
Heeft ermee te maken dat de 14,4Mb/s 3G cap wordt meegenomen naar 4G, wanneer er verbinding is geweest met 3G. Ga je vanuit vliegtuigmodus direct naar 4G dan wordt de 30Mb/s cap wel correct gehandhaafd.

In hier meer informatie en screenshots met testuitslagen.
'k Blijf graag op de hoogte over de erkenning en oplossing van dit issue.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
@ChrisNL , het klinkt in ieder geval als een reële optie en wordt al meegenomen in het onderzoek.

Op persoonlijke titel en voor de mensen die meelezen: ik zou het wel leuk vinden als er tweerichtingsverkeer was ;). Dwz: op andere fora ook erkend werd dat wij al hebben aangegeven dat we weliswaar niet precies weten wat er gebeurt maar dat er wel iets raars aan de hand is, dat we dat onderzoeken en dat we jullie signalen serieus nemen. Je kunt niet "erkennen" dat X de oorzaak van probleem Y is zolang je dat niet vastgesteld hebt. Erkennen op zichzelf klinkt al alsof er hier een gniffelend evil mannetje zit dat klanten eens ff lekker gaat pesten.

Anyway, als we de meldingen wel serieus nemen verdienen we al dit wantrouwen niet helemaal toch? Met name online hebben mensen blijkbaar het gevoel dat ze per direct de aanval moeten inzetten op een provider. Trust me, constructief met voorbeelden komen (zoals jij hier doet Chris) en ons dan wat tijd geven als we zeggen dat we iets onderzoeken is in 95% van de gevallen zowel prettiger als effectiever voor ons allemaal 🙂
Terry

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Het probleem is natuurlijk dat velen zich al beklaagd hebben bij de klantenservice (telefonisch of via social media) voordat ze hier komen maar dat er gewoon niks mee gedaan wordt. Als je dan ook eerst nog een duidelijke fout als een voordeel voor de klant probeert uit te leggen, schiet het niet op natuurlijk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic