Vandaag erg slechte data verbinding.. terwijl de signaal sterkte gewoon goed is.. 4 of 5 streepjes
Indicator meestal wel goede sterkte (4 of meer streepjes), maar met uitroepteken als indicatie dat er geen data verbinding is. Ik gebruik mijn telefoon voor navigatie met appje Waze, wat verbind met een server via mobiel internet zodat deze up to date verkeersinfo kan verwerken.. erg handig met al die files.. Alleen vandaag werkte dat niet of nauwlijks, de indicator gaf steeds een uitroepteken, met in de waze app de waarschuwing "zoekt netwerk verbinding" heel af en toe was er dan wel verbinding (uitroepteken weg) maar een paar seconden later.. viel de data verbinding weer weg (uitroepteken terug). Uiteindelijk vandaag denk ik zo'n 80-90% van de tijd zonder data verbinding gezeten. Of bellen wel werkt heb ik niet kunnen testen, ik ben niet gebeld en hoefde zelf ook niet te bellen (het gaat hier over mijn prive telefoon, voor werk heb ik een andere)
[EDIT} Het gaat hier overigens om een 4G verbinding.. en dat blijft zo, de telefoon schakelt niet terug naar 3G of zo.. ondanks het uitroepteken blijft de verbinding 4G (normaal gebeurd dat wel eens dat de telefoon terug schakelt naar een minder snel netwerk als 4G erg slecht bereik heeft.. maar dat is hier dus helemaal niet het geval)
Wat ik heb geprobeerd om het op te lossen:
Soms helpt het om de waze app opnieuw op te starten, paar keer geprobeerd, maar werkte niet
Telefoon uitgezet en weer aan gezet.. hielp niet
Geprobeerd ander netwerk provider aan te zetten... werkt niet, de telefoon blijft maar zoeken, maar kan geen aanbieder vinden
Telefoon op vliegtuigmodus en weer terug.. geen effect.
Dit gebeurde allemaal onderweg over de A9 tussen Schiphol en Heerhugowaard, eenmaal thuis in Heerhugowaard werkt het weer beter, op mijn werklocatie op schiphol Oost echter ook vaak dat de data verbinding wegvalt, maar minder vaak dan onderweg.
Ik heb sinds twee weken ongeveer een ander sim only abbo, maar tot en met gisteren werkte het gewoon prima, en eigenlijk altijd goede verbinding, waarom het nu ineens zo slecht is geworden is mij een raadsel.. iemand een idee? Maar belangrijker wat kan ik er aan doen? of ligt het toch bij Vodafone?
Telefoon is een Google Nexus 5X (door LG) met de laatste Android versie.. Android 7.0
Meer mensen last van? Uw hulp en reactie wordt gewaardeerd, alsvast bedankt
Marco