hans1975

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3G problemen Groningen en omgeving. Vodafone komt maar niet met oplossing

Heb nu sinds een jaar Vodafone abbonement en vanaf dag 1 problemen met de 3G besturingssysteem. Wanneer 3G "ingeschakeld" staat dan heb ik GEEN bereik. Het geweldige advies van Vodafone personeel was om mijn mobiel op het  Ouderwetse 2G besturingssysteem te laten draaien.  
 
Met als gevolg dat ik al een jaar lang heeeel traag gebruik maak van het Vodafone netwerk. Tussentijds nog vele malen gesproken met Vodafone personeel om tot een oplossing te komen. Echter het personeel van Vodafone kwam telkens weer met het advies om dan maar het 2G best systeem te gebruiken.  Ben ik nou gek of moet dit niet kunnen????  Ben vorig jaar overgestapt van Tmobile naar Vodafone maar kan niet wachten om terug te gaan naar Tmobile.
 
En waarschijnlijk heb ik net toevallig elke keer een stageloper gesproken van Vodafone want ik mag hopen voor een ieder dat niet al het personeel van Vodafone  met zulke geweldige antwoorden aan komt zetten. Echt schandalig vind ik de manier van werken van Vodafone, maar ik begin mezelf weer behoorlijk druk te maken en laat het hier maar bij.
4 Reacties 4
Gizmo1

Liefhebber
  • 21Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Hans1975,
 
Ik heb ook dit issue gehad bij mij in de omgeving. En het is nogal irritant als je steeds maar die tergend langzame 2G verbinding hebt, in plaats van 3G.
 
Ik weet nu uit de vele contacten met Vodafone via Facebook dat het voor een Telecomprovider niet zo gemakkelijk is om 123 een nieuwe mast te plaatsen. Er gaat een hele procedure aan vooraf. Hier komen allerlei eisen en wetten aan te pas. De locatie moet technisch gezien kloppen. Milieu- en bouwvergunningen moet aangevraagd worden bij Gemeente/Provincie en dan moet een en ander ook nog geplaatst gaan worden. De procedureaanvraag voor het plaatsen van een mast duurt vaak langer dan het daadwerkelijk uitvoeren daarvan.
 
Vodafone kan aan de hand van je postcode zien wat de dekking is en op welke termijn er verbetering komt.
Tenminste als dat gepland staat.
 
Ik zou in ieder geval het eens navragen via Twitter of Facebook aan de hand van je postcode. Dan weet je in ieder geval of er verbetering gaat komen. 
 
Suc6 ermee
hans1975
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
He Gizmo1,
 
Volgens Vodafone is mijn dekking op de plaatsen (thuis en werk) waar ik mij het meest bevind wel goed.
Het schijnt dus een ander probleem te zijn echter kunnen de geleerden mij niet vertellen wat.
 
Ik ben dus noodgedwongen overgeleverd aan het geweldige G2 besturingssysteem.
Dus dat betekend voor mij nog even volhouden en dan maar weer snel overstappen naar een andere provider.
Nee voor mijn nooit weer Vodafone al is het alleen maar om de waardeloze antwoorden die ik krijg van het Vodafone personeel zowel aan de telefoon als in de winkels.
 
Groet Hans1975
AlexKnapper

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Hans,
 
Helaas heb ik ook exact hetzelfde probleem bij Vodafone... Over gegaan van T-mobile naar Vodafone en vervolgens alleen maar 2G.., dan liever geen I-net op de telefoon.
I.d.d.: de antwoorden en oplossingen die je in de winkel van de Herestraat hoort zijn schrijnend en frustrerend (te voor de handliggend zoals een klassieker: "zit de stekker erwel in?"...
Ik hoop dat ik snel, met behulp van de ING, weer over kan gaan naar T- mobile.
 
Succes en grtn alex.
 
JBPrins

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
3G heeft altijd gewerkt. Nu kan ik niet meer bellen over 3G sinds een dikke week maar wel internetten.
Probleem doet zich voor op mijn iPhone 4s en m'n dochters iPhone 4, maar geen probleem voor m'n vrouw met een iPhone 3s!?
Alle drie hebben iOS 6.1.3
In de afgelopen week moeten er wijzigingen zijn doorgevoerd in het Vodafone netwerk.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic