recepyucel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

3G internet op Iphone 5 werkt niet/instabiel/zeer traag

Hallo,
 
Ik ben in het bezit van een Iphone 5 en heb een Vodafone abonnement. Sinds een aantal dagen, voornamelijk op mijn werk, kan ik met mijn Iphone 5 niet meer op internet (3G). Ik probeer Safari, Whatsapp e.d. maar ik zie dat hij alleen maar bezig is om te verbinden en uiteindelijk gebeurt er niks. In het scherm van mijn Iphone 5 zie ik wel dat ik vol bereik heb, dus 5 streepjes. Daarnaast zie ik ook dat het 3G tekentje in het beeld staat. Mijn iphone draait momenteel op IOS 6.1.3.
 
Ik ben afgelopen maandag (25-03) naar de Vodafone winkel geweest en daar hebben ze een sim-wissel uitgevoerd. Echter blijf ik nog steeds hetzelfde probleem houden. Ontzettend vervelend omdat ik op mijn werk prive vaak op internet moet. Verder werkt internet/3G op andere locaties over het algemeen wel goed. Andere collega's op het werk hebben prive bijvoorbeeld ook Vodafone als provider en zij ondervinden geen problemen met hun internet (samsung galaxy sIII).
 
Wie o wie heeft hier een oplossing voor?
8 Reacties 8
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey recepyucel,

We kunnen natuurlijk het beste even testen of het niet aan de software ligt van je telefoon. Heb je deze problemen sinds de update? Je kunt het natuurlijk ook testen door een backup te maken met iTunes en daarna je toestel terug naar fabrieksinstellingen te zetten.

Hoe is je verbinding op andere locaties? Het lijkt in ieder geval geen netwerk probleem te zijn omdat je collega's hier geen last van hebben.
johndow

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Speed is prima, Youtube app (iphone5.iOS6.1.2)
Video content werkt niet.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey johndow,

Je kunt beter je eigen topic maken en je vraag stellen. Want dit lijkt me niet hetzelfde probleem als de topic starter.

Edit: Ik zie nu dat je dit al gedaan hebt! Dank je 🙂
recepyucel
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dag Arina,
Bedankt voor je reactie. Voor de update had ik deze problemen ook wel. Mijn verbinding op andere locaties is verders gewoon prima en daar doet mobiel internet het wel goed...Alleen dus niet op mijn werk.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoihoi,

Heb je de mogelijkheid om je simkaart in het toestel van 1 van je collega's te testen als je daar bent? Werkt het dan wel? Het zou kunnen dat de antenne van hun toestel sterker is.
Iphone516

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het exact dezelfde probleem met 3G verbinding met vf simkaart op Iphone5/4/3 geen ene toestel werkt op 3g met vf simkaart met 10g abb.ik kan alleen wat nieuwetje lezen en whatsappen en als ik wil via safari video bekijken dan doet het niet en ook fb video niet, terwijl 3g staat boven op de scherm maar als ik van sim kaart veranderen bijv.Tmobile of telfort sim kaart er in doe dan doet het alles weer goed en ik heb vaak gebeld naar kl. en in de vf winkel geweest zij hebben nieuwe simkaart dr ingezet maar het probleem niet opgelost en vervolgens hebben zij gezegd dat mijn Iphone5 defect is en zij hebben hem naar apple terug gestuurd maar ik geloof dat vf de snelheid verlaag voor abb met 10g pm omdat de kans groot is dat deze mensen vaak videos gaan kijken dan mensen met 1g pm daardoor doen ze opzet de snelheid met 3g voor video streamen te verlagen.Ik heb spijt dat ik bij vf zit een k..t provider en heel onvriendelijke chagarijnige medewerkers in de winkels en met name in schiedam daar helpen ze jou niet geven ze je een tel.ga maar zelf bellen met klantservice we kunnen niks voor je doen... had ik maar naar andere provider gegaan maar jah als je 10g pm databundel krijgt dan ga je voor omdat ik vaak op internet zit.
Jochen

Gedreven Raadgever
  • 368Posts
  • 28Oplossingen
  • 32Likes
@Iphone516, op welke postcode ervaar je deze klachten? En sinds wanneer heb je deze problemen? Welk toestel gebruik je nu?
Mel
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 564Posts
  • 6Oplossingen
  • 20Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic