Jackie
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes

31 maart: World Backup Day


Voor de meeste mensen zal het pijnlijk bekend klinken: Je telefoon valt in de wc, of in duizend stukjes op de grond. Wat je ook probeert, je krijgt hem niet meer aan de praat. En al die mooie vakantiefoto’s, hilarische homevideo’s en romantische smsjes? Die ben je kwijt, voor altijd. Horror! Had je nu maar een backup-plan!

Hetzelfde geldt natuurlijk voor je computer. Tegenwoordig heeft bijna iedereen een computer en een smartphone. Deze apparaten zetten we vol belangrijke documenten en kostbare herinneringen. Toch maakt maar 1 op de 4 mensen regelmatig een backup.

World Backup Day is een onafhankelijk iniatief, bedoeld om mensen bewust te maken van het belang van een regelmatige backup. Dit initiatief moedigt mensen wereldwijd aan om op 31 maart een backup van hun gegevens te maken. In deze video maken ze nog eens duidelijk hoe gemakkelijk je jouw opgeslagen gegevens kwijt kunt raken:


Verder staat hun website vol tips en uitleg over het maken van een backup. Je kunt op hier zelfs een eed afleggen, waarin je zweert deel te nemen aan World Backup Day:

“Ik zweer plechtig dat ik op 31 maart een back-up zal maken van al mijn belangrijke documenten en kostbare herinneringen.”

World Backup Day lijkt ons een strak plan! Heb jij de eed al afgelegd, en ga je die backup maken? Laat het ons weten!

En hoe maak je nou gemakkelijk die backup? Neem daarvoor eens een kijkje in dit topic.
5 Reacties 5
Anonymous
Niet van toepassing
Ben ik blij dat bij mij iedere nacht een back-up wordt gemaakt (via de Wi-Fi) en me laptop doet dit zodra hij opgestart is ????
speedfighter
Expert
Expert
  • 1053Posts
  • 32Oplossingen
  • 2Likes
Wat net zo belangrijk is als backuppen, is het controleren van de backup.
Zo nu en dan de backup eens bekijken is geen overbodige luxe.



Anonymous
Niet van toepassing
Absoluut mee eens
Jackie
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 686Posts
  • 21Oplossingen
  • 63Likes
Steven- , dat is helemaal ideaal! Dan maak je op 31 maart sowieso al een backup 😉 En speedfighter , helemaal mee eens!
Anonymous
Niet van toepassing
Jazeker, zouden meer mensen moeten doen ????
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic