michelkeus

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2263 AV - Leidschendam - Geen 3G - 02-08-2013

Sinds afgelopen vrijdag heb ik met mijn iPhone 5 thuis geen 3G ontvangst meer waar dat voorheen wel het geval was. Heb op mijn iPhone alle instellingen al nagelopen en alle APN-instellingen kloppen. Het uitschakelen van 3G maar het ingeschakeld laten van de dataverbinding leverd een werkende GPRS/EDGE verbinding op die direct wegvalt na het inschakelen van 3G op de iPhone waarna er in zijn geheel geen dataverbinding is.
 
Conform de dekkingskaart zou 3G functioneel moeten zijn maar op de kaart is ook te zien dat in de omgeving LTE/4G beschikbaar is gekomen. Is hier een relatie tussen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vullisbak

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Op dit moment lijk het inderdaad opgelost. Super!
Vorige week echter nog regelmatig verbindingsproblemen.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Goedenavond Michel, nee, daar hoort geen relatie tussen te zijn. GSM, UMTS en LTE zijn gescheiden netwerken. Het feit dat er op je postcode nu 4G is zou geen invloed mogen hebben op de werking van 3G.

Uit je topictitel en je test leid ik af dat je het "ik kan niet bellen/sms'en/internetten" topic al gelezen hebt. Ik ga ervan uit dat je op andere postcodes wel gewoon op UMTS kunt internetten.

Weet je toevallig of er op deze postcode meerdere mensen met vodafone hetzelfde merken? Dat, plus op andere postcodes wel via UMTS kunnen internetten zou een helder signaal zijn dat er met één van de masten op die postcode iets mis is
Remcov

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ook ik heb problemen met mijn 3g verbinding. zodra ik bij mij thuis weg ga heb ik geen 3g. pas als ik de rijksweg op rij of voorschoten in rijd komt 3g weer terug. zelfde verhaal als ik naar huis rijd, onderweg gewoon 3g maar zodra ik rechtsaf uit de sijtwende tunnel rijd is deze ineens weg. postcode 2263HS
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Ik zie op die postcode geen problemen. Ook de dekking is perfect.

Probeer even de volgende stappen uit dit topic: Help! Ik kan niet bellen / sms'en / internetten en vermeld hieronder je bevindingen.
Remcov

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ik kan die stappen wel allemaal gaan volgen maar ik vind dit geen optie.want waarom heb ik dan als ik niets in mijn instellingen verander wel dan ineens verbinding met 3G op het moment dat ik verder weg ben vanaf mijn huis adres?? ik rijd voor mijn werk half nederland door en heb er nergens ander last mee.
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi Remcov,

In het topic staan meerdere opties uitgelegd. Het is nooit verkeerd om alles even te contoleren lijkt me:).
Vullisbak

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
In reactie op de vraag van de moderator of er meerdere mensen zijn met deze problemen.
Jazeker!
 
Ik werk in de genoemde postcode regio. Zodra ik Leidschendam noord binnen kom rijden, valt de 3G verbinding weg. Als er dan al verbinding is (3G icoon), doet de telefoon naarstig z'n best om data te versturen (uplink pijltje knippert), maar is er geen netwerkverkeer mogelijk. Collegas met tevens een Vodafone abonnement hebben hetzelfde probleem. Zodra ik de regio aan het einde van de dag weer verlaat, is er direct weer netwerkverbinding en komen de gemiste emails en statusberichten binnenstromen.
 
Ik heb hier reeds eerder een melding voor aangemaakt: 130730-001156, waarna mij gemeld werd dat er geen problemen bekend waren (en daarmee klaar). 
Meerdere collega's hebben contact opgenomen over ditzelfde probleem. Wij hebben alle in de sticky genoemde stappen doorlopen, echter zonder resultaat. Bellen gaat doorgaands wel goed, al komt het regematig voor dat het nummer 2x gekozen moet worden voordat het gekozen nummer daadwerkelijk gebeld gaat worden. Probleem doet zich ook buiten voor en andere providers hebben deze problemen niet, dus het lijkt mij ook niet aan eventuele storing binnen het gebouw te liggen.
 
Dit probleem doet zich nu al enkele maanden voor. Ik zou graag zien dat Vodafone dit probleem (eindelijk) onderkent en met een oplossing komt.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey iedereen, ze zijn inmiddels aan deze mast aan het werk. Abonneer je even op het volgende topic: http://forum.vodafone.nl/t5/Fast-Forward/2267-Leidschendam/td-p/98394 dan houden we jullie op de hoogte.
Vullisbak

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Dat is goed nieuws!
Dank voor de update.
Vullisbak

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Toch weer even een vraag om verheldering.
Wat is nu precies het probleem? Als het een storing is, had het nu inmiddels wel opgelost moeten zijn.
Gaat het om capaciteitproblemen?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
De storing zou inmiddels opgelost moeten zijn, waar heb jij op dit moment problemen mee? 2G of 3G? Is het een tijdje goed geweest en nu weer terug?
Vullisbak

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Op dit moment lijk het inderdaad opgelost. Super!
Vorige week echter nog regelmatig verbindingsproblemen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Goed om te horen! Thanks voor de terugkoppeling.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic