banzi

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

2162 - Lisse - Slecht bereik

Sinds een half jaar zijn wij in "de Poelpolder" van Lisse komen wonen en het valt op dat er erg slecht bereik is.

Ik vind het niet storend dat 4G binnen niet werkt (dit wordt opgelost door het gebruik van wifi), maar wel dat gesprekken afgebroken worden. Het probleem beperkt zich overigens niet tot 1 toestel, maar zelf ervaren we dit op de volgende toestellen:

iPhone 4 (prepaid)
iPhone 4S (prive abonnement)
iPhone 5S (zakelijk abonnement)

Van vrienden hoor ik dat het "normaal" is dat dit gedeelte van Lisse slecht bereik heeft, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet zo "normaal". Vandaar deze melding.

De dekkingskaart geeft aan dat Vodafone overal 4G zou moeten leveren. 4G haal ik absoluut niet overal!
Kunt u controleren of alle masten wel werken?
Zou u aan kunnen geven of en wanneer Vodafone de dekking van Lisse gaat verbeteren?
Waar zou de dichtstbijzijnde zendmast zich bevinden?
Aangezien het probleem zich voordoet op meerdere types telefoon en meerdere types abonnement vrees ik dat ik zelf niet veel aan het bereik zou kunnen verbeteren...
5 Reacties 5
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo@banzi,

Ervaar je dit binnenshuis of buiten? Voor zover ik zie zijn er op dit moment geen problemen met het netwerk op jouw locatie. Daarnaast zijn er onlangs werkzaamheden geweest om het netwerk verder te verbeteren. Als ik de algemene dekking bekijk is er over het algemeen een goede 2G en 3G dekking. Echter zijn er ook locaties waar de dekking niet optimaal is. Heb je ook de letters van de postcode voor me waar je de meeste problemen ervaart? Dan kan ik dit even voor je nakijken.
banzi
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo@Serkan,

Binnenshuis natuurlijk veel erger dan buitenshuis.
Gisteravond op 2162CK weer een sms-berichtje gekregen dat er een voice-mail was ingesproken. Dit, terwijl de telefoon niet over was gegaan en ik niet in gesprek was geweest.

Ook bij vrienden op 2162JA en 2162LK hebben wij (en zij!) problemen...

Netwerk-info

Gedreven Meedenker
  • 24294Posts
  • 12103Oplossingen
  • 5Likes
Onze antenne functioneert op dit moment weer zoals normaal. Heb je toch nog problemen met bellen, sms'en of internetten? Volg dan de stappen in onze netwerkgids
banzi
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja, ik heb nog steeds problemen met bellen sms'en en internetten.

Nee, ik ben nog steeds niet de enige in mijn omgeving.

Wat zijn de vervolgstappen, als de stappen uit de netwerkgids niet uithalen?
- simkaarten omwisselen heeft geen effect, behalve dat nog steeds beide telefoons geen/slecht bereik hebben.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hai! banzi,

Vervelend dat je nog steeds problemen hebt met het netwerk in je regio. Je zou hiervoor dan toch nog even het beste contact kunnen opnemen met de klantenservice zodat zij dit verder voor je kunnen bekijken.

Op de dekkingskaart zie ik geen werkzaamheden of storingen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic