Patrick1971

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

2 nummers op 1 simkaart

Hallo,

Ik heb zelf een Vodafone abonnement dat eind van dit jaar afloopt. Nu heb ik van mijn werkgever een smartphone ontvangen met ook een Vodafone abonnement. Is het mogelijk dat mijn privénummer wordt gekoppeld aan de simkaart in mijn zakelijke telefoon? Dan hoef ik voortaan maar met 1 toestel op zak te lopen en ben ik op beide nummers bereikbaar.
Ik snap dat ik mijn huidige abonnement dan moet verlengen.
Een adapter voor 2 simkaarten waarbij je moet schakelen tussen deze 2 simkaarten is voor mij geen optie.

Alvast bedankt voor de reactie.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
Het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat dit mogelijk is. Ik weet wel dat er toestellen zijn waar meerdere simkaarten in geplaatst kunnen worden. Door het uit- en inschakelen van de telefoon wissel je dan van simkaart (dus van nummer). Van de mogelijkheid meerdere nummers te koppelen aan 1 simkaart heb ik echter nog niet eerder gehoord. Kan natuurlijk zijn dat ik iets gemist heb, maar ik ben bang voor je.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Thewessen

Stamgast
  • 76Posts
  • 2Oplossingen
  • 19Likes
Het lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk dat dit mogelijk is. Ik weet wel dat er toestellen zijn waar meerdere simkaarten in geplaatst kunnen worden. Door het uit- en inschakelen van de telefoon wissel je dan van simkaart (dus van nummer). Van de mogelijkheid meerdere nummers te koppelen aan 1 simkaart heb ik echter nog niet eerder gehoord. Kan natuurlijk zijn dat ik iets gemist heb, maar ik ben bang voor je.

Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
@Thewessen Je hebt helemaal gelijk. Het is inderdaad niet mogelijk. In sommige toestellen kunnen inderdaad twee simkaarten, maar in de meeste toestellen kan dat ook niet.
Patrick1971
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank jullie wel voor de reactie. Ik ga mijn abonnement verlengen en ga voorlopig voor 2 telefoons.

Gr
Patrick
unicycle

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er is een verschil tussen niet kunnen en niet willen...

Andere (virtual) operators -zoals Voiceworks, en veluwebellen.nl- bieden dit wel aan (2x 06 & 1x vast).
Echter Vodafone doet ook zoiets:
https://www.vodafone.nl/zakelijk/shop/mobiel/extra/vastopmobiel.shtml
De wervende text op die pagina luidde voorheen: "Met VastOpMobiel heeft u geen vaste lijn maar wel een vast telefoonnummer. Zo bent u altijd bereikbaar."

Nu vermoed ik dat Voiceworks dat via VoIP doet, en wellicht dat Vodafone een trucje gebruikt.
Maar, technisch is het toch echt mogelijk om meedere MSISDN's per IMSI te hebben:
http://www.google.com/patents/US20050192035

Kortom (@maartje); uw antwoord is incorrect.
sx3

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedendag,

Momenteel loop ik met 2 telefoons op zak, 1 zakelijk en 1 prive.
Een dus sim telefoon zou een mogelijkheid kunnen zijn maar dat is niet wat ik zoek.
Inmiddels weet ik dat er providers zijn welke 2 nummers op 1 simkaart aanbieden.

Aangezien ik 1 nummer bij Vodafone heb en 1 nummer elders sta ik op het punt een keuze te maken hierin.
Graag hoor ik dan ook of het bij Vodafone mogelijk is om 2 nummers op 1 simkaart te voeren (en gelijktijdig bereikbaar te zijn uiteraard.)

Groet,

MS
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Wij kunnen maar 1 mobiel nummer aan je simkaart koppelen. Per nummer heb je dus een aparte simkaart nodig
Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes
ouder topic, topic gesloten
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic