sander020

Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

1058 AP - AMSTERDAM - opeens werkt 4G niet meer, geen data en kan niet gebeld worden

Ik heb een iPhone 5S en tot twee dagen geleden altijd vol bereik thuis op 4G. Opeens is het 4G bereik compleet verdwenen. De reden dat ik hier achter kwam (normaal gesproken zie ik dit niet, omdat ik thuis op WiFi overschakel) is dat mensen mij opeens niet meer konden bereiken. Ik kan wel zelf mensen bellen.

Ben toen gaan testen. Ongeveer de helft van het aantal gesprekken komt aan op het toestel. Bij de overige helft gaat bij de beller de telefoon wel over, maar mijn iPhone ontvangt niets. De beller gaat uiteindelijk naar voicemail. Ook is het niet mogelijk om nog data te gebruiken over 4G. Omdat het aan het toestel leek te liggen het volgende geprobeerd:


  • netwerk reset
  • sim erin, eruit, erin
  • restarten
  • telefoon compleet opnieuw geinstalleerd (!) en backup teruggezet via iCloud
  • telefoon nog een keer opnieuw geinstalleerd met standaard Apple instellingen
Veel drastischer kan denk ik niet en nog steeds geen inkomende gesprekken. Uiteindelijk heb ik 4G uitgezet. Dat had niet meteen effect, maar wel na een herstart. Gesprekken komen dan weer gewoon binnen, data werkt ook maar alleen op 3G. Zet ik 4G aan dan wordt er ook geen 4G meer opgepikt.

Als ik echter naar de zolderetage loop krijg ik wel weer 4G. Bovendien werkt data dan en kan ik zonder problemen gebeld worden. Ik denk dat hier een andere mast wordt opgepakt. Omdat ik er toch al zoveel tijd in had gestopt, heb ik hetzelfde geprobeerd met de telefoon van mijn partner (iPhone 5). Precies hetzelfde probleem! In huis geen 4G, op zolder geen enkel probleem.

Aangezien ik hier al maanden 4G in huis zonder problemen heb (en volle bak: 5 bolletjes - in overeenstemming met dekkingskaart) dat het lijkt het alsof er een mast in de buurt overbelast/overleden is.

Ik hoop dat dit voldoende experimenteren en informatie voor jullie is om zsm een monteur deze kant op te sturen, nu heb ik of geen 4G meer of ik mis alle gesprekken.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
sander020
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Hi Bas,

Ik ben een tijdje in het buitenland geweest, maar heb het nu kunnen testen. Beide toestellen werken gelukkig weer: 4G is vol bereikbaar en de nummers zijn normaal bereikbaar!

Ingrijpende storing dus, maar ik kan niets terug vinden op het forum. Terwijl je aangeeft dat het wél bekend was. Zouden dit soort dingen voortaan op het forum geplaatst kunnen worden? De telefonische helpdesk wist niets anders dan beide sims te laten vervangen, hetgeen natuurlijk nergens op sloeg (:@)

Deze hele analyse heeft aan mijn kant ontzettend veel tijd gekost, zoals je waarschijnlijk begrijpt uit de eerste posting.

Dank voor jullie (re)actie.
Sander

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Sander, je hebt inderdaad je huiswerk goed gedaan! Er zijn op dit moment werkzaamheden. Houdt het forum even in de gaten. Mocht wat je ervaart nog niet zijn verholpen nadat de werkzaamheden zijn afgerond, dan bel aub de klantenservice even. Dan kunnen zij eea met je uitzoeken en een nieuwe onderzoek laten starten.
sander020
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes
Hi Bas,

Ik ben een tijdje in het buitenland geweest, maar heb het nu kunnen testen. Beide toestellen werken gelukkig weer: 4G is vol bereikbaar en de nummers zijn normaal bereikbaar!

Ingrijpende storing dus, maar ik kan niets terug vinden op het forum. Terwijl je aangeeft dat het wél bekend was. Zouden dit soort dingen voortaan op het forum geplaatst kunnen worden? De telefonische helpdesk wist niets anders dan beide sims te laten vervangen, hetgeen natuurlijk nergens op sloeg (:@)

Deze hele analyse heeft aan mijn kant ontzettend veel tijd gekost, zoals je waarschijnlijk begrijpt uit de eerste posting.

Dank voor jullie (re)actie.
Sander
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Hallo Sander,

Goed om te horen dat het weer werkt zoals het hoort.

Normaal gesproken melden we dit soort issues altijd op ons forum in het Netwerk board.
Dit is echter afhankelijk van verschillende factoren en wordt ten alle tijden in overleg met onze technische afdeling gedaan.

Ik kan helaas niet ontdekken waarom deze melding er niet bij heeft gestaan, maar ben het met je eens dat dit je tijd, moeite en energie had bespaard.

Bedankt voor de feedback in ieder geval.
Miquel4272

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik begreep dat ik vanaf medio april 4G zou ontvangen met mijn iPhone 5. Toestel staat goed ingesteld, maar heb nog niet 1x 4G gehad in de Randstad. Hoe kan dit?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi @Miquel4272

Wat voor abonnement heb je? Dit is namelijk van belang om 4G te kunnen ontvangen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic