Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes

1 april - Vodafone IoT Remote Driving Kit

Update: dit betreft een 1 april grap. :wink:


Weinig branches veranderen zó hevig en ingrijpend als de automotive industrie. Gelukkig kun je schakelen met een partner die beschikt over de juiste ervaring, expertise en netwerk.

Internet of Things op z'n best

Als het om smart mobility gaat vallen al snel termen als Connected car, Smart bike, Telematics, Usage based insurance en autonoom rijden. Voor sommigen zijn het buzzwords, voor anderen gaat het hier om de toekomst van de automotive industrie. Bij Vodafone Automotive, een volle dochter van Vodafone Group, vind je een compleet portfolio end-to-end oplossingen. IoT op zijn best, inclusief hardware en software.

Vodafone maakt je auto connected

Een mooi voorbeeld: voor moderne auto's bouwden we een compleet IoT-Remote Driving Kit, van hardware en verbinding tot service en klantenondersteuning. Heb je 's nachts honger, maar geen zin in om uit bed te gaan? Dan kun je vanaf nu via je smartphone je auto ook zelf het eten laten halen.


Werking Kit

Voor de techniek wordt gebruik gemaakt van een speciale app geschikt voor Android en iOS. In je auto hoeft alleen een zogenaamde dongel te worden geïnstalleerd. De dongel zorgt voor de verbinding tussen het bestuurselement van je auto, camera en de app. Zo kun je via de app meekijken, en door de elektrische autoramen te bedienen kun je ervoor zorgen dat de fast-food keten het eten makkelijk op je stoel kan zetten. Ook kun je via de app praten met de medewerker. Betalingen zullen vooralsnog mogelijk zijn met een contactloos bankpas tot € 25,-.


Perfect werkende dienst

De app en dongel is ontwikkeld door Vodafone Automotive. Eduard de Dene, Managing Director van Vodafone Nederland, vertelt: "We wisten hoe sterk de telematica en het IoT-netwerk van Vodafone Automotive zijn. Door gebruik te maken van ons bestaande netwerk en de mogelijkheid daar een nieuwe toepassing aan toe te voegen, was Vodafone Automotive in staat om met een geschikte technische oplossing voor het Remote Driving Kit te komen. En dat gaf ons weer de kans om in Nederland een perfect werkende dienst op de markt te brengen."

Introductiedatum

We starten op maandag 8 april met de verkoop van deze dienst via onze online shop.

Meer weten over onze Remote Driving Kit?

Ga een gesprek aan met onze experts via deze link.
7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
Leuk artikel en mooi om te lezen dat Vodafone bezit is met IoT.
Maar mag ik eerlijk zijn om te melden dat ik toch liever andere dingen zie dan een auto die automatisch fastfood voor mij gaat halen?! Wie heeft er zo ie zo een auto die dit zelf kan doen (camera's in de auto) en dit is toch net iets een stap te ver. Waarom niet iets met webcam's of spullen in huis die uit of aan kunnen gaan als Vodafone weet dat je weg bent?

Nogmaals, een leuk artikel hoor, maar te hoog gegrepen, denk ik.

** oh wacht, je krijgt de auto bij aankoop dat die kit? ** :wink:
Marc
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Dankjewel! Je mag zeker eerlijk zijn, het is een voorbeeld. Er zijn natuurlijk ook andere toepassingen te bedenken! Wat betreft andere voordelen met IoT: daar zijn we ook heel druk mee bezig. Kijk voor een aantal artikelen hierover op https://iot.vodafone.nl/internet-of-things/artikelen. Dit artikel is op dit moment nog niet toegevoegd, dat zal op een later moment gebeuren.

PS: De auto krijg je er uiteraard niet bij! 🙂


Energieboy wrote:
Leuk artikel en mooi om te lezen dat Vodafone bezit is met IoT.
Maar mag ik eerlijk zijn om te melden dat ik toch liever andere dingen zie dan een auto die automatisch fastfood voor mij gaat halen?! Wie heeft er zo ie zo een auto die dit zelf kan doen (camera's in de auto) en dit is toch net iets een stap te ver. Waarom niet iets met webcam's of spullen in huis die uit of aan kunnen gaan als Vodafone weet dat je weg bent?

Nogmaals, een leuk artikel hoor, maar te hoog gegrepen, denk ik.

** oh wacht, je krijgt de auto bij aankoop dat die kit? ** :wink:
markwalther88

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Goede (vervroegde) één april grap uiteraard 😉
Hoefniks

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vraag je wanneer de e-Sim bij Vodafone komt krijg je als antwoord dat er eerst gekeken gaat worden of daar behoefte voor is in Nederland. Nee.... hier zitten 1000-den Nederlanders op te wachten.
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes
markwalther88 wrote:
Goede (vervroegde) één april grap uiteraard 😉

Uiteraard, want wie zit hier nu op te wachten. (MC-Donalds misschien) :rofl::joy:
markwalther88

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Energieboy wrote:

markwalther88 wrote:
Goede (vervroegde) één april grap uiteraard 😉
Uiteraard, want wie zit hier nu op te wachten. (MC-Donalds misschien) :rofl::joy:

Zelfs zij zitten hier niet op te wachten zonder 365gradencamera geen zicht, en over een paar dagen geen palen meer waar je eten kan bestellen :joy:
Marc
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
markwalther88 had onze 1 april grap al door. Goed opgelet. We willen zeker voorkomen dat er geen drive-in meer overblijft. :grin:

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic