Pelle123

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klacht na vele fouten en niet te zijn geholpen

Hallo community,

 

Mijn vriend heeft in juni vorig jaar een abonnement bij Vodafone afgesloten met nummerbehoud (ordernummer 413927721). Echter is er door een fout van Vodafone, twee dagen daarna een nieuwe order aangemaakt zónder nummerbehoud (ordernummer 414117521). Deze fout van jullie hadden wij te laat (niet binnen 14 dagen) door, dus konden we de foute bestelling niet makkelijk annuleren. We hebben meer dan 10 keer met de klantenservice van Vodafone gebeld om de foute bestelling te annuleren, en ook de bijbehorende automatische incasso stop te zetten. We werden van het kastje naar de muur gestuurd. Soms werd er gezegd dat het opgelost ging worden, en werd er een case aangemaakt. Casenummers: 12575580, 12237385, 12112751. Ook is er een keer via mail bevestigd dat de betalingen foutief zijn en dat ze gecrediteerd zouden worden (zie bijgevoegde pdf).

 

Echter gaat Vodafone door met geld proberen af te schrijven. Nadat we deze betalingen geblokkeerd hebben, kregen we (automatische) mails met betalingsherinneringen en allerlei dreigementen. Vandaag kregen we weer een brief waarin gedreigd wordt met een formeel incassotraject. Wat een belachelijk slechte service.

Weet iemand wat te doen als de klantenservice niet in staat lijkt zoiets simpels op te lossen? Waar kan ik een formele klacht indienen? 

3 Reacties 3
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Pelle123, welkom hier!

De reden waarom je hier een kijkje moet nemen op de Community is natuurlijk des te minder fijn. Ik kan mij voorstellen dat je niet over de situatie bent te spreken en ook bent geschrokken van de brief omtrent het incassotraject. Zoals je zelf al aangeeft zijn er in totaal 3 cases geweest waaronder ook bij de afdeling klachten om dit op te lossen. Dit is uiteindelijk niet correct afgerond waardoor je deze brief nu hebt gekregen. Ik heb de situatie uitgezocht en opnieuw onder de aandacht gebracht bij de afdeling klachten om met enige spoed op te lossen. Zojuist heb ik bericht gekregen dat ze de situatie in beheer gaan nemen en je zult dan ook spoedig van hen horen 🙂

Pelle123
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ha @Cecilia,

 

Dank voor je antwoord en fijn dat je actie hebt ondernomen. We hebben bericht gekregen van Vodafone Complaints dat het openstaande bedrag wordt gecrediteerd. Hopelijk gaat dit nu wel goed, en stoppen de verdere betalingen ook. 

Nog iets anders: we hebben ook een brief gekregen dat we als wanbetaler aangemeld zou worden bij stichting Preventel. Ik ga er vanuit dat jullie zorgen dat ook dit wordt opgelost.

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1031Likes

Graag gedaan @Pelle123 en fijn om te lezen dat de afdeling klachten dezelfde dag nog contact heeft opgenomen en het in orde heeft gemaakt. Er was wel enige spoed bij geboden ook, omdat de situatie anders per 21 april overgedragen zou worden naar het incassobureau. Dit gebeurt nu natuurlijk niet meer en datzelfde geldt ook voor de stichting Preventel. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic