Paulolemos

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klacht indienen

subject: Klacht: Onjuiste kosten en onterechte sms’jes op factuur

Geachte Rob,

Hierbij wil ik een klacht indienen over onjuiste kosten die zijn doorberekend op mijn mobiele nummer, alsmede onterechte sms’jes die ik heb ontvangen of gestuurd en die ik niet kan terugvinden op mijn telefoon. Op 11-04-2024 is er een bedrag in rekening gebracht voor sms’jes waarvan ik geen weet heb en die ik niet heb verstuurd of ontvangen.

 

Ik beschik over foto’s van mijn apparaat die aantonen dat er op de genoemde datum geen sms’jes zijn verzonden. Dit wijst op een fout in de facturering van mijn telecommunicatiediensten.

 

Graag verzoek ik om een spoedige en passende oplossing voor de onjuiste kosten op mijn rekening en de ten onrechte in rekening gebrachte sms’jes.

 

Ik zie uw reactie met een oplossing voor deze kwestie met belangstelling tegemoet.

 

Met vriendelijke groet,

Paulo Lemos

 

 

Paulolemos_0-1712858563546.png

 

Paulolemos_1-1712858563570.png

 

Paulolemos_2-1712858563596.jpeg

 

Beste Meneer P.J. Dias Lemos,

Er zijn kosten berekend voor SMS diensten die gebruikt zijn door informatie op te vragen bij het nummer 2020. Dit is een betaalde SMS dienst, echter kun je jezelf niet heugen hier naartoe een bericht gestuurd te hebben.

We zien in onze simkaart activiteiten dat er vanaf de simkaart SMS verkeer is geweest met 2020 en daar kosten voor zijn berekend. SMS verkeer is alleen mogelijk is de simkaart in een werkend toestel zit en vanuit dat toestel ook daadwerkelijk de SMS is verstuurd.

Hierdoor zijn de kosten helaas niet te betwisten en kunnen wij ze niet crediteren. Dit komt omdat we zien dat de SMS diensten daadwerkelijk vanuit deze simkaart en dus telefoon gebruikt zijn.

We gaan er vanuit dat je bij deze voldoende bent geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
Rob
Advisor Customer Communications

 

5 Reacties 5
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Paulolemos, welkom hier. 

Logisch dat je schrikt als er kosten op de factuur staan die je niet kan plaatsen. Je hebt de factuur erbij gepakt en het blijkt dat er € 9,90 is berekend voor een betaalde SMS-dienst, namelijk het nummer 2020 (kentekeninformatie per SMS) op 16 maart. Er is contact geweest hierover en n.a.v. dit contact is een case aangemaakt naar onze afdeling Klachten om die verder uit te laten zoeken. De afdeling Klachten geeft aan dat zij zien dat er vanaf jouw simkaart verkeer is geweest naar dit nummer en om die reden geven zij aan dat de kosten terecht berekend zijn. Dit hebben ze je laten weten per e-mail (die je in je bericht meestuurt). Het is in deze situatie al bij de afdeling Klachten geweest ter onderzoek en wij kunnen de kosten dus helaas niet voor je vergoeden.

Paulolemos
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Cecilia,

 

Bedankt voor de reactie.

Hebben jullie (Vodafone) gemerkt dat er activiteit is op mijn SIM kaart die ik niet kan zien op mijn telefoon. Dit roept enkele vragen op over de integriteit van mijn account en de veiligheid ervan.

Kunt u mij alsjeblieft uitleggen hoe Vodafone het verkeer op mijn SIM-kaart monitort? Ik begrijp niet waarom ik bepaalde activiteiten niet kan zien op mijn telefoon, terwijl ze wel lijken te worden geregistreerd door uw systeem. Zou u dit verder kunnen verduidelijken?

Ik waardeer uw tijd en aandacht voor dit probleem. Ik kijk uit naar uw antwoord.

Met vriendelijke groet,
Paulo Lemos 

IMG_2223.jpeg

IMG_2222.jpeg

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3053Posts
  • 898Oplossingen
  • 1031Likes

Wij registreren wat de simkaart registreert vanuit de telefoon en dat verbruik wordt dan geregistreerd/berekend. Dit SMS verkeer is alleen mogelijk als de simkaart in een werkend toestel zit. 

Paulolemos
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Cecilia,

Als u in de foto zie, dit is een werkend telefoon en van 12-03 t/m 06-04 heb ik geen SMS’s.

Mvg

Paulo

IMG_2222.jpeg

Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Er even vanuitgaande dat je 2020 nooit (of 1x) hebt gebruikt, is het misschien handig om je betaal sms diensten uit te laten zetten via payinfo.nl. Je kan via die site ook controleren of je misschien een betaal dienst open hebt staan. Wie weet heb je wel iets geactiveerd en zetten ze dit nu in rekening bij je. Kijk daar even op de site en zet eventueel betaal sms diensten gelijk uit.

Even ter info, het kan ook zijn dat je in een spelletje een banner hebt aangeklikt of dat deze, zonder dat jij het weet, een bericht heeft toegezonden. Hoeft niet een spelletje te zijn maar kan ook een andere app zijn die dit soort dingen op de achtergrond actief maakt. Dan weet jij van niets maar je toestel heeft deze wel verzonden, dat kan dus! Vodafone registreert wat hun binnen krijgt, dat jij het dan niet weet, of ziet op je sms berichten, zou best kunnen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic