Remkolodder

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Eenmalige laatste kosten, kloppen niet?

Beste,

 

mijn abonnement is per begin april (3april omgezet) afgelopen. De laatste kosten zijn verrekend, nu krijg ik alsnog een factuur voor de laatste periode ( tm 26 april meen ik, ongelukkig genoeg is de site om de factuur te zien ineens plat) die ik 1 niet verwacht en 2 hoger is dan de abonnementskosten voorheen. Ipv 31€ is het nu 41€. Volgens mij gaat er iets niet helemaal lekker?

 

willen jullie dit aub controleren?

 

dank alvast!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3216Posts
  • 947Oplossingen
  • 1072Likes

Hi @Remkolodder, goedemorgen en welkom hier. 

Logisch dat je verbaast bent als je bent overgestapt en ineens nog een factuur van Vodafone ontvangt. Ik heb de factuur erbij gepakt en zie dat het gaat om een afkoopsom van je abonnement. De afkoopsom is hoger, omdat er bij een afkoopsom de reguliere prijs van je abonnement (zonder kortingen) wordt gehanteerd. 

 

Net als jou ben ik van mening dat deze afkoopsom onterecht is, aangezien je sinds september 2023 in mijn ogen contractvrij bent. Ik heb de kosten dan ook direct voor je vergoed. Mijn excuses voor het ongemak!

Bekijk in context

4 Reacties 4
Energieboy
Expert
Expert
  • 11963Posts
  • 3501Oplossingen
  • 3126Likes

Hoi,

Wat vervelend dat je het idee hebt dat je factuur niet klopt. Dat er nu juist een probleem is bij het inzien van je factuur, is echt toeval. Het is niet zo dat Vodafone je deze factuur niet wil laten zien 😉. Misschien dat het vandaag wel lukt, kijk daar nog even naar en anders proberen via My Vodafone in de app of op de website (weet niet op welke je nu hebt gekeken). Als het probleem blijft dan kan morgen iemand van Vodafone je wel helpen en mee kijken wat er nu aan de hand is. 

Je factuur na opzeggen: Deze krijg je in de maand dat je abonnement eindigt, of een maand later. Op je laatste factuur kunnen eenmalige kosten staan, zoals een afkoopsom of een afbetaling van je toestel. Je betaalt een afkoopsom als je het abonnement eerder stopzet dan de einddatum van je contract. Op je laatste factuur staan ook de laatste abonnements- en gebruikskosten.

Bovenstaande staat op de website van Vodafone, misschien heb je nog iets aan deze extra informatie. Als je er niets aan hebt, wacht even tot maandag. Fijne zonnige zondag 😊

Remkolodder
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi hoi,

 

dankjewel, uit de factuur heb ik de gegevens voor de betreffende periode gehaald. Ik had een ‘vrij opzegbaar abonnement’ welke tussen nieuwe provider en vodafone is afgestemd per 3 april om te zetten. Er is dus geen afkoopsom naar mijn mening.

 

ook vind ik het nog steeds heel bijzonder dat als er dan al laatste kosten zouden zijn deze een heel stuk hoger liggen dan de kosten waar het abonnement onder viel. 

ik wacht het morgen even af en dank je voor je antwoord, zeker op zondag! Geniet vd dag 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3216Posts
  • 947Oplossingen
  • 1072Likes

Hi @Remkolodder, goedemorgen en welkom hier. 

Logisch dat je verbaast bent als je bent overgestapt en ineens nog een factuur van Vodafone ontvangt. Ik heb de factuur erbij gepakt en zie dat het gaat om een afkoopsom van je abonnement. De afkoopsom is hoger, omdat er bij een afkoopsom de reguliere prijs van je abonnement (zonder kortingen) wordt gehanteerd. 

 

Net als jou ben ik van mening dat deze afkoopsom onterecht is, aangezien je sinds september 2023 in mijn ogen contractvrij bent. Ik heb de kosten dan ook direct voor je vergoed. Mijn excuses voor het ongemak!

Remkolodder
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Cecilia,

 

dankjewel! Dan zitten we inderdaad op dezelfde golflengte. Dank voor het controleren en vergoeden/annuleren vd kosten. Hele fijne dag gewenst!

 

gr

remko

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic