triopts

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Melding 'Dit nummer is tijdelijk geblokkeerd'

  • Ik kan sommige (normale, vaste) telefoonnummers niet bellen. Krijg dan de mededeling: 'dit number is tijdelijk geblokkeerd, raadpleeg de handleiding van uw toestel'
  • Ik heb zelf geen van deze nummers eerder geblokkeerd
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Erg vervelend dat dit gebeurd. Om wat meer inzicht te krijgen zijn er toch nog een paar vragen, zou je die kunnen beantwoorden?! Eerste vraag die in me op komt is of je net nieuw klant bent bij Vodafone of heb je van abonnement gewisseld/laten verlengen? Mijn tweede vraag, mocht dit niet het geval zijn, heb je misschien een nieuwe SIMkaart ontvangen, of misschien een eSIM aangevraagd? Mijn laatste vraag, heb je misschien wijzigingen aangepast in je toestel? Allemaal niet het geval, om wat voor toestel gaat het, welk firmware versie zit erop?

Deze vragen zijn voor een Vodafone medewerker erg handig om te weten. Wat je eens zou kunnen proberen is je eigen SIMkaart in die van iemand anders z'n toestel te stoppen (als je een SIMkaart hebt, een eSIM gaat niet). En stop dan van de ander z'n SIMkaart in je eigen toestel en kijk dan of je hetzelfde probleem hebt. Daarmee kan je testen of het aan je toestel ligt om je SIMkaart (je abonnement). Test ook eens of een andere provider dit probleem geeft bij dat nummer (want dan is er gewoon iets mis met dat nummer). Mocht je er niet uit komen dan adviseer ik je om langs een Vodafone winkel te gaan, aangezien het nu Paasweekend is en er waarschijnlijk weer iemand van Vodafone op dinsdag aanwezig is op de community. Maar als je wat langer kan wachten dan is dat natuurlijk geen probleem.

Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad en dat het snel weer is verholpen. Fijne Paasdagen!

Bekijk in context

3 Reacties 3
Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Erg vervelend dat dit gebeurd. Om wat meer inzicht te krijgen zijn er toch nog een paar vragen, zou je die kunnen beantwoorden?! Eerste vraag die in me op komt is of je net nieuw klant bent bij Vodafone of heb je van abonnement gewisseld/laten verlengen? Mijn tweede vraag, mocht dit niet het geval zijn, heb je misschien een nieuwe SIMkaart ontvangen, of misschien een eSIM aangevraagd? Mijn laatste vraag, heb je misschien wijzigingen aangepast in je toestel? Allemaal niet het geval, om wat voor toestel gaat het, welk firmware versie zit erop?

Deze vragen zijn voor een Vodafone medewerker erg handig om te weten. Wat je eens zou kunnen proberen is je eigen SIMkaart in die van iemand anders z'n toestel te stoppen (als je een SIMkaart hebt, een eSIM gaat niet). En stop dan van de ander z'n SIMkaart in je eigen toestel en kijk dan of je hetzelfde probleem hebt. Daarmee kan je testen of het aan je toestel ligt om je SIMkaart (je abonnement). Test ook eens of een andere provider dit probleem geeft bij dat nummer (want dan is er gewoon iets mis met dat nummer). Mocht je er niet uit komen dan adviseer ik je om langs een Vodafone winkel te gaan, aangezien het nu Paasweekend is en er waarschijnlijk weer iemand van Vodafone op dinsdag aanwezig is op de community. Maar als je wat langer kan wachten dan is dat natuurlijk geen probleem.

Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad en dat het snel weer is verholpen. Fijne Paasdagen!

triopts
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je. Ik ben al heel lang klant bij Vodafone, heb niets in mijn instellingen gewijzigd. Ik heb een Samsung Galaxy A52s 5G, versie One UI 6.0 Android 14

Je suggestie voor het omwisselen van SIM kaarten kan ik niet doen, ik heb daar geen mogelijkheden voor.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11841Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Hoe bedoel je dat je daar geen mogelijkheid voor hebt? Heb je geen SIMkaart in je telefoon dan? Als je wel een SIMkaart hebt dan is er vast wel iemand in je omgeving om dit uit te proberen en anders toch even langs een Vodafone winkel gaan. Deze mensen kunnen je hiermee wel helpen. Ik heb zelf ook even gekeken via internet maar kom er niets over tegen. Alleen dat het mogelijk is dat het nummer, dat je belt, zelf tijdelijk buiten gebruik is. Maar ook dat kan je weer testen met een ander toestel om te zien of dat bij die persoon ook zo is. 

Hoe dan ook, mijn advies is toch om even langs een Vodafone winkel te gaan. Dan heb je gelijk antwoord op je vraag. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic