1
Vraag
2
Reageer en help mee
nnnn

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Retourproces van een defecte telefoon

Ik heb mijn abonnement verlengd en daarbij een nieuw toestel besteld. Het werd op 21-10-2024 bij mij afgeleverd. Helaas was het toestel defect, en ik heb gebruik gemaakt van mijn recht op retour. Ik heb het apparaat op 22-10-2024 teruggebracht naar een van de Ziggo-Vodafone-winkels. In eerste instantie vertelde de medewerker me dat ze het toestel voor reparatie konden opsturen. Uiteraard weigerde ik dat en vroeg om een retour. Ze verwerkten het en gaven me een Servicebon van Dynafix. Toen ik vroeg of ze zeker wisten dat dit een retourverzoek was en geen reparatieverzoek, bevestigden ze dit. Op de Servicebon stond in het veld "Servicecategorie" geschreven: "Vodafone Online - Telesales retour".

Ik kan de status volgen via www.dynafix.com/vodafone/trace, maar er zijn geen updates. Het lijkt erop dat het apparaat nog steeds in de winkel ligt, aangezien de laatste updates "Gegevens compleet" en "Bevestigd" zijn op 22-10-2024. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice via chat en telefoon, maar ze konden me niet verder helpen met de status van mijn retour.


Ik wil graag een nieuw toestel bestellen en mijn abonnement verlengen, maar helaas zit ik vast omdat mijn retour nog niet is verwerkt. Het zou fijn zijn als iemand de status kan controleren en mijn retour kan versnellen. Een defect apparaat ontvangen en dan moeten wachten op een traag retourproces is niet iets wat ik van Vodafone zou verwachten. Ik wil geen tijd meer verliezen, omdat ik geen goede aanbiedingen wil missen. Ik ben bang dat ik naar een andere provider moet overstappen als mijn retourproces blijft achterlopen.

3 Reacties 3
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 68Posts
  • 12Oplossingen
  • 15Likes

Goedemorgen @nnnn 

 

Allereerst welkom hier op de Vodafone Community voor advies.

 

Ontzettend jammer dat je een defect toestel geleverd hebt gekregen. Uiteraard niet zoals het zou moeten gaan, daarvoor ook excuus.

Toch fijn te lezen dat je het vertrouwen in ons niet gelijk bent verloren en je nog steeds wil verlengen met een nieuw toestel.

Helaas is de Community in dit geval niet de juiste route. Eerst moet de vorige order worden geannuleerd en het toestel moet retour worden gemeld.

Hiervoor kun je mijn collega's van status order bellen via 0800-0560. Zij kunnen dit verder voor jou in orde maken.

Ze zijn bereikbaar tussen 08.00-20.00u uur.

nnnn
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor uw reactie.

Zoals ik in mijn post aangaf, heb ik het apparaat al geretourneerd, dus het retourproces zou al gestart moeten zijn. Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice via de chat en 0800-0560. Het krijgen van generieke antwoorden is behoorlijk frustrerend en helpt helemaal niet. Ze konden mijn vragen niet beantwoorden. Ik krijg geen antwoord op de vraag of mijn apparaat nog in de winkel ligt of misschien kwijt is. Ze helpen me niet om contact op te nemen met de winkel waar ik het apparaat heb geretourneerd en na te vragen of alles in orde is. Ik weet niet hoe lang ik moet wachten op dit onbekende retourproces. Het lijkt erop dat mijn beste optie is om over te stappen naar een andere provider.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 68Posts
  • 12Oplossingen
  • 15Likes

De reden dat je niet in contact kan komen met de winkel, is omdat de winkel fysiek bereikbaar is. Je zou dan dus het beste opnieuw langs de winkel kunnen gaan voor meer informatie.

Ik zou willen dat ik je hierbij kon helpen, maar dit gaat echt geheel buiten ons om.

 

Deze kwestie is natuurlijk niet wenselijk, maar helaas niet oplosbaar via de Community. Sorry!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic