1
Vraag
2
Reacties
JohnvdH

Stamgast
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Kan ik eSIM gebruiken i.c.m de iPhone SE 2020 ?

Keek zojuist op mijn telefoon bij de rubriek sim wissel en zag toen deze melding. Volgens mij ondersteund een iPhone SE 2020 gewoon esim toch? Wil gewoon even weten of dat klopt aan gezien op de site van Apple staat dat de SE 2020 Esim ondersteuning biedt?

IMG_2012.PNG

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12345Posts
  • 3572Oplossingen
  • 3223Likes

In de iPhone SE 2020 (2nd generatie) is het mogelijk om een Dual-sim te gebruiken (nanosim en eSIM).  Eén fysieke simkaart en één e‑sim; ondersteund op de iPhone SE (2e generatie), iPhone XR, iPhone XS, iPhone 11, iPhone 12, iPhone 13 en iPhone 14 en nieuwer.. Twee e‑sims; ondersteund op de iPhone SE (3e generatie), iPhone 13 en nieuwer.

Het ligt er dus aan welke generatie je hebt maar ik ga er vanuit dat je wel een 2e generatie SE hebt. Dit kan je zelf controleren, voor meer informatie, zie deze pagina. Het zou dus goed kunnen dat je de 1e generatie hebt en dan is het NIET mogelijk om een eSIM aan te vragen. Onder mobiel netwerk kan je zien of je nog een simkaart (of eSIM) kan toevoegen. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
xJBx

Gedreven Raadgever
  • 166Posts
  • 11Oplossingen
  • 53Likes

Ik heb zelf geen IPhone, dus ik weet niet of deze stappenplan werkt/klopt, maar je kan het zelf controleren of je IPhone een esim heeft.

• Ga naar de instellingen
  • Klik op “mobiel netwerk”
  • Staat er “een data-/mobiel abonnement toevoegen” of iets dergelijks? Je kunt dan een eSIM gebruiken op je iPhone.

Over de melding van "deze telefoon ondersteunt geen eSIM" dat heb ik vaker gezien bij verschillende providers. Ik heb een keer gekeken voor mijn Samsung A54 waar ik een esim op gebruik, ik kreeg toen ook meerdere keren die melding, dus het zegt niet alles of je telefoon het nu wel of niet ondersteund.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12345Posts
  • 3572Oplossingen
  • 3223Likes

In de iPhone SE 2020 (2nd generatie) is het mogelijk om een Dual-sim te gebruiken (nanosim en eSIM).  Eén fysieke simkaart en één e‑sim; ondersteund op de iPhone SE (2e generatie), iPhone XR, iPhone XS, iPhone 11, iPhone 12, iPhone 13 en iPhone 14 en nieuwer.. Twee e‑sims; ondersteund op de iPhone SE (3e generatie), iPhone 13 en nieuwer.

Het ligt er dus aan welke generatie je hebt maar ik ga er vanuit dat je wel een 2e generatie SE hebt. Dit kan je zelf controleren, voor meer informatie, zie deze pagina. Het zou dus goed kunnen dat je de 1e generatie hebt en dan is het NIET mogelijk om een eSIM aan te vragen. Onder mobiel netwerk kan je zien of je nog een simkaart (of eSIM) kan toevoegen. 

JohnvdH
topicstarter
Stamgast
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

ff samen met personeel via de chat alles gecheckt ook de *#06#. info truuk gedaan en dan zie je dat mijn iPhone SE 2020 gewoon geschikt voor esim, Ach bugje in de app wordt vanzelf wel weer gefixed.  En onder mobiel netwerk bij de instellingen zie je idd. dat je een esim kunt toevoegen. Ben nu aan het sparen want wil in het voorjaar de nieuwe iPhone SE kopen. komt in Maart/April uit.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12345Posts
  • 3572Oplossingen
  • 3223Likes

Super bedankt voor het terug koppelen. 
Ben ook reuze benieuwd naar de nieuwe iPhone SE, spannend!

Fijne feestdagen gewenst 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic