Aankondigingen
Update: De pre-order van de iPhone 15 is gestart! Klik hier voor alle informatie.
m.boon17

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ring bell geeft vertraging van minimaal 30 seconden

Ik had 3 tele2 abonnementen. Geen problemen met mijn Ring video deurbel, die via Ziggo Wifi is verbonden.

Nooit problemen met signaleren en reageren op de Ring bel en nagenoeg live contact (max 1 a 2 sec vertraging)

 

Nu zijn 2 van die 3 abo's naar Vodafone (unlimited bellen en data) verhuisd.  Voor die 2 is de ring bell 1 groot drama.  De Telefoons signaleren soms pas na 45 seconde terwijl de chime dan allang is gegaan.  We kunnen dus geen gesprek voeren via Breedband en dus niet als we niet thuis (binnen bereik van mijn WiFi) zijn.  Het Tele2 abo werkt  nog steeds goed. 

 

In de Vodafone winkel in Leeuwarden werkt een domme, klant onvriendelijke medewerker die blijft volhouden dat het aan mijn Wifi ligt.  Dat is niet zo want alleen de Vodafone abo's hebben problemen en het Tele2 abo doet het prima.

 

Het was me op mijn zakelijke toestel ook al eens opgevallen dat je met sommige spelletjes en andere zaken (TV kijken) fors achterloopt op anderen......

 

A) kan dit opgelost worden?

B) kan ik de 2 abonnementen die nog tot dec 2024 lopen opzeggen om deze reden om terug te gaan naar Tele2.  Ik betaal liever een paar euro extra voor iets dat goed werkt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 11236Posts
  • 3403Oplossingen
  • 2828Likes

Ik zal je dan toch, hoe vervelend ook, moeten doorverwijzen naar het klachtenformulier. De mensen die het daar oppakken zullen het dan uitzoeken en terug communiceren. 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Dave!

Gedreven Raadgever
  • 179Posts
  • 13Oplossingen
  • 51Likes

@m.boon17 

Welkom op de Vodafone Klant helpt klant Community.

 

Ik heb hier in mijn Huis een Eufy als deurbel en die reageert ook 5 seconde later. Het is net waar je Wifi modem staat en hoeveel apparaten er op de 2,4GHz aanwezig zijn (Slimme apparaten) vaak kan je dit nog bijstellen in de App, maar je kan ook je apparaat die een IP adres uitzend opslaan als vast IP dan weet je modem dat hij gereserveerd is en dan zal hopelijk je verbinding wat sneller zijn. Maar in elke beschrijving staat dat ze een vertraging kunnen hebben.

 

Ik hoop dat je hier iets meer aan hebt en anders hoor ik het graag. En domme medewerkers zijn er niet, men heeft de kennis niet, en ik geef de medewerker wel gelijk, als je Wifi niet in orde is, kan je storing of vertraging krijgen. Wat ik doe is 1x per week even mijn modem herstarten zodat deze weer fris van data wordt voorzien, dat scheelt ook voor de deurbel, die reageert ook sneller dan.

 

Ben benieuwd.

m.boon17
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

...dan ben ik vast de dommerd hier....ik geeft toch aan dat de boel 100% werkt met Tele2.  Daarmee sluit ik uit dat het aan mijn Wifi ligt. Mijn Wifi draait al tijden probleemloos en Ziggo zorgt er wel voor dat je het modem op gezette tijden even moet herstarten 😉 

 

De ketens: 

oud:  tm 21-12-2023

Ring Deurbel -> Wifi -> Ring App -> via Tele2 abo (3 verschillende) >> vertraging kleiner dan 2 seconden

Ring Deurbel -> Wifi -> Ring App -> via Vodafone zakelijk abo  >> vertraging groter dan 30 seconden

 

nieuw: va 21-2-2023

Ring Deurbel -> Wifi -> Ring App -> via Tele2 abo (1 is er nog over van de 3 ) >> vertraging kleiner dan 2 seconden

Ring Deurbel -> Wifi -> Ring App -> via Vodafone abo (2 ipv Tele2 abo's)   >> vertraging groter dan 30 seconden

Ring Deurbel -> Wifi -> Ring App -> Vodafone zakelijk abo  >> vertraging groter dan 30 seconden

 

kortom we zijn met onze  smartphones (4x iPhone 11) en Ring app buiten bereik van de wifi waar mijn Ring bel op zit. Als er dan iemand op de bel drukt, dan meldt het Tele2 toestel dat vrijwel direct en de Vodafone toestellen pas als de beller al 2 huizen verder op is.....  

Hoe verklaar je dat dat aan de Wifi ligt?

 

 

 

Tjeerd85

Stamgast
  • 42Posts
  • 7Oplossingen
  • 10Likes

alvast een antwoord op B dat kan niet om deze reden. 

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 179Posts
  • 13Oplossingen
  • 51Likes

Heel Simpel.

 

Vodafone maakt gebruik van eigen Netwerk en Tele2 maakt gebruik van sterkere netwerk KPN want daar is in Nederland veel sterkere verbinding van. Hier in huis hebben vertraging +/- 5 seconde door de kabelmodem want we hebben geen glasvezel en onze netwerkdekking van Vodafone is binnenshuis super slecht en toch binnen 5 seconde hebben we bericht.

 

Tele2 maakt verbinding via Glasvezel en Ziggo via de Kabel daar kan verschil liggen, Glasvezel is nu eenmaal sneller.

 

Anders zou ik het niet weten.

m.boon17
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dave als je niet snapt waar je het over hebt kun je beter ook niet reageren. Je reactie op dit topic snijdt geen hout. Je suggesties zijn niet relevant voor mijn vraag

Dave!

Gedreven Raadgever
  • 179Posts
  • 13Oplossingen
  • 51Likes

@m.boon17  Ik laat het over aan een lid die het wel snapt.

ik ben blij met mijn Eufy die wel goede reactie tijd heeft en mijn Action LSC een vertraging 5 minuten. Maar goed dat ter zake.

 

1 punt is moet werken. Hopelijk weet iemand anders hier iets van. Ik lees keurig mee.

Tjeerd85

Stamgast
  • 42Posts
  • 7Oplossingen
  • 10Likes

vergeet niet dat dave hier geen medewerker is en ook in zijn eigen tijd gewoon probeert mee te denken 😉 .

MBT je issue kan ik je ook niet verder helpen, misschien heeft @Energieboy nog een idee?

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 11236Posts
  • 3403Oplossingen
  • 2828Likes

Een goedemorgen, ik zal proberen mee te denken maar denk eraan, ik ben geen medewerker 😊.
Excuus dat ik hier nu pas op reageer, had deze topic melding nog niet gezien.

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt dat het trager is bij Vodafone dan bij Tele2. Ook al omdat dit je ervaring is en als jij het hebt getest dan ga ik er vanuit, wat ook de medewerker had moeten doen in de winkel (naar mijns inziens). Maar goed, daar ben ik niet bij geweest, ik zal daar geen verdere uitlatingen over doen 🤐

Antwoord op je vraag is denk ik vrij simpel en eenvoudig. Op antwoord a zou ik zeggen dat het wel opgelost kan worden maar dat Vodafone dit nu niet doet omdat er straks een nog snellere internetverbinding aan zit te komen, je weet wel, de echte 5G frequenties. Je zou eens kunnen proberen of je van 5G naar 4G kunt switchen in je toestel (als je nu een 5G toestel hebt natuurlijk, anders is het al gelijk stoppen maar). Ik merk namelijk op dat 5G bij Vodafone helemaal niet zo snel is, sorry Vodafone. Want als ik mijn toestel op 4G zet dan heb ik opeens veel snellere verbinding. Probeer dat eens.

Dan een antwoord op je tweede vraag, dit zal waarschijnlijk niet lukken omdat je al een lange tijd dit abonnement hebt en waarschijnlijk voldoet je internet snelheid aan de eisen van Vodafone dus zomaar opzeggen gaat denk ik niet. Zoals je weet, ik ben niet werkzaam bij Vodafone dus het kan maar net zo goed zijn dat ze het wel doen. Wil je daar meer informatie over, neem met Vodafone contact op via het klachtenformulier. Geef hier duidelijk je klacht weer en wat je zelf hebt getest.

Nu denk ik te lezen dat je zakelijke klant bent. Mocht je abonnementen ook zakelijk zijn afgesloten dan kan je natuurlijk ook altijd contact opnemen met de zakelijke klantenservice om te overleggen wat ze voor je kunnen betekenen. Het hele wifi verhaal kan je, naar mijns inziens gewoon vergeten, daar is niets in aangepast. 

m.boon17
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Energyboy, dank voor je reactie. 
Ik ben een zakelijke gebruiker, maar de andere 3 gebruikers niet.  Er is geen verschil tussen 5G of 4G. Ergens in de route wordt het Vodafone verkeer ‘vertraagd’ , ‘gebufferd’, ‘gescand’ of zeggen jullie het maar….

 

ik had inderdaad de illusie dat hier Vodafone specialisten aanwezig zouden zijn. Dat is duidelijk niet het geval. Hebben ze überhaupt een klantenservice of ben ik dan direct veroordeeld tot de klachtenprocedure?

 

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 11236Posts
  • 3403Oplossingen
  • 2828Likes

Ik zal je dan toch, hoe vervelend ook, moeten doorverwijzen naar het klachtenformulier. De mensen die het daar oppakken zullen het dan uitzoeken en terug communiceren. 

1977Bas013

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vind dit heel interessant, want ik ervaar precies dezelfde problemen. Op mijn telefoon verbonden met 4g of 5g krijg ik de melding bijna meteen binnen; op mijn ipad, verbonden met wifi (ziggo) duurt het soms wel een paar minuten.

Wat is nu de oplossing. Die heb ik gemist hier geloof ik.

Waarom is er ook geen reactie van vodafone?

Energieboy
Super Expert
Super Expert
  • 11236Posts
  • 3403Oplossingen
  • 2828Likes

Hoi @1977Bas013 
Als eerst, waarom geen reactie van Vodafone? 
Dat komt omdat dit een klant helpt klant community is en dan hoeft een medewerker van Vodafone er soms niet tussen te komen. In dit geval wil de TS graag terug naar z'n oude provider en vraagt of dit mogelijk is. Iemand van Vodafone Community kan dit niet voor hem regelen, daarom stuur ik hem ook door naar het klachtenformulier. Dan kan het via die weg worden afgehandeld en hopelijk een positieve uitslag voor de TS.

Jij komt met een verhaal dat je via 4G of 5G wel meteen een bericht binnen krijgt maar NIET met Ziggo Wifi. Dat is dus eigenlijk net andersom dan wat de TS vraagt. Die heeft juist traag internet via Vodafone en niet via z'n oude mobiele provider. Jij hebt het over Ziggo Wifi en waarom deze traag binnen komt, geen idee. Misschien zou je deze vraag het beste kunnen stellen op de Ziggo Community. Daar zitten mensen die heel veel weten van Ziggo en al hun apparatuur. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Hoe lang gaat jouw mobiel mee?

Uitgelicht topic