...dan ben ik vast de dommerd hier....ik geeft toch aan dat de boel 100% werkt met Tele2. Daarmee sluit ik uit dat het aan mijn Wifi ligt. Mijn Wifi draait al tijden probleemloos en Ziggo zorgt er wel voor dat je het modem op gezette tijden even moet herstarten 😉
De ketens:
oud: tm 21-12-2023
Ring Deurbel -> Wifi -> Ring App -> via Tele2 abo (3 verschillende) >> vertraging kleiner dan 2 seconden
Ring Deurbel -> Wifi -> Ring App -> via Vodafone zakelijk abo >> vertraging groter dan 30 seconden
nieuw: va 21-2-2023
Ring Deurbel -> Wifi -> Ring App -> via Tele2 abo (1 is er nog over van de 3 ) >> vertraging kleiner dan 2 seconden
Ring Deurbel -> Wifi -> Ring App -> via Vodafone abo (2 ipv Tele2 abo's) >> vertraging groter dan 30 seconden
Ring Deurbel -> Wifi -> Ring App -> Vodafone zakelijk abo >> vertraging groter dan 30 seconden
kortom we zijn met onze smartphones (4x iPhone 11) en Ring app buiten bereik van de wifi waar mijn Ring bel op zit. Als er dan iemand op de bel drukt, dan meldt het Tele2 toestel dat vrijwel direct en de Vodafone toestellen pas als de beller al 2 huizen verder op is.....
Hoe verklaar je dat dat aan de Wifi ligt?