jorco.ulijn

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is Dual Sim (eSIM van andere aanbieder) geblokkeerd i.c.m Samsung S24+ ?

L.S.

 

Ik heb een Samsung s24+ van Vodafone met een simkaart voor mijn prive nummer, dit werkt normaal.

 

Nu probeer ik een e-sim van mijn werk te activeren maar dit werkt niet.

De telefoon blijft de melding geven: e-sim niet gevonden, wanneer ik deze op mijn oude iphone weer koppel werkt deze meteen?

 

Is de e-sim geblokkeerd voor andere aanbieders? (sim-lock?)

 

Met vriendelijke groet,

Jorco Ulijn

 

4 Reacties 4
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3256Posts
  • 960Oplossingen
  • 1078Likes

Hi @jorco.ulijn, welkom hier!

Dual-sim is inderdaad mogelijk met de Samsung S24+. Een dual sim telefoon heeft plek voor twee simkaarten, waardoor je bereikbaar kunt zijn op twee verschillende telefoonnummers met één toestel. Dit is handig voor als je bijvoorbeeld een zakelijk en privé nummer hebt. Of als je buiten de EU reist en een lokale simkaart gebruikt om ook onderweg tegen het laagste tarief te bellen en internetten. Het toestel is dan ook niet geblokkeerd om een simkaart of eSIM van een andere provider/aanbieder te gebruiken. Voor dual-sim kun je 2 fysieke simkaarten gebruiken of 1 fysieke simkaart en 1 eSIM.

Om e-SIM te installeren moet je het volgende doen met jouw Samsung Galaxy S24 series:

  1. Ga naar Instellingen > Verbindingen > simkaartbeheer
  2. Klik vervolgens op e-SIM toevoegen > scan de QR code of vul de informatie van jouw provider in > activeer de simkaart

     

Kom je er niet uit met het installeren van de eSIM dan kun je altijd de provider van deze eSIM benaderen om je hierbij te helpen.

jorco.ulijn
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Cecilia 

Hi @jorco.ulijn, welkom hier!

 Dank! en dank voor het antwoorden.

 

ik ben bekend met het installeren van een e-sim, als ik de qr code opnieuw aan maak kan ik deze zonder problemen activeren op diverse telefoons, behalve op mijn nieuwe S24.. en juist die zou ik graag gebruiken..

 

Vandaar mijn vraag of die van een andere provider geblokkeerd zou kunnen zijn?

of is het een probleem met de s24? (driver/software hopenlijk niet de hardware)

 

Er kunnen ook 2 fysieke simkaarten in dus ik kan het wel oplossen maar mijn voorkeur is een e-sim..

 

Met vriendelijke groet,

Jorco Ulijn

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3256Posts
  • 960Oplossingen
  • 1078Likes

Hi @jorco.ulijn 
Nee dit is niet geblokkeerd door ons. Zoals in mijn vorige berichtje aangegeven: ''Of als je buiten de EU reist en een lokale simkaart gebruikt om ook onderweg tegen het laagste tarief te bellen en internetten. Het toestel is dan ook niet geblokkeerd om een simkaart of eSIM van een andere provider/aanbieder te gebruiken''.

De eSIM van de andere provider lijkt mij in dit geval ook niet de oorzaak, omdat je aangeeft dat deze wel werkzaam is in andere diverse telefoons. Je zou voor de zekerheid de vraag nog eens kunnen stellen via de Samsung Community. Wellicht hebben zij meerdere meldingen binnengekregen i.c.m een bepaalde software. En uiteraard ben je ook altijd welkom in een Vodafone winkel. Een collega kan dan altijd even met je mee testen. 

jorco.ulijn
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo @Cecilia,

 

Dank voor de uitleg, ik ga kijken of er in de Samsung community iets bekend is, ik weet ondertussen wel dat het vaker voorkomt

bij de s24 (en andere) dus het zal een kwestie van tijd zijn voor de oorzaak bekend is,

 

Met vriendelijke groet,

Jorco Ulijn

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic