Per
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes

Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu?

Leuk dat je (weer) voor ons kiest! In dit topic lees je hoe je telefoon geleverd wordt, wanneer je abonnement gewijzigd wordt én hoe je eerste rekening is opgebouwd.  
 

Nieuwe telefoon
Laten we beginnen met het leukste onderdeel: je nieuwe telefoon. Bestel je telefonisch of online in combinatie met een nieuwe telefoon? Dan ontvang je deze thuis. 

Ik heb een nieuwe aansluiting
Heb je bij je verlenging of nieuwe aansluiting gekozen voor een nieuw toestel? Dan ontvang je van ons een e-mail wanneer je telefoon klaarstaat voor levering. Je maakt dan vervolgens met Dynalogic (onze koerier) een afspraak om je telefoon in ontvangst te nemen.

De levering werkt als volgt:

  • Het legitimatiebewijs dat je hebt gebruikt met het plaatsen van de bestelling wordt door de koerier nog een keer gecheckt
  • Je bankgegevens controleren we door een pintransactie van 0,01 op een mobiel pinapparaat
  • Als alle gegevens kloppen onderteken je het contract 
  • Je neemt de bestelling in ontvangst en tekent hiervoor 
  • Eventuele rembourskosten kun je afrekenen via het mobiele pinapparaat

Heb je een zakelijk abonnement afgesloten? Dan controleert de koerier ook je uittreksel van het KvK. Let op: dit mag niet ouder zijn dan 6 maanden.

Ik heb verlengd
Ook als je verlengt ontvang je van ons een e-mail zodra we jouw nieuwe telefoon versturen. Vervolgens ontvang je van PostNL een e-mail met een Track & Trace code, zodat je het pakket kunt volgen en eventueel de afspraak kunt verzetten. 

Pakbon
Bij een nieuwe telefoon zit een “Pakbon". Hierop staat de inhoud van de doos. Bewaar deze bon goed, dit is je garantiebewijs en wordt maar 1 keer verstrekt!
Mocht je ooit je toestel ter reparatie aan moeten bieden, dan controleren we met deze bon of en wanneer de telefoon bij ons gekocht is.

Verzekeren
Het is altijd verstandig om je telefoon te verzekeren. Bij Vodafone verzeker je je telefoon vanaf 5,50 euro per maand.

< Verzeker mijn telefoon >

Ik ben niet tevreden  
Het versturen van je nieuwe telefoon doen we zeer zorgvuldig. Klopt er toch iets niet met je bestelling?

  • Je hebt een andere kleur besteld
  • Het toestel werkt niet naar behoren
  • Het toestel is beschadigd tijdens vervoer

Stuur het pakket dan binnen 14 dagen terug. Gebruik hiervoor het retourformulier dat in de doos zit. Heb je het toestel in de Vodafone winkel gekocht, dan kan het binnen 48 uur geruild worden. Voorwaarde is dat er géén gebruikssporen op het toestel zitten én je de originele verpakking en alle accessoires hebt.

Start nieuwe abonnement
Heb je een nieuwe aansluiting bij ons zonder nummerbehoud? Dan gaat je abonnement meteen van start.
Stap je naar ons over met nummerbehoud, dan krijg je van ons een datum waarop jouw nummer overgezet wordt, en dus ook jouw abonnement bij ons begint.

Heb je verlengd? Dan start je nieuwe abonnement op de einddatum van je huidige contract. Bijvoorbeeld:

  • Je oude abonnement loopt tot 1-12-2020
  • Je verlengt op 2-8-2020 met 2 jaar (4 maanden voor je einddatum)
    Verder berekenen we je abonnementskosten vanaf de start van je abonnement plus de komende maand. Daarom kan deze wat hoger uitvallen dan verwacht. Bekijk hier een voorbeeld.
  • Dat betekent dat je nieuwe abonnement start per de einddatum van je contract; je nieuwe einddatum is dan 1-12-2022.

Je eerste rekening
Op je eerste rekening staan eenmalige kosten zoals aansluitkosten (bij een nieuw abonnement), of kosten voor je telefoon.

Tip: maak een account aan voor My Vodafone. Dan check je elke maand eenvoudig je nieuwe rekening online.

Heb je een andere vraag over de start van je nieuwe aansluiting bij ons? Of een aanvulling op dit topic? Laat het ons weten in de reacties of
open je eigen topic.

 

259 Reacties
ikhijroy
Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Heer/Mevrouw,

Een vriend van mij en ik doen altijd samen een mobiel abbonnement uitzoeken. Op precies dezelfde dag en uur zelfs. Na het afsluiten heeft hij een sms gehad met daarin een kortingsvoucher van 50,- op accessoires. Ik heb geen sms gehad met een voucher, terwijl we exact hetzelfde abbonnement verlengen.

Ik hoor graag waarom ik dit niets heb ontvangen en hij wel.

Met vriendelijke groet,

R. de Bruin
Serkan B
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 731Likes
Hi ikhijroy,

Op welke manier hebben jullie precies het nieuwe abonnement besteld? Is dit via onze website geweest of een externe website?
ikhijroy
Nieuwkomer
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Via jullie eigen website: vodafone.nl
Serkan B
Oud Vodafone Moderator
Oud Vodafone Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 731Likes
ikhijroy

Kun je mij even een privébericht sturen met je 06-nr, naam, adres, geboortedatum, klantnummer en laatste 4 cijfers van je rekeningnummer? Kun je daarbij ook even een screenshot van de betreffende sms toevoegen zodat ik het verder voor je kan nakijken.
Danny74
Nieuwkomer
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Vodafone
Voor de zoveelste keer heb ik verlengd, vanaf libertel
Al moet ik wel zeggen dat ik me dit keer voor mijn gevoel een abo en telefoon voor een te hoge prijs in me mij mik heb laten douwen,
Maar goed zaterdag me nieuwe telefoon, thuis gekomen blijkt dus dat er een nano sim in moet en ik heb micro
Domper, en erg jammer dat men dat niet wist in de winkel, waar men geen tijd voor heb, alleen scoren en verkopen helaas
Maar goed vandaag naar de Vodafone winkel Haarlem eindelijk aan de beurt ...ach meneer hoe kan dat nou, sorry en hop nieuwe nano sim binnen nu en 2 uur geactiveerd,
Ben zakelijke klant, heb hem ook nodig voor mijn pin
Na 2,5 uur nog geen verbinding
Terug in de winkel nou moet niet kunnen meneer ga bellen voor u
Na 15 min, meneer heeft u de oude sim kaart nog die heeft nog verbinding dan,
Luister die hebben jullie dus na zoeken in de bak gevonden
Gewoon met al me nummers er op en nog actief, zeer zeer kwalijk
Oplossing..... oude kaart mee kan nu bellen met me oude telefoon en pinnen
Nieuwe foon zit kaartje in maar weet niet of het gaat lukken dag meneer volgende klant
Nou loop je buiten en denk je ben ik nou zo gek of hun
Nieuwe telefoon in de kast helaas contact uitzingen en nooit meer verlengen
Mvg danny



almodovaris
Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb geen telefoon besteld. Ik heb nieuw abonnement. Ik heb mijn nieuwe SIM ontvangen. Wanneer wordt de SIM geactiveerd? Daarvoor had ik Vodafone prepaid.

almodovaris
Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Er is mij geen enkele activeringsdatum vermeld of bekend.

almodovaris
Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de contract niet getekend. Het contract en de SIM lagen gewoon in mijn brievenbus.

almodovaris
Gedreven Meedenker
  • 27Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

D.w.z. ik heb het contract afgesloten, maar nooit mijn handtekening daaronder gezet (op papier).

Uitgelicht topic