Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes

Ik heb verlengd (of ben zojuist klant geworden), en nu?

Dit artikel is verouderd en daarom gearchiveerd.

 

Lees meer

Leuk dat je (weer) voor ons kiest! In dit topic lees je hoe je telefoon geleverd wordt, wanneer je abonnement gewijzigd wordt én hoe je eerste rekening is opgebouwd.  
 

Nieuwe telefoon
Laten we beginnen met het leukste onderdeel: je nieuwe telefoon. Bestel je telefonisch of online in combinatie met een nieuwe telefoon? Dan ontvang je deze thuis. 

Ik heb een nieuwe aansluiting
Heb je bij je verlenging of nieuwe aansluiting gekozen voor een nieuw toestel? Dan ontvang je van ons een e-mail wanneer je telefoon klaarstaat voor levering. Je maakt dan vervolgens met Dynalogic (onze koerier) een afspraak om je telefoon in ontvangst te nemen.

De levering werkt als volgt:

  • Het legitimatiebewijs dat je hebt gebruikt met het plaatsen van de bestelling wordt door de koerier nog een keer gecheckt
  • Je bankgegevens controleren we door een pintransactie van 0,01 op een mobiel pinapparaat
  • Als alle gegevens kloppen onderteken je het contract 
  • Je neemt de bestelling in ontvangst en tekent hiervoor 
  • Eventuele rembourskosten kun je afrekenen via het mobiele pinapparaat

Heb je een zakelijk abonnement afgesloten? Dan controleert de koerier ook je uittreksel van het KvK. Let op: dit mag niet ouder zijn dan 6 maanden.

Ik heb verlengd
Ook als je verlengt ontvang je van ons een e-mail zodra we jouw nieuwe telefoon versturen. Vervolgens ontvang je van PostNL een e-mail met een Track & Trace code, zodat je het pakket kunt volgen en eventueel de afspraak kunt verzetten. 

Pakbon
Bij een nieuwe telefoon zit een “Pakbon". Hierop staat de inhoud van de doos. Bewaar deze bon goed, dit is je garantiebewijs en wordt maar 1 keer verstrekt!
Mocht je ooit je toestel ter reparatie aan moeten bieden, dan controleren we met deze bon of en wanneer de telefoon bij ons gekocht is.

Verzekeren
Het is altijd verstandig om je telefoon te verzekeren. Bij Vodafone verzeker je je telefoon vanaf 5,50 euro per maand.

< Verzeker mijn telefoon >

Ik ben niet tevreden  
Het versturen van je nieuwe telefoon doen we zeer zorgvuldig. Klopt er toch iets niet met je bestelling?

  • Je hebt een andere kleur besteld
  • Het toestel werkt niet naar behoren
  • Het toestel is beschadigd tijdens vervoer

Stuur het pakket dan binnen 14 dagen terug. Gebruik hiervoor het retourformulier dat in de doos zit. Heb je het toestel in de Vodafone winkel gekocht, dan kan het binnen 48 uur geruild worden. Voorwaarde is dat er géén gebruikssporen op het toestel zitten én je de originele verpakking en alle accessoires hebt.

Start nieuwe abonnement
Heb je een nieuwe aansluiting bij ons zonder nummerbehoud? Dan gaat je abonnement meteen van start.
Stap je naar ons over met nummerbehoud, dan krijg je van ons een datum waarop jouw nummer overgezet wordt, en dus ook jouw abonnement bij ons begint.

Heb je verlengd? Dan start je nieuwe abonnement op de einddatum van je huidige contract. Bijvoorbeeld:

  • Je oude abonnement loopt tot 1-12-2020
  • Je verlengt op 2-8-2020 met 2 jaar (4 maanden voor je einddatum)
    Verder berekenen we je abonnementskosten vanaf de start van je abonnement plus de komende maand. Daarom kan deze wat hoger uitvallen dan verwacht. Bekijk hier een voorbeeld.
  • Dat betekent dat je nieuwe abonnement start per de einddatum van je contract; je nieuwe einddatum is dan 1-12-2022.

Je eerste rekening
Op je eerste rekening staan eenmalige kosten zoals aansluitkosten (bij een nieuw abonnement), of kosten voor je telefoon.

Tip: maak een account aan voor My Vodafone. Dan check je elke maand eenvoudig je nieuwe rekening online.

Heb je een andere vraag over de start van je nieuwe aansluiting bij ons? Of een aanvulling op dit topic? Laat het ons weten in de reacties of
open je eigen topic.

 

 

259 Reacties 259
crealady

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vorige week dinsdag een verlenging aangevraagd met een nieuwe Samsung Galaxy S4 mini maar nog geen bericht gekregen dat het verstuurd is. Eerst zou ik het voor het weekend krijgen, daarna zou het gelijk aan het weekend en nu vandaag krijg ik te horen dat wanneer je bericht krijgt via de mail duurt het nog 5 werkdagen. Het mobiel is gewoon op voorraad want dat hebben ze telefonisch gezegd, alleen moet het nog aangemeld worden bij de Post NL.. weet niet hoelang zo iets moet duren maar mijn hoesje van de telefoon heb ik nog eerder dan de mobiel. Nu lees ik hier op het forum dat als je de bevestiging via de mail binnen hebt dan krijg je de mobiel met ongeveer 2 dagen. Ik heb de bevestiging al vanaf donderdag gekregen maar nog steeds geen bericht dat het verstuurd is. Dan hoor ik ook weer dat niet iedereen bericht krijgt dat je gewoon moet afwachten. Snap er nu echt helemaal niets meer van. Ik zal dan maar gewoon afwachten maar leuk vind ik het niet. Hebben meer mensen hier problemen mee? Voortaan ga ik naar de vodafone winkel want dan heb je gelijk je mobiel.

rivking16

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Onlangs heb ik mijn abbonoment verlengd bij vodafone naar Red E.
Vandaag is mijn verlenging/aanvraag goedgekeurd.
Wanneer krijg ik de telefoon/ hoelang duurt het dat m'n iphone binnen is?

Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
@rivking16 Wat een leuk vooruitzicht, een nieuw toestel.
Meer informatie over verlengen vind je op onze website.
In deze post op ons forum vind je nog meer details.
Alvast veel plezier ermee 😄
claudia182

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo,

Als ik nu een nieuw abonnement afsluit, kan ik die dan later in laten gaan maar dat ik wel alvast de telefoon krijg?

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Claudia, het forum is er vooral voor tips & tricks van gebruikers onderling. Je krijgt dus niet altijd direct antwoord, iemand moet net het antwoord op je vraag weten 🙂

Het kan dat als je nu een nummer neemt, je je telefoon iets eerder krijgt dan dat je nummer in gaat. Wat niet kan is nu een toestel bestellen, en bijvoorbeeld in april pas je abonnement in laten gaan.
Microshot

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Afgelopen zaterdag heb ik mijn abonnement verlengd en omgezet van Iphone Smart naar Red Super. Hoe kom ik erachter wanneer dit ingaat en waarom moet dit zo lang duren? Als je een nieuw abonnement afsluit is deze toch ook dezelfde dag al actief?
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi @Microshot ik heb je bericht even verplaatst naar dit topic. Je ziet in de eerste post nog een aantal weetjes nav een nieuwe bestelling/ verlenging.
Zodra jouw abonnement wordt omgezet krijg je hiervan bericht. Je ziet dit ook in My Vodafone. Mocht het erg lang duren, of denk je dat je de mail hebt gemist? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Zij kunnen de status voor je nakijken.

GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Afgelopen zaterdag heb ik mijn abonnement verlengd en omgezet van Iphone Smart naar Red Super. Hoe kom ik erachter wanneer dit ingaat en waarom moet dit zo lang duren?
Het omzetten van een abonnement kan in principe vrij snel gebeuren. Het ligt er alleen aan wanneer het abonnement precies verlopen is. Soms kan het wat langer duren. Bij mij is in het verleden het omzetten van abonnement verschillend verlopen. De ene keer moest ik wachten op schriftelijke bevestiging waarin de datum van omzetting vermeld stond, het andere moment was de wijziging per direct actief. Het ligt er maar net aan hoe de verlenging onderling is gecommuniceerd.

In de winkel krijg je vaak n.l. een brief mee of digitale bevestiging als PDF per e-mail. Via telefonische klantenservice krijg je het vaak schriftelijk bevestigd.

Of de wijziging al doorgevoerd is, kun je vaak terugzien bij My.Vodafone onder 'Tegoed en Verbruik' of via de My.Vodafone App onder "Abonnement".


Als je een nieuw abonnement afsluit is deze toch ook dezelfde dag al actief?

Klopt, bij een nieuw abonnement is ook geen sprake van lopende tegoeden etc. Hoewel bij een nieuw abonnement vaak eerst voor enkele dagen een tijdelijk abonnement wordt opgevoerd met een lagere tegoed en hoeveelheid data. Hierna gaat je maandelijkse tegoed daadwerkelijk lopen.

Voorbeeld: Ik heb mijn toestel en sim ontvangen op 13-08-2012, mijn abonnement loopt echter van/tot iedere 15e van de maand. Eigenlijk loopt een nieuw abonnement dus ook niet direct maar zit er minder vertraging in.
Microshot

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Okay, tot zover een aardige uiteenzetting van mijn vraag en een vrij aardige vertaling van het proces, maar hiermee kan ik nog niet achterhalen per wanneer ik daadwerkelijk de omzetting kan verwachten. In de Vodafone-shop konden ze mij melden dat hier ca. vijf werkdagen voor staat, maar ik kan nergens een bevestiging nazien van mijn omzetting, behalve dat ik een bevestiging heb dat mijn abonnement wordt omgezet. Ook in MyVodafone zie ik geen mellding van wijziging. NB. ik kreeg vandaag een aanbieding via snailmail binnen voor verlenging met toestel. In mijn fantasie zie ik postjongens met karretjes rondlopen op een groot kantoor met papieren in postmappen naar diverse afdelingen met veel bureaus waar alle aanvragen in grote stapels worden gedumpt, wachtend op behandeling van post in naar post uit naar het volgende bureau tot er weer een mannetje met een karretje langskomt.Voor dit soort 'simpele' mutaties moet er toch een veel snellere weg zijn in deze digitale tijd?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi @Microshot

Het is geen goed teken dat je niets ziet veranderen. Als het gaat om een verlenging (en die conclusie trek ik uit wat je schrijft) dan zou dit direct omgezet moeten zijn. Er is één uitzondering; als je een Sim-Only abonnement neemt gaat het abonnement wel pas per einddatum in. Zou dit het geval kunnen zijn?
veder

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb het idee dat jullie genoeg klanten hebben. Mijn abbo loopt in maart af maar ben nog niet eens gebeld om te verlengen.....
Het kan toch niet zo zijn dat ik moet bellen.....

Kan altijd naar een ander.

mvg

**bleep** Veer
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi @veder

Het is niet per definitie zo dat je gebeld wordt. Vaak is het zo dat klanten van te voren onderzoek doen naar wat ze willen en zelf al verlengen. Soms worden ze gebeld en wordt dit geregeld. Oriënteren kan in ieder geval geen kwaad:).
fkarto

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goedenavond,

Ik zou graag mijn nieuwe (nano) simkaart willen activeren. Is dat ook mogelijk op dit tijdstip? Ik hoor het graag!

Fanuel
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
@fkarto
Sim-kaarten activeren via het forum is niet mogelijk. Voor het activeren zult u contact moeten opnemen met Vodafone klantenservice (1201) of indien u niet kunt bellen van een mobiele telefoon met Vodafone simkaart op 0900-0940.

U kunt mogelijk ook om via het webcare team de nano simkaart geactiveerd te krijgen, deze treft u aan op Twitter en Facebook.

.
Ik ben geen medewerker van Vodafone. Aan mijn reacties kunnen hierom geen rechten worden ontleend. Mijn reacties zijn ter informatie en om waar mogelijk andere klanten te helpen.Het doel van het Vodafone Forum is om elkaar waar mogelijk te helpen, en hopelijk heeft mijn reactie geholpen en/of heb je hier iets aan. Was mijn reactie behulpzaam/informatief, zou ik het waarderen als je dit middels een klik op het duimpje onder aan dit bericht kenbaar maakt. Is het probleem opgelost, of je vraag naar tevredenheid beantwoord?Dan kun je dit kenbaar maken met een klik op 'Probleem opgelost' onder aan mijn bericht.

Pepe

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb sinds afgelopen zaterdag een abonnement: scherp L. Ik dacht voor gebruik 500MB en 300min/sms. Ik zie bij mijn verbruik dat ik maar 250MB heb, waarvan 49 Mb verbruikt en nog 4 euro beltegoed. is dat laatste ook 300 min/sms??? Volgens mij klopt dit niet
Per
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
He @Pepe ,
én verlengd én lid geworden op ons forum, goed bezig 😉
We hebben op ons forum een topic met allerlei tips & trics na een verlenging. Hier staat ook het antwoord op je vraag. Ik verplaats je vraag naar dit topic, dan staat het op de juiste plek en heb je gelijk antwoord.

Groeten, Per
fabfab77

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo,
Ik heb 2 weken geleden een geheel nieuw abonnement afgesloten (nieuw nummer). Toestal is 2 dagen later geleverd. Tot op heden is mijn abonnement nog steeds niet geactiveerd. Ik ben al 1,5 week met jullie aan het bellen. Geen een van jullie medewerkers kan mij helpen. Elke keer word ik "koud"doorverbonden en kan ik opnieuw mijn verhaal doen. Uiteindelijk werd er medegedeld dat er een technische storing is"bug"bij nieuwe abonnementen. Annuleren mocht ook niet meer aangezien ik het toestel al heb ontvangen. Ik vind dit geen service van Vodafone. Ben al heel lang klant bij jullie, maar het vertrouwen is erorm gedaald.


Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hoi @fabfab77

Dat is wel een vreemde situatie zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je het inmiddels een beetje beu bent. Ik moet je echter wel vertellen dat het forum niet de juiste plek is voor klachten zoals deze. Wij hebben hier namelijk geen toegang tot je gegevens aangezien het forum voornamelijk een plek is waar klanten elkaar kunnen helpen. Dit is echt een vraag waarvoor we jouw gegevens nodig hebben. Ik wil je daarom dus ook vragen om ons even via Twitter of Facebook een berichtje te sturen. Dan pakken we het op en gaan we ermee aan de slag.
HuzarenVBoreel

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Hey @NetwerkFreak ,
Ik vind dat er plaats moet zijn voor zowel lof als kritiek. Ook ik ben geen Moeder Theresa maar wanneer ik goede service krijg mag dat best benoemd worden.

Het wordt een Xperia Z1, hopelijk ga ik daarmee o.a. mijn instagram weer naar een hoger niveau tillen.
Bedankt!
Per
Oud Community Moderator topicstarter
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @HuzarenVBoreel en @NetwerkFreak Dat is mooi om te horen. Bedankt voor je compliment.
Ik heb je bericht verplaatst naar het topic dat over verlengingen gaat. Je vindt hier nog en aantal tips & tricks.Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben. Schiet ons even aan, je weet nu waar we zitten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic