1
Vraag
2
Reageer en help mee
Dosh

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

"Pending order" e-sim en Edge mobiel internet

Half december 2024 heb ik na het aflopen van mijn oude Vodafone abonnement een nieuw abonnement afgelopen via de tele-marketeers van Vodafone. Ik had hierbij een e-sim besteld. Deze heb ik op 21/12 proberen activeren, echter kreeg ik steevast een foutmelding in de Vodafone app. Later die week hield ook mijn 4/5G internet er ineens mee op en heb ik nu al 2 weken alleen "Edge" mobiel internet, ondanks meermaals contact met Vodafone via telefoon, chat en in de winkel.

Het probleem schijnt een "pending order" te zijn die de activatie van de e-sim verhindert. Echter schijnt niemand deze "pending order" te kunnen annuleren, waardoor ik nu al twee weken slechte dienstverlening ervaar. Twee dagen geleden was ik fysiek in de winkel, en na een uur ben ik naar huis gestuurd met de melding dat "het vandaag geregeld zou zijn en de pending order via de ICT dienst geannuleerd zou worden". Zoals je al kunt raden, is het probleem er echter nog steeds, en is ook de "inactieve" e-sim nog steeds zichtbaar in de Vodafone app.

Aangezien ik mobiel internet vanwege mijn werk broodnodig heb, begint mijn geduld stilaan op te geraken. Vandaar dit bericht. Hopelijk kan iemand achter de schermen het nodige ondernemen.

10 Reacties 10
Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 26Posts
  • 12Oplossingen
  • 6Likes

Hallo @Dosh , wat irritant dat jij deze activatie niet kunt voltooien doordat een oudere order dit proces blokkeert. Goed dat je hierover een topic hebt aangemaakt zodat er actie ondernomen kan worden. Ik zie dat je hierover vanmorgen contact hebt gehad met onze klantenservice en dat de nodige acties hiervoor inmiddels zijn uitgezet. Ik ga er vanuit dat dit snel voor je geregeld is! 

Dosh
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Meindert,

 

Dank voor je bericht.

Ik heb vanmorgen inderdaad nog eens contact opgenomen met de orderdesk. Zou iemand kunnen opvolgen of de uitgezette acties worden opgepakt? Recente ervaring heeft helaas geleerd dat dit namelijk geen garantie is op een oplossing voor het probleem.

Nogmaals dank!

Energieboy
Expert
Expert
  • 12383Posts
  • 3578Oplossingen
  • 3241Likes

Meindert kan ook niet meer dan je probleem doorsturen naar de juiste afdeling en die gaan het dan voor je oplossen. Vervelend dat je het idee hebt dat het daar niet goed gaat maar ik denk dat nu Meindert een bericht heeft verzonden, je wel goed contact hebt met de juiste persoon. Toch maar even afwachten

Roland
Community Moderator
Community Moderator
  • 56Posts
  • 7Oplossingen
  • 12Likes

Hi @Dosh

Ik kom even in de lucht om aan te geven dat @Meindert dit heeft doorgezet voor je, en we wachten nu nog even op een update. Zodra die er is, delen we dit meteen met je. Dit kan nooit lang meer duren. 

Dosh
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag allen,

 

Dank voor jullie reacties.

Zouden jullie de status van deze case met me kunnen delen? De problemen zijn helaas nog niet verholpen...

Alvast bedankt. 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 31Posts
  • 6Oplossingen
  • 13Likes

@Dosh de status van de case is dat deze vastgelopen order bekend is en daar eerst actie voor nodig is dat vlot te trekken. Ik heb het doorgestuurd om te onderzoeken of we hier iets van druk op kunnen leggen. Zodra er meer bekend is, dan hoor je dit van ons. 

Dosh
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ha Jos,

Dank voor de update.

Vanuit wie is hier actie voor nodig? Als het kan helpen, wil ik gerust nog eens fysiek naar een Vodafone-winkel komen zodat mijn abonnement geannuleerd/omgezet kan worden. Op dit moment voelt het een beetje alsof ik met een kluitje het riet wordt ingestuurd en jullie bureaucratische molen niet goed werkt.

Ik hoor het graag.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 137Posts
  • 23Oplossingen
  • 39Likes

Op dit moment kan jij niets anders doen dan afwachten @Dosh Vanuit ons moet ons Special Forces Team hiermee aan de slag, doordat de order technisch gezien vast loopt.

Zodra we vanuit hen een update hebben informeren we je hierover.

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 107Posts
  • 19Oplossingen
  • 19Likes

Goedemiddag @Dosh, we hebben inmiddels bericht gehad dat het in behandeling is. Vastgelopen orders kunnen soms een lange tijd duren.

Als we meer weten dan laten we je dit direct weten! 😄

Dosh
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ha Marco, dank voor de update, en ja dat blijkt!

Mag hopen dat de 'Special Forces' het probleem een dezer dagen kunnen verhelpen...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic