Patrick13051979

Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

omzetting SIM naar E-SIM gaat niet goed en nu werkt mijn Extra SIM voor de Apple Watch ook niet meer

heeft er iemand advies voor mij?

 

ik heb via de Vodafone app getracht mijn SIM kaart om te zetten naar een E-SIM

dit gaat op 1 of andere manier niet goed

de E-SIM werkt nu wel, maar in het systeem staat dat ik deze nog moet activeren

de oude fysieke SIM zegt nu geen service dus lijkt geblokkeerd, maar in het systeem staat deze als actief

nog een probleem de extra E-SIM (one-number) voor mijn Apple Watch doet het nu ook niet meer, maar staat wel op actief

de Apple Watch zegt nu: je vf-account komt niet in aanmerking voor mobiel voorzieningen op je Apple Watch

 

ik heb gechat met een medewerker, die zei dat dit zo verholpen moest zijn, maar na 3 uur nog steed niet

hierop ben ik naar de Shop in Almere gereden, hier was het advies bel de servicedesk

ik heb de service desk meerdere keren gesproken, tot 2x toe werd ook de verbinding verbroken

en was de erg ongeïnteresseerde medewerkster niet echt behulpzaam 

de derde keer kreeg ik een wel behulpzame medewerkster aan de lijn, maar ook die kon mij niet helpen

zelf werd ik niet door verbonden met de experts, maar kreeg het advies te wachten

het wachten word nu verveldend 

 

iemand nog ideeën of advies?

 

alvast bedankt en groeten Patrick

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Patrick13051979, goedemorgen en welkom hier!

Een vervelende situatie! Als ik je gegevens erbij pak dan zie ik dat de order van 22 maart is vastgelopen in het achterliggende systeem. Dit verklaart waarom de eSIM blijft hangen op 'ordered' en de fysieke simkaart op actief blijft staan. Er is in deze situatie ook geen goede koppeling met OneNumber, want je gebruikt de eSIM al en OneNumber is administratief gezien nog gekoppeld aan de fysieke simkaart van je primaire aansluiting. Om die reden werkt OneNumber dus ook niet. Dit zal automatisch weer werken op het moment dat de vastgelopen order is verwerkt en de eSIM voor je primaire aansluiting op actief staat. 

Helaas is dit iets wat jij zelf of ik niet kan oplossen. Een speciale afdeling moet hier aan te pas komen. Ik zie dat je ook al contact hebt gehad met één van mijn collega's en er op 23 maart een case hiervoor is aangemaakt naar deze afdeling om dit op te lossen. Dit betreft case 13598679. We zullen deze case dus helaas moeten afwachten. Je krijgt uiteraard bericht n.a.v. deze case en ik hoop dat dit snel voor je is opgelost 🙂

Bekijk in context

7 Reacties 7
Energieboy
Expert
Expert
  • 11839Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3101Likes

Heel, heel lastig en vervelend. Wacht even tot maandag, dan is er hier weer iemand van Vodafone die met je mee kan kijken. Er zal ergens een kink in de kabel zitten en als die is opgelost dan komt dat wel weer goed. Nog even wachten en dan helpt iemand je Vodafone je. 

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

 

Patrick13051979
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Goed dat je het meld ik heb mijn gegevens aangevuld 

Het zal dinsdag worden eer ik weer richting Vodafone kan reageren 

hoop dat het dan verholpen kan worden want het is wel vervelend zo

Even goed bedankt 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Patrick13051979, goedemorgen en welkom hier!

Een vervelende situatie! Als ik je gegevens erbij pak dan zie ik dat de order van 22 maart is vastgelopen in het achterliggende systeem. Dit verklaart waarom de eSIM blijft hangen op 'ordered' en de fysieke simkaart op actief blijft staan. Er is in deze situatie ook geen goede koppeling met OneNumber, want je gebruikt de eSIM al en OneNumber is administratief gezien nog gekoppeld aan de fysieke simkaart van je primaire aansluiting. Om die reden werkt OneNumber dus ook niet. Dit zal automatisch weer werken op het moment dat de vastgelopen order is verwerkt en de eSIM voor je primaire aansluiting op actief staat. 

Helaas is dit iets wat jij zelf of ik niet kan oplossen. Een speciale afdeling moet hier aan te pas komen. Ik zie dat je ook al contact hebt gehad met één van mijn collega's en er op 23 maart een case hiervoor is aangemaakt naar deze afdeling om dit op te lossen. Dit betreft case 13598679. We zullen deze case dus helaas moeten afwachten. Je krijgt uiteraard bericht n.a.v. deze case en ik hoop dat dit snel voor je is opgelost 🙂

Patrick13051979
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Hallo Cecilia

bedankt voor je uitgebreide uitleg 

het is me nu een stuk duidelijker geworden

ik wacht voorlopig nog wel even af de werkweek is net begonnen en ik snap dat het opstarten nog wel even kan duren

groeten Patrick

Patrick13051979
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Ik weet niet wat ze gedaan hebben maar alles werkt naar behoren

de sim is nu compleet vervangen voor de esim en mijn Apple Watch werkt ook weer

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3033Posts
  • 892Oplossingen
  • 1031Likes

Ah, super fijn @Patrick13051979. Ik ben gelijk een kijkje gaan nemen en ik zie een notitie in de case van vandaag 12:11 uur dat ze de vastgelopen order hebben kunnen sluiten. Daardoor is zoals in mijn vorige berichtje aangegeven, de eSIM geactiveerd als simkaart voor je primaire aansluiting en deze is dan automatisch ook weer administratief gekoppeld aan OneNumber! 

Patrick13051979
topicstarter
Meedenker
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Bedankt voor de uitleg, ben weer helemaal happy 

 

fijne verder groeten Patrick 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic