Meldg

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Wanneer komt OneNumber beschikbaar voor Samsung Galaxy Watch 7 LTE ?

Goedendag,

 

Graag zou ik willen weten of Vodafone bezig is om ook Samsung smartwaches te gaan ondersteunen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 12221Posts
  • 3555Oplossingen
  • 3188Likes

Daar is op dit moment nog geen antwoord op te geven. Zodra Vodafone dit gaat ondersteunen dan zal dit gecommuniceerd worden via de media, op de website en hier op de community. Nog even geduld hebben, dat is alleen wat ik kan melden. 

Bekijk in context

18 Reacties 18
Energieboy
Expert
Expert
  • 12221Posts
  • 3555Oplossingen
  • 3188Likes

Daar is op dit moment nog geen antwoord op te geven. Zodra Vodafone dit gaat ondersteunen dan zal dit gecommuniceerd worden via de media, op de website en hier op de community. Nog even geduld hebben, dat is alleen wat ik kan melden. 

LaleY

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Beste Vodafone,

 

Kunnen jullie inmiddels een indicatie geven betreft OneNumber beschikbaarheid voor Samsung watch?

 

Hartelijke groet,

Lâle

Energieboy
Expert
Expert
  • 12221Posts
  • 3555Oplossingen
  • 3188Likes

Hoi @LaleY 
Ik denk dat je nog even mijn bericht terug moet lezen:
Daar is op dit moment nog geen antwoord op te geven. Zodra Vodafone dit gaat ondersteunen dan zal dit gecommuniceerd worden via de media, op de website en hier op de community. Nog even geduld hebben, dat is alleen wat ik kan melden. 

Er is dus duidelijk nog geen indicatie te geven, ook niet in de 2 dagen na mijn bericht. Zodra Vodafone iets kan communiceren dan doen ze dat zeker. 

LaleY

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Hoi @Energieboy , klopt, had de datum niet gezien.

 

Mocht Vodafone meelezen, na jaren van trouwe wacht op eSIM-ondersteuning voor Samsung Watch (mijn eerste berichten over OneNumber (LTE) dateren al van jaren terug), vind ik dat we inmiddels wel een perspectief hebben verdiend. Vooral ook omdat de Apple watch wel door Vodafone ondersteund wordt. 

 

Gisteren ben ik langs een Vodafone winkel geweest, opvallend was dat de medewerkers aangaven dat bij ze helemaal geen Samsung merken watch verkocht wordt. Is dit een teken dat Vodafone volledig stopt met Samsung? Zullen de Samsung telefoons binnenkort ook verdwijnen?

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12221Posts
  • 3555Oplossingen
  • 3188Likes

Dat is natuurlijk onzin, Vodafone stopt niet met Samsung. Ze verkopen geen Watch voor een Samsung, dat wil dat niets zeggen over de verkoop van Samsung toestellen. Dus het is gewoon wachten, Apple was nu eerst aan de beurt. Geduld is een schone zaak, Apple mensen hebben 2 jaar gewacht. 😁

LaleY

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Hoi 🙂

 

Ben niet mee eens met de uitspraak dat Apple mensen twee jaar hebben gewacht, klinkt alsof zij eerder recht hadden op OneNumber dan de Samsung gebruikers. Ik wacht ook al 4 jaar lang, sinds Lte functionaliteit er is vanuit de fabrikanten van de devices.

 

Over Vodafone-Samsung samenwerking, zo kwam het wel over in de winkel. Vodafone medewerkers konden niets vertellen over de Samsung watch en maakten een opmerking over dat Vodafone los van e-sim ondersteuning ook totaal geen Samsung watch verkoopt (zouden ze in principe wel kunnen doen). Vraag me daarom oprecht af of Vodafone, Samsung devices überhaupt gaat ondersteunen. In de brede zin.

 

 

 

Energieboy
Expert
Expert
  • 12221Posts
  • 3555Oplossingen
  • 3188Likes

Maar je vraagt nu aan een medewerker, in de winkel, over de verkoop van een Samsung Watch, die ze niet verkopen. Is het dan niet logisch dat ze daar niets over kunnen vertellen? En de opmerking die ze maakte over geen ondersteuning van een los eSIM is ook totaal een logisch antwoord, want dat doen ze niet. Ze zouden het kunnen doen, maar Vodafone doet het niet omdat dit technisch nog niet klaar is en dan kan het ook niet. Vragen naar de bekende weg, ze verkopen het niet, dan kunnen ze je er ook niet mee helpen en geen antwoord op geven. Ze zouden je antwoord kunnen geven, wanneer ze deze gaan ondersteunen, eerder niet. 

Ik zeg helemaal niet dat Apple gebruiker er eerder recht op hebben dan Samsung gebruikers. Ik zeg alleen dat Apple gebruikers ook minimaal 2 jaar hebben zitten wachten op het gebruik ervan. Dit kan bij Samsung net zo, maar het kan ook best dat het opeens volgende week wel werkt. Dat weet nog niemand en daarom is er ook nog geen informatie over. Begrijp dat je graag wil dat het werkt maar dat doet het nu nog niet en we kunnen er lang of kort over discussiëren, het werkt nu nog niet. Afwachten, dat is alles wat je kan doen en mocht een andere provider het wel kunnen activeren, dan zou ik overstappen. 

Zodra Vodafone het gaat ondersteunen dan zullen ze dit laten weten via de media en vast ook via de community. 

Walterrrrr

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb laatst een keer via via gehoord dat Vodafone veel te laat was voor het regelen van de certificaten en rechten. En ik geloof dat eigenlijk ook wel. Odido had een paar jaar geleden namelijk wel snel de rechten geregeld om als eerste de Apple Watch met sim te kunnen uitrollen. Ik kan mij ook niet voorstellen dat de programmeurs bij Vodafone zoveel moeite hebben om ook Android watches via one number online te krijgen. Als ze +2 jaar langer nodig hebben moet er misschien maar eens een vacature uitgezet worden.

LaleY

Meedenker
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Hoi @Energieboy, verkoop van een losse Galaxy smartwatch staat bij deze los van wel/niet e-ondersteuning. Vodafone winkel zou het los van de e-sim kunnen verkopen omdat de watch via Bluetooth verbinding maakt met de Samsung telefoons die Vodafone zelf ook verkoopt.

 

Enfin, mochten er Vodafone medewerkers hier in dit platform zijn, zie ik graag van Vodafone zelf een reactie of er voornemens zijn om volledig te stoppen met Samsung merk devices. Zo niet, of een indicatie voor e-sim ondersteuning in zicht is.

 

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3576Posts
  • 1087Oplossingen
  • 1180Likes

Hi @Meldg 

Je wilt graag een reactie van een moderator. Het is begrjipelijk dat je baalt dat OneNumber nog niet voor alle smartwatches beschikbaar is. Vooralsnog ondersteunen we op dit moment alleen OneNumber i.c.m Apple Watches. Om die reden verkopen we via Vodafone ook enkel en alleen Apple Smartwatches. In de toekomst willen we OneNumber ook zeker mogelijk maken voor smartwatches voor Samsung. Hiervoor is nog geen datum bekend, maar zodra daarover meer bekend is dan zullen we dit delen via de gebruikelijke kanalen.

maikelvanmeurs

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Wat ik alleen bijzonder vind, is dat het bij Vodafone.co.uk en andere landen al jaren beschikbaar is voor samsung. Wat is dan de reden dat dit in Nederland nog op zich laat wachten. 

https://www.vodafone.co.uk/mobile/onenumber 

Walterrrrr

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@maikelvanmeurs ga er maar vanuit dat het geen technisch issue is. Zoals eerder aangegeven. Het verhaal dat Vodafone Nederland de rechten niet op orde heeft geloof ik eigenlijk 100%. 

Als dat niet zo is wel ik nu weleens horen waarom het technisch in de UK wel werkt en hier niet. 

 

Je kan er ook vanuit gaan dat Vodafone hun klanten niet serieus neemt. Persoonlijk vind ik de terugkerende opmerking "Apple klanten hebben ook 2 jaar moeten wachten" de grootste dooddoener die er is. Ik vind dat ze daarmee onderscheid maken tussen klanten. Wij als Android gebruikers worden nu benadeeld. 

Alsof de opmerking "Apple klanten,..." alles goedpraat voor Android gebruikers dat het bij ons nog langer duurt.

 

Eddie62

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Dat Vodafone zijn klanten niet serieus neemt is al jaren bekend.

 

Ongelooflijk al die smoesjes en reacties hier, het is niet bekend, het is niet dit / dat etc..

 

Andere providers hebben Esim al jaren en Vodafone alleen voor Apple, zal wel met geld te maken hebben. Vodafone heeft NIETS met zijn klanten en dat is algemeen bekend.

Energieboy
Expert
Expert
  • 12221Posts
  • 3555Oplossingen
  • 3188Likes

Ja, daar gaan we weer. Net zoals een topic die begon voor Apple Watch gebruikers. Iedereen is het er niet mee eens en als men de kans krijgt om over te stappen, dan zouden ze het zo doen. 

Het is goed om deze topic levendig te houden, maar begrijp ook dat de medewerkers van Vodafone niets weten tot er informatie vrij komt van hun managers. Het is misschien dan een loze reactie, maar meer weten ze ook niet. Voorlopig is de melding dat ze niet weten wanneer het komt, dan zal dit zeker hier gecommuniceerd worden. 

Geduld hebben, dat moesten de Apple gebruikers ook. 

Walterrrrr

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Energieboy waar jij je reactie mee begint zegt al genoeg over zowel de frustratie bij jou dat je weer jezelf verplicht voelt om op een dergelijk topic te moeten reageren. En het zegt genoeg over de frustratie van de klanten bij Vodafone dat dit issue nog steeds speelt en niet opgelost is. Vooral dat Vodafone klanten geen duidelijkheid geeft en niet met een officieel bericht naar buiten komt is gewoon slecht. 

Zolang er geen duidelijkheid komt zal een dergelijk topic geopend blijven worden. En dat komt uit de vraag van de klant.

Ik snap het hoor, dat Vodafone medewerkers niks weten om loze beloftes te voorkomen. Maar misschien moeten de managers binnen Vodafone eens gaan nadenken over een goed statement wat klanten bij Vodafone zou kunnen houden.

Ook je opmerking "Iedereen is het er niet mee eens en als men de kans krijgt om over te stappen, dan zouden ze het zo doen" zegt al genoeg over de ontevredenheid welke je ervaart van de klant. In mijn directe omgeving zijn er in korte tijd 3 mensen overgestapt naar Odido. Als mijn abbonement in maart (pas) afgelopen is volg ik het voorbeeld van het overstappen. 

Eddie62

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Nee, niet daar gaan we weer...lekker gemakkelijk.

Ik val de medewerker zeker niet aan want die kunnen daar niets aan doen of iets veranderen.

De zakkenvullers die " managers " heten en nergens te vinden zijn, laat staan die de klanten voorzien van een degelijk antwoord.

 

Natuurlijk weet vodafone donders goed wanneer Esim voor bv een samsung watch mogelijk is, maar hebben daar geen zin in, te druk met zakken vullen op kosten van de klanten.

 

Nog een paar maanden en kan ik ook overstappen blijft weinig over van vodafone....zelfs al in het nieuws geweest dat er zoveel klanten vertrekken.

Rautek1966

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Als jarenlange Vodafone abonnee (heel lang) en trouw gebruiker van Samsung (Android) met inmiddels de zoveelste telefoon en smartwatch, moet mee toch iets van het hart. Er zijn al jaren smartwatches met Android en Apple kwam toch veel later met zijn Apple Watch. Bijzonder toch dat Vodafone als eerste wel Apple gaat ondersteunen maar geen Android voor deze service. Ik geloof niet dat er een technische beperking is (want andere providers bieden de dienst wel aan in meerdere landen) maar eerder een commerciële. Als Apple achter de schermen een deal sluit met Vodafone zodat er meer Apple watches worden verkocht (vanwege) de betere ondersteuning, dan moet Vodafone gewoon eerlijk zeggen dat zij liever Apple verkopen (meer marge).

Wij als gebruikers hebben dan de vrijheid om een andere provider te zoeken die wel aansluit bij onze behoefte. Dat is de klant voorop stellen en niet je winst maximalisatie en marketing strategie . Tot zover.. 😜

Eddie62

Gedreven Ontdekker
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Mogelijk verstandiger om als  " Vodafone " helemaal te stoppen met aanbieden van andere merken en alleen Apple aan te bieden.

 

Dan laten de zakkenvullers zien dat de klanten er niet toe doen en alleen winst oogmerk hoog in het vodadfone vaandel staat.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic