Lis89

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inruildeal Vodafone zeer onduidelijk

Beste Vodafone,

 

Ik heb 31 januari via jullie website een Samsung S24 aangekocht, de inruildeal van in dit geval 200 euro heeft mij over de streep getrokken de nieuwe telefoon te kopen.

 

Nu heb ik in februari en maart in totaal 3 keer het inruildealformulier ingevuld en ingediend. Na invullen komt alleen onderin het scherm een melding in het groen dat de aanmelding gecontroleerd moet worden.

 

Hier staat geen termijn in aangegeven en ook niet vermeld dat de aanvraag wordt verwerkt door Likewize i.p.v. Vodafone, waar ik redelijkerwijs vanuit ging.

 

Nu blijken alle 3 mijn aanvragen dus uiteindelijk geaccepteerd te zijn en is er ook 3x een code gemaild, ik heb dit nooit gezien in mijn mail omdat ze in mijn ongewenste email box zijn gekomen onder de afzender 'Likewize'. Ik had geen enkel idee op welke termijn mijn verzoek zou worden opgepakt, dus ook geen idee op welke momenten ik specfiek had kunnen zoeken in mijn volle ongewenste mailbox.

 

Ik heb 2 weken geleden contact gehad met Vodafone support, zij gaven mij aan een telefoon nummer te bellen. Maar ik zat thuis met een keelontsteking dus bellen was op dat moment geen optie. Er is mij niets gezegd over een deadline waarop gebruik van een actiecode zou gaan vervallen.

 

Ik heb vrijdag 29 maart en afgelopen dinsdag 2 april het nummer gebeld dat ik van de support had ontvangen,  blijkt het het nummer te zijn van Likewize, die blijkbaar deze actie uitvoerd voor Vodafone. Alleen deze beide dagen is het bedrijf telefonisch niet bereikbaar.

 

Uiteindelijk vandaag nogmaals gebeld, nu krijg ik te horen dat ze mijn verzoeken dus hebben ontvangen en de code hebben gemaild. Ze hebben mij de mail met code nogmaals gestuurd, maar deze blijkt niet meer geldig te zijn.

 

Dus toen Vodafone gebeld, mijn verhaal uitgelegd en aangegeven dat de informatie op de inruildeal website onduidelijk is. Omdat:

- Likewize niet duidelijk genoemd wordt

- Er geen termijn voor reactie/controle genoemd wordt

- Er wordt geen mail verzonden met bevestiging van aanvraag van de inruil kortingscode

- Er wordt niets gezegd over mogelijkheid dat het in ongewenste mail kan komen (Vodafone mail ontvang ik namelijk altijd gewoon in mijn inbox)

- Er nergens wordt genoemd wat de verval datum is voor gebruik van de actiecode, beide in tekst bij bestellen product als op de inruilpagina wordt dit niet vermeld.

 

Krijg ik aan de telefoon met Vodafone gewoon weg te horen dat ze niets voor mij kunnen doen en ik niet iemand anders te spreken kan krijgen. Ik voel mij niet serieus genomen.

Ik ben echt boos, dat ik als jaren lange klant van Vodafone en Ziggo zo makkelijk wordt afgewimpeld. Dat er geen begrip is en er niet wordt nagedacht over een oplossing.

 

Het voelt zo oneerlijk nadat ik meerdere verschillende pogingen heb gedaan om gebruik te maken van de actie. Ik dacht laat ik nu maar geduldig zijn en steeds even afwachten, onbewust van een deadline. Ik lees zonet in een andere klacht dat Pasen het moment is geweest van de-activering van de actiecodes.

 

Ik zou graag spoedig reactie ontvangen, in de hoop op alsnog een oplossing, om gebruik te kunnen maken van de 200 euro inruilvergoeding.

 

Groeten,

Lisette

5 Reacties 5
Energieboy
Expert
Expert
  • 11843Posts
  • 3485Oplossingen
  • 3103Likes

Zeer begrijpelijk dat je het er niet mee eens bent en dat het een pijnhoop is tussen Vodafone en LikeWize. Het vervelende is wel dat de actie termijn is verstreken en dat er geen mogelijkheid meer is om deze aan te vragen. Aangezien jij al wat langer bezig bent kan ik het me niet voorstelen dat Vodafone je laat stikken. Nu ben ik geen medewerker van Vodafone, daarom kan ik je niet helpen om dit op te lossen.

Gelukkig is er wel iemand van Vodafone online om met je mee te kijken en je antwoord te geven. Ik zal vragen of @Cecilia met je mee kijkt en je dan antwoord geeft op je vraag. Ze is er morgen weer dus heb nog even geduld aub.

 

 

⚠️ Zorg wèl dat uw Persoonlijke Informatie in uw profielinstellingen staan, dan weten Vodafone-moderators wie u bent en waar u woont. Het spreekt voor zich dat deze informatie alleen zichtbaar is voor medewerkers van Vodafone. Uw Persoonlijke Informatie kunt u HIER invullen.

 

Lis89
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedemorgen,

 

Bedankt voor je bericht @Energieboy Ik hoop dat je gelijk hebt.

@Cecilia ik zou graag nog reactie van jou ontvangen op mijn bericht.

 

Groeten,

 

Lisette

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Lis89, welkom hier!

De reden waarom je hier een kijkje neemt is natuurlijk des te minder fijn. Ik vind het heel vervelend om te moeten melden, maar de promo actie is volledig afgerond. Sinds Pasen is het promo tabblad verwijderd op inruildeals.vodafone.nl, zijn alle niet gebruikte codes gedeactiveerd en heb ik ook geen mogelijkheid meer om codes aan te vragen. Ik heb mijn contactpersoon van LikeWize nog benaderd, maar hij gaf aan dat wat betreft deze actie er helaas vanuit LikeWize niets meer mogelijk is. De actie is echt afgelopen. 

Ik begrijp uit je bericht dat in jouw situatie de promocode wel is gegeneerd, maar deze in de spambox is gekomen. Dit kan natuurlijk gebeuren bij iedere e-mail die je ontvangt, dus het is goed om hier in de toekomst wel scherp op te zijn. Voor de inruildeals werken wij (Vodafone) samen met LikeWize. Dit staat ook aangegeven op de pagina: https://inruildeals.vodafone.nl/

 

Ik heb jouw situatie afgelopen vrijdag even intern doorgezet en vanochtend besproken. In dit geval heeft Vodafone jou de factuur bij jouw bestelling toegestuurd waarmee je een promocode kon genereren. Dit is gedaan en de aanvraag is door LikeWize goedgekeurd en zij hebben de promocode verstrekt. Ons werk bij Vodafone zit er dan eigenlijk als het ware op. Het is dan vervolgens aan jou om de promocode te laten genereren middels een aanvraag bij LikeWize. Ook dat is gebeurd en de aanvraag is goedgekeurd. Vervolgens moet je dan de promocode inwisselen en het toestel opsturen. De promocode is alleen terechtgekomen in de spambox, wat bij iedere e-mail kan gebeuren. Hier ben je helaas een paar weken later achtergekomen en op het moment dat je de code alsnog wilde inwisselen, was de actie al verlopen. 

De actie daar kan je geen gebruik meer van maken, aangezien LikeWize dit niet meer in behandeling zal nemen. Het toestel opsturen is voor deze actie dan ook niet meer nodig. Vanuit Vodafone is er eigenlijk niks mis gegaan, aangezien de documenten zijn aangeleverd waarmee je de code kon genereren. Het is pas echt misgegaan bij het inwisselen van de code, omdat je hier helaas te laat mee was en de e-mail van LikeWize niet eerder was ontdekt in de spambox.  Ik vind de situatie heel zuur, maar toen ik de situatie intern besprak gaven ze hierbij ook aan dat je als klant ook een stukje eigen verantwoordelijkheid hebt bij het inwisselen van een code en het controleren van de spambox. Als compensatie kan ik je uit coulance € 50,- aanbieden. Meer kan ik er helaas niet van maken en dit is al bij uitzondering. Hopelijk kun je dan alsnog via Marktplaats of een andere omgeving jouw toestel nog voor een leuke prijs verkopen, waardoor het met de vergoeding van € 50,- nog een beetje op een leuk bedrag uitkomt. Mag ik deze vergoeding voor je in orde maken?

Lis89
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi @Cecilia,

 

Ik ben het er niet mee eens dat je blijft herhalen dat het mijn eigen schuld is en niet erkent dat de inruilsite (mini lettertjes) en de te weinige communicatie die er is super onduidelijk is.

 

Mijn mening is dat het zo ingewikkeld en onduidelijk mogelijk wordt gemaakt zodat zo min mogelijk mensen succesvol gebruik kunnen maken van de actie.

 

Onze meningen verschillen en ik vind de coulance zeer magertjes, maar na zoveel tijd te hebben gestopt in proberen gebruik te maken van de regeling heb ik geen zin meer in verder gedoe.

 

Het is niet persoonlijk en ik kan waarderen dat je de coulance aanbiedt, dus bij deze wil ik de coulance accepteren en mag je deze in orde maken.

 

Groeten,

Lisette

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 3046Posts
  • 896Oplossingen
  • 1031Likes

Hi @Lis89 
Ik heb de vergoeding van € 50,- voor je in orde gemaakt. Je ziet de creditnota terug in My Vodafone en binnen 15 werkdagen wordt het bedrag naar je teruggestort 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic