killaap

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

wifi probleem samsung galaxy s2 en s+

hallo
 
sinds kort heb ik de telefoon opgehaald samsung galaxy s2 me moeder heeft er ook 1 opgehaald en me zus heeft de s+ opgehaald
maar nu stuiten we allemaal op de zelfde probleem..
 
zodra we via wifi willen internetten (thuis) valt het hele internet systeem weg..
de telefoons zeggen echter wel dat we verbonden zijn met linksys maar zodra we op internet gaan wil het niet..
als ik dan op de latop kijk is daar de internet plots ook weg..
ga ik bij een andere wifi proberen dan heb ik wel internet met de telefoon,
maak ik met me ouwe telefoon (blackberry curve 8520) verbinding met wifi (thuis) daar doet hij het wel op zonder problemen..
 
dus samengevat: als we wifi verbinding willen hebben met de samsungs valt heel internet weg,,
doen we weer de wifi uit, en trekken de stekker eruit van de router en wachten paar seconden is er weer internet..
alleen op de latop en blackberry, zet ik de wifi aan op de samsung ligt internet er weer uit...
 
het rare is nog de ene keer als ik alleen thuis ben. en ik zet wifi aan doet ie het wel.. maar zodra me moeder thuis komt en dan ook de wifi aan zet of me zus valt hij helemaal weg.. andersom geld dat ook..
 
heeft er iemand een oplossing??
we zijn radeloos...
 
de router is: linksys..
hij is niet beveiligd (kan het daar aan liggen)
 
groet;)
7 Reacties 7
RoyV

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 9Oplossingen
  • 15Likes
Hey Killaap,

Raar probleem dat je ervaart!

Kun je ook eens wat meer WIFI instellingen prijs geven?
Dit lijkt me dan geen toestel probleem, klinkt meer als teveel devices op het netwerk.

groetjes,
killaap
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Maar als ik bij andere wifi ga en daar zitten heel veel device op want het is een soort soos zeg maar.. wat bedoel je precies met meer wifi instellingen vrijgeven??
 
 
zal het dan aan de router liggen?
dat de router gewoon te oud is..
het is best wel een oude router
ongeveer 7 a 8 jaar oud..
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Ik durf wel met zekerheid te stellen dat het aan de router ligt.
 
Of het echter aan het apparaat zelf ligt, of aan de isntellingen die jullie hebben daarvoor, dat is een tweede. Maar wanneer ik je hoor stellen dat hij onbeveiligd is, dan gaan bij mij wel de wenkbrauwen omhoog......
 
Ik zou in eerste instantie de router terugzetten naar de fabrieksinstellingen, dan snel een goede beveiliging er op instellen en dan nog eens gaan testen.
 
Voor de fabrieksinstellingen en de veiligheid, verwijs ik je naar de gebruiksaanwijzing van de router.
 
Succes.
Chris
Expert
Expert
  • 689Posts
  • 17Oplossingen
  • 23Likes
@Martin, volledig mee eens maar misschien dat een Firmware upgrade op de router al wonderen doet.
Scheelt je toch mooi een aantal handelingen 😉
killaap
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ja hoe maak je zo update 😛
 
heb laast al gekeken om hem te beveiligen maar kreeg het niet echt voorelkaar..
 
maar ik zal wel ff hoe ik dat ding ga updaten
rc18

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi
 
ik heb ook een wifi probleem met mijn sgs2
ik kan namelijk na een fabrieks reset niet meer optimaal gebruik maken van wifi!
Hiervoor had ik nooit problemen.
Ik kan wel verbinden met wifi maar voor max 1 min dan word het verbroken en wordt
er gezocht naar ip adres en heb ik weer verbinding, weer max 1 min dan weer verbroken! en dit gaat de hele dag door, soms blijft die haken op ip adres verifieren.
ik heb dus nooit langer dan 1 min wifi verbinding, dit is erg frustrerend!
iemand oplossingen/tips?
gjbaak

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je kunt dit oplossen door 3G uit te zetten op het moment dat je de Wifi verbinding gebruikt.
 
 
3G uitschakelen
- Houdt de aan-uit knop van de telefoon even ingedrukt.
- Kies dan voor de optie 'dataverbindsbestand' om 3G uit te schakelen
3G inschakelen
- Houdt de aan-uit knop van de telefoon even ingedrukt.
- Kies dan voor de optie 'dataverbindsbestand' om 3G in te schakelen.
 
 
 
 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic