pallas43

Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

verbruik buiten bundel,

Vorige weekdonderdag 10 april keek ik bij my Vodafone naar hoeveel MB's ik nog over had. Er stond dat ik nog 241 MB over had. Toen zag ik dat ik € 23,41 buiten mijn bundel verbruikt had. Je snapt dat ik hier van schrok. Maar omdat ik dacht dat het verbruik nog niet bijgewerkt was heb ik het even zo gelaten. Maar vandaag, 5 dagen verder heb ik volgens my Vodafone nog 171 MB over maar zit ik al € 25,82 buiten mijn bundel. Hoe kan dit? Kloppen de gegevens van my Vodafone niet of klopt mijn verbruik niet? Ik ben de laatste maanden niet meer over de hoeveelheid MB's van mijn bundel gegaan dus hoe verklaar je dit?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
pallas43
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Om nog even op het bovenstaande terug te komen, ik heb een bericht via Facebook gekregen met de mededeling dat er iets niet klopte met de weergave op my Vodafone. Dat ik daardoor niet goed heb kunnen controleren wat mijn verbruik echt was en dat het teveel berekende bedrag in mindering zou worden gebracht en dat ik de kosten vanaf een bepaalde dag pas in rekening zou krijgen. Toch netjes van Vodafone

Bekijk in context

8 Reacties 8
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo pallas43

Even een misverstand uit de weg ruimen: er staat bij MyVodafone vermeld: "Buiten Tegoed"
En "Buiten Tegoed" is veel breder dan alleen maar data-kosten-buiten-je-maandelijkse-datategoed.
Onder "Buiten Tegoed" vallen alle bel-minuten, sms-berichten, MegaBytes, die niet binnen de maandelijkse bel-/sms-/ data-bundels vallen.
Plus bellen naar het buitenland.
Plus bellen naar 0900-nummers.
Plus bellen naar andere info-nummers met een bijzonder gesprekstarief. Zoals bellen naar een 088-nummer.
Plus premium-sms-diensten (= peperdure sms-berichten, bij bijvoorbeeld spelletjes en quizzen)
Plus online Content Media services. Denk aan betaalde abonnementsdienst op het weer. Of op voetbal-uitslagen. Of tal van andere Content Media services.

Jouw eerstvolgende Vodafone factuur, zal antwoord moeten geven over de oorzaak / oorzaken van jouw "Buiten Tegoed" kosten.
Maar waarschijnlijk kan een medewerker van de Vodafone telefonische klantenservice jou daarover eerder informeren. Pas dan kun je aktie ondernemen om je "Buiten Tegoed" kosten drastisch aan banden te leggen.

Indien het wel buiten-de-bundel-datakosten betreft. Dan adviseer ik je dringend om alle adviezen op te volgen in het data-verbruikstopic, hier op dit Forum Abonnementen. Dat topic staat bovenaan het Forum Abonnementen.

Weblink: http://forum.vodafone.nl/t5/Vodafone-Red-andere-Abonnementen/Dataverbruik-tips-amp-tricks-om-binnen-...

Door alle adviezen in dat data-verbruikstopic op te volgen, krijg je volledig grip op je mobiele data-verbruik. En de kans dat je dan onbewust en ongevraag en ongewenst buiten-je-datategoed heen gaat, is te verwaarlozen klein.
Evenals vele duizenden andere Forum-leden die alle instellings-adviezen uit dat topic succesvol hebben opgevolgd.

Succes !

Netwerker
pallas43
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Beste netwerker,
Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Maar...ik heb via Facebook contact gehad met de crew aldaar en na mijn gegevens te hebben gegeven (zoals o.a. klantnummer, laatste cijfers bankrekening en geboortedatum) hebben ze het voor mij nagekeken en het blijkt dus echt alleen van data verkeer te zijn. Ik begrijp dat er andere diensten zijn die buiten mijn bundel vallen, daar heb ik eerst naar gekeken. Dat is het niet. Ikbegrijp alleen niet hoe het kan dat my Vodafone zegt dat ik nog 171 MB van mijn bundel heb en aan de andere kant zegt dat ik voor bijna €26 over mijn limiet zit. Welke van de twee klopt er dan niet. Bovendien heb ik een extra blox van 3 GB per maand bij mijn standaard abonnement van 500MBp/maand. Die 500MB heb ik volgens my Vodafone ook nog over. En ik heb nog nooit meer dan die 3,5 GB per maand gebruikt. Snap jij dat nog?
Groeten Ron.
pallas43
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Om nog even op het bovenstaande terug te komen, ik heb een bericht via Facebook gekregen met de mededeling dat er iets niet klopte met de weergave op my Vodafone. Dat ik daardoor niet goed heb kunnen controleren wat mijn verbruik echt was en dat het teveel berekende bedrag in mindering zou worden gebracht en dat ik de kosten vanaf een bepaalde dag pas in rekening zou krijgen. Toch netjes van Vodafone
MaikelT

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste pallas43,

Ik lijk hetzelfde probleem te hebben. Ik gebruik (bijna alleen maar) dataverkeer en heb gekeken naar de andere mogelijke 'buiten tegoed' verbruikers. Nu heb ik voor deze maand nog 59 mb over en is mijn buiten te goed bundel over de 36 euro. Ik heb dit afgelopen maand in de gaten gehouden en screenshots gemaakt en het lijkt erop alsof er kosten worden gerekend buiten mijn bundel die binnen mijn bundel zouden moeten vallen. Nu is mijn vraag aan jou: heb jij nog op een andere manier contact opgenomen met vodafone over dit probleem? Of is dit via facebook alleen al verholpen?

Vriendelijke groet,

MaikelT

pallas43
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo MaikelT,
Vervelend om te horen dat je ook dit probleem hebt. Ik ben begonnen contact op te nemen met de Facebook crew van Vodafone. Daar heb ik mijn gegevens zoals naam, adres, geb. datum, laatste 4 cijfers van mijn bankrekening en klantnummer doorgegeven. Ze gaven in eerste instantie een antwoord waar ik nix mee kon en toen heb ik het hier op het forum geplaatst. Tot mijn verbazing kreeg ik een paar dagen later een berichtje via Facebook dat de gegevens op my Vodafone niet klopten en dat ik na hun sms bericht dat ik 80 procent van mijn maandelijks tegoed verbruikt had het niet heb kunnen controleren. Ze hebben de MB's die ze vanaf de sms tot mijn bericht in mindering gebracht, wat ik tof vond. Hoop dat je er iets mee kan.
Groeten Ron (pallas43)
pallas43
topicstarter
Ontdekker
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb vanmorgen weer een sms gehad met de mededeling dat ik nog 20% of minder van mijn 500 MB uitmijn abonnement over heb. Maar volgens my Vodafone heb ik nog 97 over. Die gegevens spreken elkaar gewoon tegen. Ik heb gebeld met de klantenservice en die zeiden dat er een storing in her red abonnementen systeem zit. En de gegevens kloppen niet met de werkelijkheid. Ik moet de rekening maar afwachten en dan een verzoek om creditering indienen. Vreemd allemaal. Tot vorige maand nooit problemen gehad met Vodafone en nu dit, erg jammer
ravestein1

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
goedeavond,

net gekeken op my vodafone staat dat ik eur71.30 buiten me bundel zit hoe dan ?? en geen mb meer over heb ver der heb ik niks anders als anders gedaan. Ook geen sms ontvangen van dat ik er bijna overheen zit. Zijn er meer mensen met dit probleem ??.
br97

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zie vandaag bij mijn buiten de bundel €27,27 dit vind ik raar want ik heb alleen bij de laatste 250mb een sms gekregen en deze kosten kunnen voor 99% alleen uit internetkosten bestaan , is Vodafone niet verplicht bij het overschrijden van de bundel ook een sms te sturen ?

Mvg
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic