nicepresents

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

verandering van 06-nummer

Als zakelijke gebruiker wil ik mijn nummer wijzigen, waarbij op het oude (huidige) nummer dan nog een bericht hoorbaar moet zijn met daarin het nieuwe nummer.

Nummer wijzigen kan volgens Vodafone Zakelijke heldesk op 2 manieren:
1) Contract opzeggen (omzetten naar prpaid), 3 maanden wachten en dan over op nieuwe nummer
2) Binnen huidige contract 06-nummer wijzigen, echter het oude nummer wordt dan per direct oppgeheven, en kan niet op een prepaid worden overgezet. Relaties die nog niet geinformeerd waren denken dan dat je niet meer bestaat.
Beide opties vind ik klantonvriendelijk.

Gevraagde oplossing: 3 maanden opzegtermijn omzetten in 1 dag, Vodafone behoudt klant die direct weer verder belt (met het nieuwe nummer).
2 Reacties 2
jdeswart

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
lijkt me een redelijke oplossing. Zou fijn zijn als er wat praktischer met dit soort dingen wordt omgegaan.
Zo worden klanten behouden en is iedereen tevreden.
Natuurlijk moeten er regels zijn, maar in dit geval een beetje vreemd om daar strikt aan vast te houden als daar niemand beter van wordt.

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo beiden, mag ik weten wat precies de reden is om van nummer te wijzigen? Er is namelijk nog een derde optie: binnen het huidige contract kun je ook je mobiele nummer laten wijzigen. Dan blijft je contract (loop duur, abonnementsvorm, etc) exact hetzelfde. Alleen je mobiele nummer wordt gewijzigd. Daar wordt een (klein) bedrag aan kosten voor gerekend.

Nu weet ik niet of dat in deze situatie van toepassing kan zijn zonder de reden van de wijziging te weten, maar het zou een simpele oplossing zijn toch?

Ter info, het enige dat niet mogelijk is, is dat er op het oude nummer een melding achtergelaten wordt als het afgesloten of gewijzigd wordt. Ik snap het verzoek, maar systeemtechnisch is het niet mogelijk. Het nummer gaat namelijk volledig uit de lucht. Alle geassocieerde diensten, zoals bv de voicemail waar dat bericht dan in staat, worden dan ook afgesloten dus er blijft niets actief om die melding in te zetten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic