simoon19

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

update android 4.0.3 trekt batterij leeg

hallo
 
ik heb gister (02/05/2012) mijn android geupdate naar versie 4.0.3
 
maar nu trekt hij binnen no-time mijn batterij leeg. en een aantal apps werken niet goed meer.
 
nu las ik op internet al dat er meer mensen last van hebben na dat ze die update hebben gedaan.
 
link naar een stukje van intenet met meer klachten na deze update:
http://www.nu.nl/tech/2801858/galaxy-s-ii-kan-crashen-android-40-update.html
 
kan er wat aan worden gedaan? want het kan vast niet goed zijn voor je telefoon/batterij.
 
zo heb ik natuurlijk niks aan een telefoon als dat ding steeds leeg is.
 
ik hoop dat er snel een oplossing komt voor dit probleem. want je kan nog steeds je telefoon updaten naar android 4.0.3
 
mvg Simone
 
 
10 Reacties 10
Snoedelpaardje

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook last van allerlei problemen, veel haperende of vastlopende apps en problemen met wifi. Het probleem met de batterij heb ik niet, maar er is duidelijk iets goed mis met de ics update. Niet alleen bij KPN, maar ook bij Vodafone toestellen. 
Selly

Gedreven Liefhebber
  • 106Posts
  • 8Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Simone,

Als het probleem wordt veroorzaakt door de nieuwe Android versie, kan dit alleen door aanpassing van de software door Android verholpen worden.


simoon19
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo Selly
 
ik moet dus gewoon afwachten, kan ik mijn vorige android versie niet terug zetten?
dan ben ik voor nu van het probleem af en kan ik mijn  telefoon gewoon weer mee nemen onderweg.
 
ook gebruikt hij nu heel veel mb van mijn internet, ik zit nu bijna aan mijn limiet van 1gb terwijl ik eigenlijks nooit boven de 500mb zit.
 
groetjes van Simone
 
 
 
 
NeznirV

Gedreven Liefhebber
  • 90Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Hoi Simoon,
 
Vervelend om te lezen dat de update je batterij leegtrekt. Ik denk dat dit te maken heeft met de problemen die bekend zijn met de update.
 
Tjek dit artikel maar eens, er zijn meerdere providers waar de update een probleem blijkt te zijn.
 
Link naar artikel GSM Helpdesk
simoon19
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo NeznirV
 
dat wist ik al dat er meer providers last van hebben, heb namelijk zo'n zelfde soort stukje in mijn eerste bericht geplaatst. ook heb ik al een bericht bij de consumentenbond achter gelaten met het probleem.

 
voorals nog kan ik geen melding op de samsung website vinden waar het probleem staat. en heb zo net (een aantal minuten terug) een mail gestuurd naar samsung, en het probleem aan hun voor gelegd.
 
mocht ik wat van ze horen laat ik het hier natuurlijk ff weten.
 
groetjes van Simone

 


simoon19
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo
 
ik heb een mailtje van samsung terug gekregen met het advies om te resetten.
 
''U kunt het probleem wellicht oplossen door het toestel te resetten. U kunt bellen naar de code *2767*2878# om een soft reset uit te voeren. Als deze soft reset het probleem niet oplost, dan kunt u ook een harde reset uitvoeren op uw toestel. U kunt voor de harde reset bellen naar de code *2767*3855#''
 
miss dat anderen hier ook wat aan hebben.
 
groetjes van Simone
PatrickJa

Gedreven Raadgever
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 9Likes
simoon19 schreef:
hallo

ik heb een mailtje van samsung terug gekregen met het advies om te resetten.

''U kunt het probleem wellicht oplossen door het toestel te resetten. U kunt bellen naar de code *2767*2878# om een soft reset uit te voeren. Als deze soft reset het probleem niet oplost, dan kunt u ook een harde reset uitvoeren op uw toestel. U kunt voor de harde reset bellen naar de code *2767*3855#''

miss dat anderen hier ook wat aan hebben.

groetjes van Simone

Denk er wel even bij na om een backup te maken emt Samsung Kies 😉 Anders verlies je al je contacten en data en ik geloof dat je dat niet wil.
simoon19
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo
 
ik heb mijn telefoon gereset (na dat ik eerst een backup gemaakt heb) maar het helpt voor geen meter.
 
er zit niks anders op dan wachten tot dat ze het probleem verholpen hebben 😞
 
groetjes van Simone
geronimo

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Serious problems with battery life after jellybean upgrade on my GS2. Display consumption too high. As of now, the update consumes more battery in idle state than in usage. Pure idle status, gives me a backup of less than a day or a day at max.
Galaxy S2, GT I19100XXLS8, JB 4.1.2,
TomS

Gedreven Meedenker
  • 151Posts
  • 9Oplossingen
  • 9Likes
Hello Geronimo,

Welcom at our forum.
I have relocate your post to this topic.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic