@Louis
Ehm, dit is een reactie op een andere post denk ik, had waarschijnlijk op mijn post moeten staan.
> Ik durf mijn handen er voor in het vuur te steken dat Vodafone echt om haar klanten geeft @SadBunny!
Hmmz... Ik zou toch maar vast asbest handschoenen gaan kopen 🙂
Ten eerste zou het mooi zijn als Vodafone stopt met de benaming "onbeperkt" - zo lang dat plakkertje erop staat is het misinformatie, want er zijn overduidelijke beperkingen. De term slaat enkel en alleen op aantal mogelijke 1GB topups, en niet op de rest van het gebruik. Zie mijn post. Zo lang Vodafone een abonnement met allerlei beperkingen "onbeperkt" noemt kunnen we dus spreken van misinformatie.
Verder heb ik genoeg reacties per telefoon, support chat en forum ontvangen die duidelijk maken dat er geen sprake is van een bug of een foutje, maar gewoon van een service die inderdaad bewust zo is ingericht.
Je klanten op die manier misinformeren vind ik geen teken van "geven om". Maar ik ben open minded - als jij me kunt uitleggen hoe ik dat als teken van liefde kan zien hoor ik het graag!
> Je mag mij dan een privebericht sturen met daarin de link van dit topic. (Zo weet ik waar het over gaat).
Je mag best een onderzoek starten hoor, maar ik heb al meerdere supporters gesproken en dat komt dan uit op "tsja, zo werkt het nou eenmaal, en u bent echt de enige die hier ooit iets over gevraagd hebt".
> - Een beschrijving van wat er precies gebeurt en hoe vaak dit voor komt.
Die beschijving had ik in mijn post aangegeven. Ik snap alleen je vraag "hoe vaak komt het voor" niet na het lezen van mijn post. Want het is geen bug, het is de werking van jullie service en de misinformerende benaming ervan. Het komt niet een telbaar aantal keren voor voor, het is een permanente situatie.
> Daarnaast heb ik de volgende gegevens nodig:
> - Laatste 4 cijfers van je bankrekeningnummer
Dit is nog zoiets. Jullie vragen steeds om die laatste vier cijfers van mijn bankrekening. Jullie zeggen dat dit verplicht is, maar dat lijkt me onzin, aangezien geen enkel ander bedrijf ooit daarom vraagt voor welke dienst dan ook voordat ze hulp kunnen geven. Ziggo vraagt daar bijvoorbeeld nooit om, toch een gelieerd bedrijf. Ofwel elk ander bedrijf is in overdreding omdat ze het niet doen, ofwel jullie vragen te veel privé-informatie voor simpele support requests. Als het nou ging om een verzoek tot wijziging van mijn abbo zou ik het nog wat anders vinden, maar voor een support request? Ook al is de cijfercombinatie niet zinvol voor een aanvaller, toch is deze privé-informatie simpelweg irrelevant, en er dan tóch om vragen geeft ook geen blijk van geven om je klanten.