AmnaRegina

Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

telefoon geblokkeerd

Hoi, Ik heb 8 sagen geleden een factuur voldaan ( was wel re laat) van € 46,28 toch kan ik nog steeds niet bellen en sinds vandaag ook niet meer gebeld worden. HELP! Aub 🙂 groetjes Regina
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Goed nieuws @AmnaRegina .
Bedankt voor de terugkoppeling

Bekijk in context

14 Reacties 14
AmnaRegina
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb trouwens betaald via internetbankieren onder vermelding van mijn mobiele telefoonnummer zoals gevraagd. IDEAL werkte niet dus na een aantal pogingen maarop deze manier maar 8 dagen duurt wel erg lang.
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! @AmnaRegina ,

Neem anders even contact op met de klantenservice zodat zij kunnen kijken of deze inderdaad betaald is zo wel kunnen ze je de beschiking weer geven over het netwerk.

https://www.vodafone.nl/support/contact/
Netwerker
Expert
Expert
  • 986Posts
  • 111Oplossingen
  • 401Likes

Hallo AmnaRegina,

Had jij bij jouw betaling tevens jouw Vodafone klantnummer vermeld ?
Indien je dat niet had gedaan, dan is jouw betaling uitzonderlijk moeilijk (onmogelijk) te koppelen aan jouw klantnummer en factuurnummer. En is de betaling niet verwerkt en niet doorgeboekt op de openstaande factuur. In dat geval staat jouw factuur dus nog steeds geregistreerd als "niet-betaald". En daarom ben jij nog steeds geblokkeerd van het mobiele Netwerk van Vodafone. Ook na 9 dagen.

Leen even van iemand anders de smartphone. En bel met telefoonnummer: 0900 - 0940 Bellen naar dat nummer van de Vodafone Klantenservice met een vaste telefoonlijn kan ook.
Tevens kun je contact opnemen met Vodafone via de Chat. Via FaceBook. En via Twitter. Dat laatste via : @VodafoneNL

Houd de laatste vier cijfers van je bankrekeningnummer, dat bij Vodafone bekend is, binnen handbereik.
Als de Vodafone medewerker jouw betaling kan traceren. Dan wordt je snel weer aangesloten op alle Netwerkdiensten van Vodafone.

Succes !

Netwerker
AmnaRegina
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi, bedankt voor de uitleg. Idd ik heb mijn klantnummer niet vermeld, mijn fout dus. Ik ga eerst opnieuw proberen via IDEAL te betalen en het teveel betaalde bedrag later terug vragen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hallo @AmnaRegina,

Fijn dat de oorzaak is gevonden. Je 06-nummer vermelden is ook al voldoende, dit is een uniek nummer dat door ons betalingssysteem automatisch wordt herkend. Het klantnummer wordt ook automatisch herkend. Wanneer we de betaling ook handmatig niet kunnen koppelen wordt het bedrag uiteindelijk automatisch teruggeboekt. Dit kan even duren omdat eerst handmatig wordt geprobeerd een andere combinatie te vinden.
AmnaRegina
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi,

Toch wel vreemd dat ik nu ondanks een tweede keer betalen met vermelding van 06 numer klantnummer en naam nog steeds niet kan bellen. Inmiddels kan ik wel weer gebeld worden maar uitgaande gesprekken zijn niet mogelijk.
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi @AmnaRegina

Is ondertussen misschien ook alweer een nieuwe rekening beschikbaar geworden? Dan zal de blokkade pas worden verwijderd zodra die rekening ook is voldaan. Mocht dat niet het geval zijn, neem dan even contact op met onze klantenservice. Dat kan eventueel ook via Twitter of Facebook.
AmnaRegina
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb mijn rekeningen gecontroleerd maar Vodafone blijft aangeven dat die van April € 46,28 nog niet betaald is en sat terwijl dit al twee keer is gedaan. De eerste keer inmiddels 10 dagen geleden en de tweede keer 3 dagen terug.
AmnaRegina
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sinds gistermiddag kan ik weer bellen. Gelukkig. Bedankt voor de adviezen en hulp. Groetjes Regina
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Goed nieuws @AmnaRegina .
Bedankt voor de terugkoppeling
alex132414

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben geblokkeerd. Ik heb mijn rekening optijd betaald. Dit is de zoveelste keer dat er wat mis gaat bij jullie. Ik loop allemaal zakelijke afspraken mis door dat ik niet bereikbaar ben. Daarbij zijn jullie niet te bereiken. Ik kan niet bellen. Ik wil nu direct contact met vodadone zodat mijn blokkade weg gehaald kan worden. Zijn jullie per mail beschikbaar? Want ik kan jullie natuurlijk niet bellen. En er is geen andere telefoon in de buurt.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hoi Alex, ik begrijp dat het hinderlijk is om niet bereikbaar te zijn, maar als een betaling op tijd binnen is dan wordt een nummer niet geblokkeerd. Ik snap wel dat je graag zo snel mogelijk wilt laten controleren of je betaling binnen is. De snelste optie als je geen andere telefoon kunt vinden is de chat: die is beschikbaar via vodafone.nl/support.
Groeten, Bas
dutchtreat

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
*diepe zucht* Door omstandigheden is de incasso mislukt en mijn telefoon geblokkeerd. Ik heb op 30 januari betaald via internet bankieren want de optie om met iDeal te betalen is er niet. Het is vandaag 05 februari en je raadt het al, ik kan nog steeds niks met mijn telefoon. Ik heb het maar uitgezet want ik werd overspoelt met berichten om te betalen en maar niks te zeggen over het feit dat als ik niet snel betaalde dat er ook nog €40 incasso kosten kwamen. Ik heb bij de betaling mijn ordernummer EN het mobiele nummer vermeld. Waarom is mijn betaling nog niet verwerkt? Ik heb geprobeerd te bellen maar de service was niet mogelijk. HELP!!!!
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi @dutchtreat ,

Het ordernummer wordt niet herkend door het betalingssysteem. Je kunt het beste je 06-nummer en klantnummer vermelden. Vergeet ook de optie voor het betalen via iDEAL in My Vodafone niet. Dit wordt namelijk vele malen sneller verwerkt dan een handmatige overboeking via internetbankieren. Heb je een creditcard? Dan is een zeer snelle betaling ook mogelijk via de klantenservice.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Wat vind jij het mooiste aan de iPhone 16 serie?

Uitgelicht topic