V1949

Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

sony xperia T prepaid

Krijg constant van vodafone verzoeken om me te identificeren bij het Vodafone netwerk.
Heb prepaid, dus heb niets met Vodafone. Hoe zet ik dat uit?
9 Reacties 9
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoe krijg je deze melding? Heb je dit ook als je je simkaart in een ander toestel test?
V1949
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik krijg de melding zodra ik mail,wifi, of iets op internet opzoek. 2x achter elkaar. Na 2x gecanceld te hebben blijft t een tijdje weg. De simkaart is van Telfort, en weet niet of dit ook in een ander toestel gebeurt, daar het een micro-simkaart is, en die past niet in m'n andere mobiel.Toestel is gekocht bij Belcompany, simlock-vrij.
Groet,
Hans
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Is het toestel misschien voorzien van Vodafone software/instellingen? Wellicht dat je hierdoor deze melding krijgt. Je kunt je toestel eens herstellen naar de fabrieksinstellingen. Misschien dat dit helpt. P.S. Maak wel even een backup van je toestel.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
We hebben je trouwens een privébericht gestuurd in verband met je gebruikersnaam.
V1949
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Is er andere manier op van de Vodafone software meldingen af te komen?
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Ik zou toch beginnen met het toestel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Ik zie tot op heden geen andere of betere oplossing.
V1949
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Terug naar fabrieksinstellingen is helaas niet de oplossing. Zou Vodafone-app Discover of Update verwijderen een optie zijn? Helaas zijn deze door mij niet te verwijderen. Door u wel?
Hoop op een advies.
Groet, Hans

V1949
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Helaas heb ik nog geen antwoord van je . Heb dus m'n mobiel terug naar fabrieksinstellingen gezet, en daarna weer mbv back-up gegevens weer teruggezet. Maar helaas vodafone blijft settingsschermpje tonen. Ajb je hulp.
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Wat is er aan de hand?

Deze applicaties hebben een verificatie nodig op het Vodafone netwerk. Als je met wifi verbindt dan wordt deze verbinding heel even verbroken om een token op te halen op ons netwerk. Daarna kun je gewoon gebruik maken van je wifi. Hier merkt je normaal niks van en kost niks. Op een of andere manier gaat deze verificatie niet goed of wordt het token weggegooid, waardoor de telefoon om verificatie blijft vragen.

Wat zijn de oorzaken?


  • Vodafone apps zijn niet up to date: controleer of er updates beschikbaar zijn van de Vodafone apps (discover, gameselect, music)


  • Een security of performance app verwijderd het token: Het kan zijn dat een security app zoals een virusscanner het verificatie token als een gevaar beschouwt en vervolgens weg gooit. Hetzelfde is mogelijk bij apps die de performance van het toestel zouden verbeteren. Denk aan apps die de levensduur van de batterij verlengen of het data gebruik monitoren en/of comprimeren. Schakel deze apps uit of verwijder ze.


  • Slecht bereik: Doordat je slecht bereik hebt lukt het niet om verbinding met het Vodafone netwerk op te zetten en mislukt de verificatie. Dit zou ook via 2g moeten lukken dus als dit de oorzaak is moet je hier ook last van ondervinden in het alledaagse gebruik.

In alle andere gevallen kun je het beste even met de klantenservice bellen of met je toestel naar de winkel gaan.





E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic