wespostema

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slechte reparatie service

Ik heb onlangs mijn xperia z ter reparatie aangeboden aan het servicecentre van Vodafone. Netjes een afspraak gemaakt voor afhaling en vervangende toestel service. Ik kreeg bij de aanmelding al mee dat het product naar dynafix overgebracht werd en toen voelde ik de bui al hangen! Uiteraard bij Aankomst van mijn toestel laat dynafix eerst het een paar dagen liggen voordat ze hem doorsturen naar een reparatiebedrijf die hem wel mag repareren! Ondertussen 4a5 weken later komt mijn toestel terug met de mededeling dat er een software update is uitgevoerd! Toen klopten mijn vermoeden al! Natuurlijk is er niet maar gekeken wand blijkbaar is dat te duur. Als ik duidelijk bij het aanmelden aangeef dat er waarschijnlijk een los contact in mijn oor telefoonspeaker zit en dat de klacht niet altijd voortkomt en als als het voorkomt en ik tik tegen de telefoon aan en hij doet het weer, wat ik duidelijk bij aanmelding aangaf dan weet toch iedereen met gezond verstand dat een software update niet de oplossing is! Ik vind het een bar slechte vertoning van dynafix om zelfs aan de telefoon te zeggen maar meneer alles word hier uitgebreid getest! Belachelijk! 5 weken telefoon weg en ik krijg als vervanger een s3 mini goed alternatief voor een Xperia Z met een 5 inch beeldscherm. Nu wil ik mijn toestel niet weer nutteloos opsturen maar ik wil hem gemaakt hebben. Ik bel met Vodafone met het complete probleem, krijg ik te horen maar meneer u kunt hem naar een Vodafone winkel brengen daar zit een monteur en die kan hem maken! Ik in de auto naar de Vodafone winkel! Maar helaas wij maken alles behalve iPhone en sony! Nou lekkere communicatie weer!! Super!
Ma goed het probleem is nog steeds niet opgelost en ik heb geen vertrouwen in de opstuur techniek!
Wat gaan we hiermee doen ?
13 Reacties 13
wespostema
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
daarnaast las ik dat dit probleem vaker voorgekomen is, wat ik dan nogmaals niet begrijp hoe krijgt dynafix deze toestellen de deur uit als er meerdere toestellen met dezelfde klacht zijn. Daarnaast zie ik al reacties staan er zit niks anders op als opsturen? Dit soort slechte reparaties van dynafix is dus niet incidenteel. Waarom blijven schreeuwen om opsturen als ze er toch niks aan doen? Ik vind dat vodafone met een betere oplossing moet komen als opsturen, Desnoods aan huis reparatie ( wat bijvoorbeeld kpn doet).
Annabelle
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1846Posts
  • 148Oplossingen
  • 119Likes
Hoi wespostema,

Ik vind het vervelend om te zeggen maar inderdaad, de enige optie is opnieuw opsturen. Het is niet leuk dat je deze ervaring achter de rug hebt, maar om het toestel gemaakt te krijgen is dit de enige manier. Je kunt het trouwens ook bij de Vodafone winkel afgeven, dan sturen ze het vanaf daar op.
wespostema
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat schieten we met opsturen op? Als jullie servicecentrum er lak aan heeft en niet de moeite neemt om problemen op te lossen,
Dit is niet incidenteel ik werk bij een elektronica bedrijf en wij moeten ook toestellen opsturen! Met hetzelfde resultaat als dit! Ik vind dat jullie met een betere oplossing mmoeten komen als opsturen ik ben al jaren klant en betaald Julie 50 euro in de maand! Ik ben momenteel in overweging om na mijn looptijd over te stappen naar KPN omdat hun wel aan huis reparatie doen en een betere service bieden als wat jullie doen!
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Dat bieden wij nu eenmaal niet aan dus dat kan ik je ook niet aanraden. Eventueel na een 3e reparatie met dezelfde klachten zijn er andere mogelijkheden. Maar reparatie via Dynafix zal toch opnieuw moeten. Dien dezelfde klachten in en vraag eventueel om een expertise onderzoek. Excuses in ieder geval voor het ongemak, ik neem idd ook aan dat als jij het zo goed omschrijft dat een software update het niet op zal lossen.
GerritS1976

Gedreven Raadgever
  • 162Posts
  • 6Oplossingen
  • 48Likes
Fabrikanten besteden reparaties vaak uit aan reparatiecentra. KPN heeft blijkbaar een contract of eigen dienstverlening hierin. Overstappen omdat de reparatieafhandeling door een derde partij onjuist wordt verricht zou niet nodig moeten zijn.

Wellicht is het een idee deze ervaring te communiceren met de klantenservice en hen te vragen of ze akkoord gaan met een reparatiecenter naar eigen keus waarna de factuur door Vodafone wordt voldaan. Zorg er natuurlijk wel voor dat je dit schriftelijk bevestigd krijgt om misverstanden en problemen te voorkomen.

Ik heb eens even rondgekeken, mijn eigen ervaring met de concurrent die je aanhaalt is minimaal. Wel weet ik uit ervaringen van anderen uit mijn omgeving, dat de Smartcare waarop je doelt bar slecht is en mensen ook daar geregeld gewoon een slechte leentoestel krijgen en weken lang op hun eigen toestel wachten. Om dit te onderbouwen zou je bijvoorbeeld een kunnen kijken via Google. Om nu specifiek hiervoor over te stappen met mogelijk dezelfde gevolgen is natuurlijk aan jezelf 🙂
wespostema
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Als dit jullie oplossing is vind ik dit een slechte klantvriendelijke oplossing! Ik ben bereid mijn toestel op te sturen, met de voorwaarde dat als mijn toestel weer weken weg is en niet gemaakt word, of als dynafix weer de boel bedonderd. Vodafone mijn abonnements kosten van al die weken dat ik niet mijn eigen toestel in combinatie met mijn abonnement volledig vergoed krijg wegens non formiteit?
MaudGote

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Er zitten te veel tussenpersonen bij reparatie van de Vodafone telefoon en de behandeling door de reparatie service en de koerier is schandalig. Vodafone is daarvoor verantwoordelijk.

Mijn toestel bij Vodafone aangemeld voor reparatie, een brief mee gekregen van Vodafone waarin alle informatie staat, contact gehad met Dynalogic, telefoontoestel wordt opgehaald.
De koerier die Dynalogic gebruikt weigert om te asssisteren bij het plaatsen van de simkaart terwijl er op de brief van Vodafone staat dat assistentie verleent zal worden bij het plaatsen van de simkaart.
Het toestel wordt gerepareerd, ik krijg een melding binnen dat hij gebracht kan worden.
Bij het leveren van het toestel weigert de koerier te laten zien waarvoor ik moet tekenen, terwijl ik moet tekenen voor ontvangst van een I phone 5. Ik kan dat niet zien zonder de envelop te openen. De koerier weigert om de envelop te openen en gaat weer weg.
Schandalige behandeling, schandalig slechte service!

Klacht ingediend bij Vodafone. Een poging gedaan om een klacht in te dienen bij Dynalogic, maar die accepteren de klacht niet en verwijzen naar de koerier. Zo wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd.
Vodafone is verantwoordelijk, ik betaal Vodafone. Doe hier iets aan.
Per
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 803Posts
  • 78Oplossingen
  • 112Likes
Hallo @MaudGote
Dat klinkt niet goed. Fijn dat je de moeite neemt om het kenbaar te maken. Als je er een feedbackformulier over hebt ingevuld, dan komt het vanzelf bij onze contactpersoon. Alleen op die manier komen wij achter zaken die niet goed lopen en kunnen we er actie op uitzetten. Hier op het forum kunnen we niet op individuele cases ingaan je klacht wordt uiteraard wel persoonlijk behandeld.
Thanx, Per
Laurance

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste vodafone,

Mijn toestel SONY Z2 heb ik net een half jaartje, ik had hem denk ik 2 weken en toen was er van alles kapot helaas, me schuifklepje lag er af, me aan en uitknopje lag er af, me speaker deed het niet en als ik mensen belde gaf die heel vaak geen gehoor. Dus ik laat me toetsel door vodafone ophalen en naar dynafix sturen. dynafix deed er 2 MAANDEN over om hem te maken omdat die werd door gestuurd naar een exstern bedrijf, wat dus het verhaal het waren fabrieks fouten van sony dus ik keeg heel netjes van vodafone een nieuwe telefoon, omdat die te erg er al aan toe was. 2 weken later valt mij telefoon uit me handen op het aanrecht van de keuken wat misschien een val was van 15 cm op het keukenblad en ik draai hem om helemaal kapot tot het ergste aan toe dus toen weer laten ophalen en oplaten sturen, en toen duurde het 2 maanden voor ik een **bleep**ing prijs opgaven kreeg toen moest die nog gemaakt worde en ik had al zo vaak gebelt van waar me telefoon bleef en werd steeds rond gestuurd want dynafix gaf vodafone de schuld en vodafone dynafix dus ik kwam er voor geen meter meer uit uit eindelijk ben ik naar de winkel gegaan en hebben hun daar gebelt en het was dus omdat sony de nieuwe onderdelen niet nog kon lever dus daarom duurde het zo lang, nu dus over 4 dagen is het 3 maanden veder krijg ik eindelijk met telefoon terug , maar het ergste is ik zou hem dus vandaag krijgen niet binnen gekomen dus ik bel dynafix zeggen hun ja hij is met de verkeerde koerier mee gegaan, dus sorry aangezien kerst er nu is krijg je hem pas volgende week. DUS mijn eindresultaat :

2 maanden z2 laten maken : netjes vervangt door vodafone
3 maanden z2 laten maken : 352,- euro voor reparatie kosten & 45 euro aan bel kosten exstra als het niet meer is op een abbo van 60,- per maand

Dus vodafone ik heb totaal maar 1 maanden kunnen genieten van mijn toetsel op al een 6 maanden
ik ben onzettend ontevreden dit is echt niet normaal,

dus wat gaat er nu gebeuren ? ik verwacht wel een compensatie van jullie ander ben ik geen vodafone klant meer volgend jaar


SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Hi! Laurance,

Dat is en behoorlijk verhaal... Dat je toestel direct defect is geraakt en dat er onderdelen los komen te zitten of er zelfs van af vallen is niet om aan te zien. Je verhaal kun je echter het beste kwijt aan de klantenservice omdat via het forum Tips & Tricks met elkaar worden besproken zonder inhoudelijke informatie. Zie: www.vodafone.nl/support/contact/ hoe je de klantenservice kunt bereiken.

Ik wens je wel fijne feestdagen toe!
weroc

Meedenker
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ook hier dit euvel maar het schijnt dat als je hier wat over zegt en je beklag doet op dit forum dat ze dit liever hier niet openbaren mijn berichten worden constant verwijderd schijnbaar wil vodafone hier niets mee doen alleen maar nieuwe abonomenten verstrekken en voor de rest je klanten in de kou laten staan.

De waarheid is hard maar vodafone doet er geen moer mee.

grtjs
Anonymous
Niet van toepassing
Dat is niet helemaal waar wat je zegt
Vanuit hier kunnen we hierin niks betekenen hierin omdat de forumleden (waar ik ook een van ben) niet in de systemen kunnen. Daardoor kunnen we dus ook niet de gegevens erbij pakken etc.
Je berichten worden niet verwijderd maar gearchiveerd. Dit is heel iets anders. Berichten worden pas verwijderd als het aanstootgevend etc is.

Ik raad je daarom ook aan om dit bij de klantenservice aan te kaarten. Hoe vaak heb je het toestel al opgestuurd? Normaliter na 3x kun je namelijk een coulance swap aanvragen.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
Topic gesloten.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic