Astrid55

Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slecht verstaanbaar

Heb sinds 2 weken de samsung galaxy s5..en er wordt gezegd dat ik slecht verstaanbaar ben en dat ik erg hol klinkt.
Iemand daar ervaring mee wat ik daar aan kan doen?
14 Reacties 14
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Astrid55

Heb je hier overal last van dus op meerdere plekken als jij belt of als je gebelt wordt?

Ik raad je aan om eens tijdens een gesprek je instellingen te controleren. Bij Samsung zit er vaak een optie bij om het geluid etc aan te passen.

Mocht dat niet werken raad ik je een kruistest aan. Hierbij gaat een andere simkaart in jouw toestel en die van jouw in een ander toestel om te zien of het aan de simkaart ligt. Is het de simkaart dan krijg je een nieuwe vanuit vodafone. Deze test kun je tevens uitvoeren in een Vodafone winkel. Mijn collega's helpen je er graag mee verder.

Is het niet de simkaart dan ben ik bang dat het toestel gecontroleerd moet gaan worden op de instellingen en eventueel het reparatie traject in moet gaan hiervoor.

Ik hoop dat ik je voldoende geïnformeerd heb. Laat me weten hoe het afloopt.

Groetjes stevied86
Astrid55
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Stevie...
Heb mijn oude simkaart van mijn s4 er in gedaan.
Dat kon werd mij verteld.
Kan het zijn dat dat het is en ik mijn nieuwe simkaart erin moet doen?

Groet Astrid
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Astrid,

Dit kan er mee te maken hebben dta jouw oude simkaaret te oud is. Je kunt idd kijken of het met je nieuwe simkaart opgelost wordt. Mocht je hem willen activeren kun je contact opnemen met de klantenservice hiervoor. Zorg er dan wel voor dat je alle gegevens zoals een klantnummer bij de hand hebt.

Groetjes Stevied86
Astrid55
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Stevie..

Bedankt v antwoord...ga zeker mijn nw simkaart erin doen maar loop wel even naar de winkel..kunnen ze meteen de tel gegevens over zetten.

Groetjes Astrid
Anonymous
Niet van toepassing
Hey Astrid,

Laat me weten of het gelukt is en of het probleem verholpen is,
Dan weten eventuele forumgebruikers die in het zelfde schuitje zitten dat dit een mogelijke oplossing is.

Groetjes stevied86
MrMister

Raadgever
  • 113Posts
  • 10Oplossingen
  • 64Likes
Beste Astrid55,

Eigenlijk heeft stevied86 al bijna alles verteld wat je moet doen bij dit soort probleem. Het enige wat ik nog even wou meegeven omdat ik dit zelf ooit met een nieuw toestel gehad heb. Het kan zijn dat er wellicht nog een screenprotector op zit die het inkomende of uitgaande geluid bellemerd.

Met vriendelijke groet,
MrMister
Anonymous
Niet van toepassing
Hey MrMister,

Normaal gesproken als de screenprotector er goed op zit zou dit geen probleem moeten zijn. Ik heb er namelijk zelf ook een op mijn HTC zitten. Echter wat ik denk dat jij bedoelt is om even te controleren dat deze niet over de speaker /microfoon heen zit van je telefoon 🙂

Groetjes stevied86
Astrid55
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Stevie...

Ben bij de winkel geweest en nw kaartje zit erin maar hij klinkt nog steeds hol ;(
Weet het nu ook ff niet...iets met instellingen doen maar wat?
Farid-

Raadgever
  • 129Posts
  • 14Oplossingen
  • 52Likes
Astrid55

Een nieuwe simkaart zal nooit een probleem m.b.t. spraakkwaliteit verhelpen (of andere zaken als wegvallende gesprekken, stille lijnen etc etc.). Een simkaart werkt simpelweg wel of niet.

Als het probleem zich op/in een specifiek(e) locatie/gebied voordoet, is het waarschijnlijk een netwerkprobleem. Zo niet, zal het toestel defect zijn. Ik vermoed het laatste.

Klinkt het ook 'hol' als je het gesprek op luidspreker zet?
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Astrid55

Had je hiervoor wellicht een ander merk? Samsung klinkt al snel wat holler dan andere merken.
Je kunt ook proberen om het toestel iets anders vast te houden, met de onderzijde ietsje verder van je mond af of juist dichterbij. Gewoon even een keer testen met iemand die klaagt om te kijken in welk geval het beter kliknkt.
Astrid55
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee...heb altijd een samsung gehad..
Tel is nu terug gestuurd.
Valt binnen de garantie.
Ik had er met iedereen last van...zelf geen last maar degene aan de andere kant wel
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Fijn om te horen dat het toestel ter reparatie ie verstuurd. Laat je ons de uitslag ervan weten :)?

Alvast en fijne avond.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Astrid55 , is je telefoon inmiddels gerepareerd?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Aangezien het topic niet meer actief is zet ik er een slotje op.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic