skylge57

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

slecht ontvangst terschelling

op het eiland Terschelling is al sinds mei 2013 van dit jaar een erg slecht ontvangst,maakt niet uit of je  3 of 4 G hebt het is beide heel slecht. er hebben al verschijdende klanten hun beklach  gedaan bij vodafone,maar niets heeft nog geholpen. je krijgt steevast het andwoord,zet je mobiel uit en weer aan, ga over op een andere g ,haal je simkaart er uit en er weer in,of neem een andere simkaart. allemaal andwoorden waar we hier niks aan hebben. het ligt gewoon aan de mast die vodafone hier gebruikt.daar moet wat aan gedaan worden,zoniet dan denk ik dat vodafone veel klanten hier op het eiland terschelling gaat verliezen,want dan stappen ze over naar een andere provider die het hier wel goed doet. dus vodafone help ons eilanders nu eens aan een goede verbinding .
12 Reacties 12
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hey Skylge57,

Er zijn een tijdje terug wat problemen geweest daar, maar dit zou nu opgelost moeten zijn. Je geeft aan dat schakelen naar 3g of 4g niet helpt, hoe is de verbinding als je naar 2g schakelt?

Heb je voor mij een postcode met letters van waar je woont? Dan check ik de dekking voor je.
skylge57
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hallo.

postcode 8891 GT 

2 G helpt ook echt niet.
heb echt van alles geprobeert.
en wat de problemen betreft, dat is nog echt niet over op het eiland.
er zijn hier veel klanten van vodafone die  problemen hebben.
en dat ook al gemeld hebben bij vodafone.
want het moet toch niet zo zijn dat je voor smsen naar buiten moet,en dat je tijdens een gesprek opeens afgebroken wordt,of die gene aan de andere kant niet meer kan volgen door de slechte verbinding,dat de smsen vele later pas binnen komen,of helemaal niet verstuurd worden.en dat je van de 5 streepjes er maar 1 hebt.

velen hebben al geklaagd bij vodafone,via email,twitter.facebook.bellen.
ik heb heel wat klachten van Eilanders op geschreven en wil dit U graag  laten zien/lezen.
We hopen echt dat vodafone hier op het eiland er iets aan gaat doen,want het zou toch jammer zijn als vodafone 
door dit veel klanten ziet verdwijnen naar een andere provider.
Het probleem is ontstaan eind mei,toen kregen we hier in Midsland ,van KPN een nieuwe mast.
Op West Terschelling hebben ze minder last,maar komen die richting Midsland dan krijgen zij dus ook problemen met de verbinding.

hier nog meer klachten van terschelling

Terschelling Cyprian
heb je er nog steeds last van want wij hebben namelijk ook haast geen ontvangst , heb vodafone gebeld maar hun zeggen dat ze nog nooit een klacht gehad hebben
Wendela Bakker-Hoekstra
Heb er nu ook steeds meer last van. Na de oerol is het bij mij gekomen. Smsen in huis is een drama!!!!!
Tjarda Prent
Vodafone is sowieso drama, ligt er vaak uit ed. Lang leve hi, veel beter!
Peter Goede
Ik heb 80% van de dag GPRS wist niet eens dat dat nog bestond
Anneke Bangma
Wij hebben beide ook heel slecht ontvangst. Gisteren weer met Vodafone gebeld. Dit al meerdere keren. Tot op heden nog steeds geen resultaten. Ook gereageerd in een persoonlijk bericht naar aanleiding van de post van Terschelling Cyprian!!
Nienke De Jong-de Vries
+1... En ook het telefoon-bereik is beroerd geworden
Elisabeth Winters Lettinga
Ja wij hebben ook geen 3G en met Vodafone gebeld en ze zeggen inderdaad dat ze dit nog niet gehoord hebben
Esther Bakker
Hier ook! Kpn krijgt mij er straks bij
Brenda Smit
Heb al meerdere keren privé bericht naar Vodafone gestuurd, het is nog steeds droevig hier. Geen bereik, geen internet, steeds opnieuw iemand bellen om je gesprek af te kunnen maken, echt slecht. Was gister aan de wal en had daar geen problemen.
Anneke Kuhlmann-Muijskens
Ik heb meerdere keren geklaagd en ook reacties ontvangen dat het was genoteerd en het E van internet was echt niet slecht.....echt wel ik heb een abonnement met onbeperkt bellen en 1gb internet jammer kan haast nooit bellen en internetten... Ik heb al gezegd dat als ze niet opschieten ik weer opstap bij hun, maar dat maakt hun niks uit..
Richard Wagensveld
Ook voor mij straks KPN, Vodafone is k#t
Sandra Huurnink-vd Driest
Heb wederom een heel boos bericht gestuurd, wordt tot nu toe steeds afgescheept met dat de klachten bij de technische dienst liggen. Hoop dat Vodafone nu gaat reageren. ..ben er zo klaar mee!
Magda Ypey
Vodafone heeft ook al een misser gemaakt met het blokkeren van een toestel van een minister, de regering wil graag van vodafone af. Misschien kunnen jullie de klachten bundelen.
Rianne Scholte Aalbes-Lamein
Hier op west prima bereik! Hoe dichter ik bij Midsland kom, hoe slechter het bereik.. kpn was bij mij nóg slechter!
Arieke Sieben
Ik heb sinds kort een Hollandse nieuwe abbonement ook Vodafone, en geen 3 g op West. Wist dit allemaal niet anders was ik er niet aan begonnen.

Hoor graag van U meer

vriendelijke groet 
t v boeschoten
Midsland
terschelling
RobbieE

Gedreven Liefhebber
  • 345Posts
  • 46Oplossingen
  • 16Likes
Hallo skylge57,

Ik heb de dekking voor je nagekeken. Op de betreffende postcode is de 3G dekking helaas aan de lage kant. Het 2G netwerk is over het algemeen gezien beter in die regio. Ik begrijp goed dat het erg frustrerend is als je problemen ervaart met het mobiele bereik, maar het vervelende is dat we hier niet 1-2-3 een oplossing voor hebben. Voorlopig zie ik namelijk geen plannen voor een nieuwe mast in dat gebied 😞 Heb je al eens gekeken naar SignaalPlus? SignaalPlus is een versterker waarmee je het 3G bereik in- en rondom jouw huis kunt verbeteren. Voor informatie zie: http://www.signaalplus.nl.
skylge57
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
dank U wel voor het andwoord.
maar ik heb hier weinig aan.
Vodafone verplicht mij dus een duur apparaat aan te schaffen zodat ik binnens huis en buitenshuis een goede ontvangst zal hebben. 
en hoe moet het dan als ik op pad ga ??? want ook op het eiland zelf is er een slecht ontvangst.
Jammer dat Vodafone niet de moeite neemt om nog eens iets aan de masten te gaan doen,want er zijn op het eiland veel abonnee's .

groeten T v Boeschoten
Terschelling

Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Wat ik me afvraag, heb je deze klachten altijd al gehad of is dit iets van de laatste tijd?
skylge57
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, de problemen zijn begonnen in Mei van dit jaar,toen heeft KPN een nieuwe mast geplaatst in Midsland,en vanaf die tijd hebben we heel slecht bereik hier.en ik ben echt de enigste niet want vele klagen hier over. dus of het ligt aan de nieuwe KPN mast dat die vodafone bereik weg duwt.of iets anders.

vriendelijke groet
t v boeschoten

Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Ik kan daar op dit moment niet echt een uitspraak over doen, voor zover de metingen die ik heb gaan is de 2G dekking goed en is het gebrek aan 3G vooral te wijten aan de afstand tot de dichtstbijzijnde 3G mast. Er zijn plannen om in Midsland een nieuwe mast te plaatsen maar dat zijn plannen voor de langere termijn. Op dit moment is er weinig dat we kunnen doen.
Johankooyman

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Met oerol stond er een extra mast toen was het goed
Maar sins die weg is zeer slecht
Het is net als jullie half power draaien
KeesStet

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
8891JG
KeesStet

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja maar je blijft toch niet de hele dag thuis zeker , ik moet overal bereikbaar kunnen zijn , anders maar naar een andere provider .
lutsen

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het Vodafone bereik is zeer slecht op Terschelling. Er staan maar 2 masten (Vuurtoren van West en tussen Formerum en Hoorn). KPN heeft inmiddels 3 opstelpunten (incl 4G) en heeft stukken beter bereik. Wanneer gaat Vodafone hier iets aan doen?
RuudNL

Liefhebber
  • 650Posts
  • 17Oplossingen
  • 125Likes
Volgens de 'geplande dekking' op de Vodafone-netwerkkaart wordt de netwerkhardware binnenkort vervangen door hun nieuwe antennes met betere dekking. Ook komt er dan 4G. Dit op de locatie tussen Formerum en Lies. Dat zou moeten helpen met betere dekking binnenshuis voor data op plekken waar 3G het niet redt.

Zou uiterlijk in oktober moeten draaien. Hopelijk wordt het dan beter!

Hier is het kaartje te vinden:
https://www.vodafone.nl/support/netwerk-en-dekking/dekkingskaart.shtml
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic