Beste
@htarint ,
1. bel naar je huisnummer, kan je al wel bellen?
Zo ja, dan is je simkaart geactiveerd. Zo nee, dan moet dit eerst nog gedaan worden zoals hier boven beschreven.
2. Wanneer je simkaart geactiveerd is, vraag is de juiste instellingen op.
dit kan via mijn vodafone, via 1200.
3. Als dit niet werkt stel ze vervolgens handmatig in:
Ga naar 'Instellingen' -> 'Draadloos en netwerk' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Namen toegangspunten'
Controleer de APN Vodafone NL of druk op de Menu-toets en kies 'Nieuwe APN'
Naam: Vodafone NL
APN: live.vodafone.com of office.vodafone.nl (ligt eraan of je een zakelijk of particulier abonnement hebt)
Proxy: leeg laten
Poort: leeg laten
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: leeg laten
MMSC:
http://mmsc.mms.vodafone.nlMMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 04
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: internet + mms (indien je dit handmatig moet invoeren: default,supl,mms)
Druk op de Menu-toets en kies 'Opslaan'
Keer terug naar het beginscherm
Ga naar Instellingen --> Draadloos en Netwerk --> Mobiele netwerken
Packetgegevens / gegevenstoegang gebruiken aanvinken (dit kan per Android versie een andere naam hebben)