Kurtlar03

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

servicenummers tarieven nergens te vinden op website Vodafone

Bellen met de vaste lijn naar 0900-nummers iets duurder 
Als u belt met een vaste lijn, betaalt u nu alleen de kosten die het servicenummer rekent. U betaalt nog niet apart voor de belkosten van het gesprek. Vanaf 1 juli 2013 gaat u wel voor deze belkosten betalen. Net als bij mobiel krijgt u dan eerst zo’n soort bericht te horen: “Dit gesprek kost [bedrag] per minuut, plus uw gebruikelijke belkosten.” Deze kosten mogen niet hoger zijn dan de kosten die u betaalt als u naar een vast telefoonnummer in Nederland belt. En ze mogen niet buiten uw bundel vallen. Tenzij u geen tegoed meer hebt. 

0800-nummers nu echt helemaal gratis 
Als u vanaf uw mobiel naar een 0800-nummer belt, mag uw aanbieder daar vanaf 1 juli 2013 geen kosten meer voor vragen. De meeste aanbieders doen dit nu ook al niet. Voor de vaste lijn was dit al zo. 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Kurtlar03,

Dit heeft alleen betrekking op de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon. De kosten voor het bellen naar het 0900 nummer worden wel nog in rekening gebracht.

- Bijvoorbeeld, het bellen naar een bepaald 0900-nummer kost €0,10 per minuut, plus de gebruikskosten van je mobiele telefoon. De gebruikskosten van je mobiele telefoon zullen dan niet meer buiten je bundel in rekening worden gebracht maar deze zullen verrekend worden met je belbundel. Je betaalt dan echter wel nog steeds €0,10 cent per minuut voor het bellen naar het 0900-nummer. Deze kosten worden wel buiten je bundel in rekening gebracht. -

Dit staat ook op de website van de consuwijzer vermeld: "Bovenop de belkosten komen nog steeds wel de kosten van het servicenummer zelf. Deze kosten bepaalt de aanbieder van het servicenummer en niet uw telefoonaanbieder."

Hopelijk maakt dit het iets duidelijker, maar als je nog vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag. 😉

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Goedemiddag, ik wil graag antwoord geven op je vraag maar hij is me niet helemaal duidelijk. Wat wil je precies weten (en van welke site heb je deze tekst gequote?)

PS.
Ik heb het vet-gedrukte van je tekst even weggehaald. Dat leest wel zo prettig 🙂
Kurtlar03
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanaf 01 juli 2013 zijn alle providers verplicht om 0900 van je tegoed te verekenen + kosten van het nummer zelf.
Hierover kan ik nergens op jullie website uitgebreid info vinden.
http://www.consuwijzer.nl/nieuws/vanaf-1-juli-nieuwe-tarieven-voor-bellen-naar-0900-nummers
Als ik bijvoorbeeld naar 0900-8844 bel dan kost het mij toch nu niks meer en wordt verekend van mij tegoed toch?
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Hi Kurtlar03,

Dit heeft alleen betrekking op de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon. De kosten voor het bellen naar het 0900 nummer worden wel nog in rekening gebracht.

- Bijvoorbeeld, het bellen naar een bepaald 0900-nummer kost €0,10 per minuut, plus de gebruikskosten van je mobiele telefoon. De gebruikskosten van je mobiele telefoon zullen dan niet meer buiten je bundel in rekening worden gebracht maar deze zullen verrekend worden met je belbundel. Je betaalt dan echter wel nog steeds €0,10 cent per minuut voor het bellen naar het 0900-nummer. Deze kosten worden wel buiten je bundel in rekening gebracht. -

Dit staat ook op de website van de consuwijzer vermeld: "Bovenop de belkosten komen nog steeds wel de kosten van het servicenummer zelf. Deze kosten bepaalt de aanbieder van het servicenummer en niet uw telefoonaanbieder."

Hopelijk maakt dit het iets duidelijker, maar als je nog vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag. 😉
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic