DrizzleNL

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

samsung A6+

Een tijdje geleden begon mijn samsung A6+ uit zichzelf continu opnieuw op te starten. De telefoon is een tijdje uit gebleven en na een paar dagen deed hij het weer. (Terugzetten baar fabriekinstellibgen en opstarten in veilige modus werkte ook niet,)

Vandaag deed hij het weer. Ondertussen is hij gestopt met opnieuw opstarten na een paar uur maar nu krijg ik eerst de melding van de apps dat de bluetooth niet naar behoren start. Nu merk ik ook dat als ik de wifi wil aanzetten hij weigert. Hij zoekt nog biet eens naar een netwerk maar binnen een minuut zet hij de wifi weer uit zichzelf uit. 

Hebben jullie nog tips hoe ik dit kan oplossen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @DrizzleNL 
Jeetje, dat is wel heel vervelend natuurlijk. Wil je eens proberen in de veilige nodig voor de komende 24 uur. Dan kunnen we uitsluiten of het door een externe applicatie komt of door je toestel.
 

Volg onderstaande stappen om je toestel in de veilige modus op te starten: 

  1. Zorg ervoor dat je toestel uitstaat en zet deze vervolgens weer aan door de aan-toets ingedrukt te houden. 
  1. Als de animatie afspeelt, houd dan de volumetoets naar beneden ingedrukt totdat het vergrendelingsscherm verschijnt. 
  1. De veilige stand wordt nu ingeschakeld, dit is linksonder in beeld zichtbaar. 

Als je de veilige stand wilt uitschakelen, tik dan op de notificatie 'veilige modus aan' of start je toestel opnieuw op.

 

Als het niet lukt dan kan je daarna deze oplossing nog eens uitproberen:
Voorheen kon je bij Samsung de accu verwijderen als het toestel vastliep, maar sinds de Galaxy S6 is dat niet meer mogelijk. Gelukkig is er een knoppencombinatie die je kunt gebruiken om je device te rebooten als er problemen optreden. Volg hiervoor onderstaande stappen:

  1. Houd eerst de powerknop tien seconden lang ingedrukt. Als het systeem niet helemaal is vastgelopen, is de kans groot dat het toestel gewoon opnieuw opstart.
  2. Lost dat de problemen niet op, dan moet je een harde reset uitvoeren. Hiervoor houd je de power-, home- en volume omlaag-knoppen tien seconden lang ingedrukt. Vervolgens herstart je smartphone.
     

Zorg natuurlijk wel altijd dat je een backup hebt van je toestel! 
Wie weet helpt het via deze weg, laten we het hopen. Succes in ieder geval en laat nog even weten of het is gelukt, of niet.

Bekijk in context

6 Reacties 6
alainn070

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
DrizzleNL wrote:

Een tijdje geleden begon mijn samsung A6+ uit zichzelf continu opnieuw op te starten. De telefoon is een tijdje uit gebleven en na een paar dagen deed hij het weer. (Terugzetten baar fabriekinstellibgen en opstarten in veilige modus werkte ook niet,)

Vandaag deed hij het weer. Ondertussen is hij gestopt met opnieuw opstarten na een paar uur maar nu krijg ik eerst de melding van de apps dat de bluetooth niet naar behoren start. Nu merk ik ook dat als ik de wifi wil aanzetten hij weigert. Hij zoekt nog biet eens naar een netwerk maar binnen een minuut zet hij de wifi weer uit zichzelf uit. 

Hebben jullie nog tips hoe ik dit kan oplossen.

Ik denk hoog waarschijnlijk dat dit probleem komt omdat de s6+ een aantal jaar verourdert is en geen systeemupdates.meer krijgt van samsung. Advies om misschien een nieuwe telefoon aan te schaffen.

Energieboy
Expert
Expert
  • 11781Posts
  • 3469Oplossingen
  • 3093Likes

Hoi @DrizzleNL 
Jeetje, dat is wel heel vervelend natuurlijk. Wil je eens proberen in de veilige nodig voor de komende 24 uur. Dan kunnen we uitsluiten of het door een externe applicatie komt of door je toestel.
 

Volg onderstaande stappen om je toestel in de veilige modus op te starten: 

  1. Zorg ervoor dat je toestel uitstaat en zet deze vervolgens weer aan door de aan-toets ingedrukt te houden. 
  1. Als de animatie afspeelt, houd dan de volumetoets naar beneden ingedrukt totdat het vergrendelingsscherm verschijnt. 
  1. De veilige stand wordt nu ingeschakeld, dit is linksonder in beeld zichtbaar. 

Als je de veilige stand wilt uitschakelen, tik dan op de notificatie 'veilige modus aan' of start je toestel opnieuw op.

 

Als het niet lukt dan kan je daarna deze oplossing nog eens uitproberen:
Voorheen kon je bij Samsung de accu verwijderen als het toestel vastliep, maar sinds de Galaxy S6 is dat niet meer mogelijk. Gelukkig is er een knoppencombinatie die je kunt gebruiken om je device te rebooten als er problemen optreden. Volg hiervoor onderstaande stappen:

  1. Houd eerst de powerknop tien seconden lang ingedrukt. Als het systeem niet helemaal is vastgelopen, is de kans groot dat het toestel gewoon opnieuw opstart.
  2. Lost dat de problemen niet op, dan moet je een harde reset uitvoeren. Hiervoor houd je de power-, home- en volume omlaag-knoppen tien seconden lang ingedrukt. Vervolgens herstart je smartphone.
     

Zorg natuurlijk wel altijd dat je een backup hebt van je toestel! 
Wie weet helpt het via deze weg, laten we het hopen. Succes in ieder geval en laat nog even weten of het is gelukt, of niet.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je bovenstaande stappen kunnen doorlopen @DrizzleNL en heeft het geholpen? 
De A6 is in 2018 uitgebracht @alainn070, dit betekent dat er nog software updates komen voor de A6.

alainn070

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Steven wrote:

Heb je bovenstaande stappen kunnen doorlopen @DrizzleNL en heeft het geholpen? 
De A6 is in 2018 uitgebracht @alainn070, dit betekent dat er nog software updates komen voor de A6.

Excuus zat in verwarring met s6 en a6

Sharon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3523Posts
  • 215Oplossingen
  • 439Likes

@DrizzleNL 

We ontvangen graag nog een reactie van jou 🙂 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 11416Posts
  • 1741Oplossingen
  • 2192Likes

Heb je bovenstaande stappen doorlopen @DrizzleNL of heb je het hier niet mee kunnen oplossen? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic