dok

Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

red plus

Na berichten in de pers hoor ik niks meer over vodafone red plus dat zou toch 15-04 ingaan weet iemand daar wat over? Het lykt my ideaal aangezien ik veel in het buitenland zit
13 Reacties 13
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi dok,

Welkom op het Vodafone Forum.

Red Plus is inderdaad voor veel mensen een uitkomst.
Zeker als je regelmatig in het buitenland (voordeellanden) bent.

Je kunt Red Plus al aansluiten via de Vodafone Winkels. We verwachten vanaf maandag ook meer info op Vodafone.nl te zien. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt. Laat je me iets weten?
MarcoVR

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ik zou graag informatie krijgen over het gebruik van het red plus abonnement aangezien de informatie die mij in de winkel werd gegeven niet overeen kwam met de informatie van 1201.
 
Komen er extra kosten bij als ik vanuit Nederland naar een voordeelland bel [naar mobiel of vast nummer]?
Komen er extra kosten bij als ik vanuit een voordeelland naar Nederland bel [naar mobiel of vast nummer]?
Komen er extra kosten bij als ik vanuit een voordeelland naar een ander voordeelland bel [naar mobiel of vast nummer]?
 
 
Een beetje off topic, bestaat de afdeling coulance nog?
 
 
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
MarcoVR schreef:
Ik zou graag informatie krijgen over het gebruik van het red plus abonnement aangezien de informatie die mij in de winkel werd gegeven niet overeen kwam met de informatie van 1201.

Komen er extra kosten bij als ik vanuit Nederland naar een voordeelland bel [naar mobiel of vast nummer]?
Komen er extra kosten bij als ik vanuit een voordeelland naar Nederland bel [naar mobiel of vast nummer]?
Komen er extra kosten bij als ik vanuit een voordeelland naar een ander voordeelland bel [naar mobiel of vast nummer]?


Een beetje off topic, bestaat de afdeling coulance nog?


Ok, vat ik het even samen


  • Bellen vanuit een Nederland of een Voordeelland naar een buitenlands nummer is niet gratis
  • Bellen vanuit een Voordeelland naar een Nederlands nummer is gratis
  • Bellen in een Voordeelland, naar een nummer uit dat zelfde Voordeelland is gratis
Of je naar vast of mobiel belt maakt niks uit zolang het maar geen speciaal nummer is (betaald nummer, servicenummer, etc)

De afdeling coulance heeft nooit bestaan, er is geen afdeling die als regel uitzonderingen maakt 😉
Maar als er in jouw geval sprake is van een zeer uitzondelijke situatie, dan neem even contact op met de klantenservice. Zij kunnen zorgen dat je vraag op de juiste plek terecht komt.
MarcoVR

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dank je voor de reactie BasT.
 
In de winkel werd verteld:
Binnen Nederland onbeperkt. In een voordeelland, naar een nummer in dat zelfde land onbeperkt. Vanuit een voordeelland naar een voordeelland onbeperkt.
 
Bij de klantenservice werd verteld:
Binnen Nederland onbeperkt. Vanuit Nederland naar een voordeelland onbeperkt. Vanuit een voordeelland naar Nederland onbeperkt.
 
Nu als derde antwoord:
Binnen Nederland onbeperkt. Vanuit een voordeelland naar Nederland onbepekt. In een voordeelland, naar een nummer in dat zelfde voordeelland onbeperkt. 
 
Jammer genoeg 3 verschillende antwoorden. Aardig riskant dus om het abonnement af te sluiten, kan prijzig uitvallen.
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
MarcoVR schreef:
Dank je voor de reactie BasT.
....
Jammer genoeg 3 verschillende antwoorden. Aardig riskant dus om het abonnement af te sluiten, kan prijzig uitvallen.
Ik kan me voorstellen dat dat verwarring wekt ja.
Mijn antwoord klopt, maar ik zie dat ik een kleine extra nuance moet aanbrengen:

Niet gratis:

  • bellen vanuit Nederland naar het buitenland
  • bellen vanuit een Voordeelland naar een niet-Voordeelland
Wel gratis:

  • bellen binnen Nederland naar vaste en mobiele nummers (uitzonderingen: zie tarievenfolder)
  • bellen vanuit een Voordeelland naar een Voordeelland
  • bellen vanuit een Voordeelland naar Nederland
Het verschil met mijn eerste antwoord zit hem er in dat bellen in het buitenland wel gratis is als je naar Nederland of een Voordelland belt, maar niet als je naar een niet-Voordeelland belt. Nuance-verschil 🙂

De exacte voorwaarden en tarieven vind je ook op onze website via vodafone.nl/tarieven of via deze directe link naar de tarievenfolder
MarcoVR

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Super BasT. Ik stel je snelle reactie zeer op prijs.
 
In dat geval is het een heel uitgebreid abonnement waarbij een hoop gespaard kan worden als je veel in het buitenland bent.
 
Grappig: Als ik met het buitenland wil bellen, kan ik het beste eventjes de grens oversteken.
 
 
MarcoVR

Gedreven Ontdekker
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De afdeling heet(te) Loyalty / Special Customer Services
dok
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ha astrid heb red plus aangeschafd en moet zeggen het is super alleen die 1gb inde gaten houden en voor de rest geen extra kosten meer ik zit 22 dagen inde maand in het buitenland(voordeellanden)en dan is het perfect abonnement
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
dok schreef:
Ha astrid heb red plus aangeschafd en moet zeggen het is super alleen die 1gb inde gaten houden en voor de rest geen extra kosten meer ik zit 22 dagen inde maand in het buitenland(voordeellanden)en dan is het perfect abonnement
Hey Dok,
Wat leuk dat je je ervaring even met ons deelt.
Goed om te horen dat het abonnement bevalt. Hoe hou de je 1GB in de gaten?
dok
topicstarter
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ha astrid gebruik de my vodafone app en heb opde s3 ingesteld dat hy by 1gb de 3G uitschakeld en by 900mb een waarschuwing geeft
Sido
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 628Posts
  • 74Oplossingen
  • 32Likes
dok, heel slim! Het is altijd verstandig om zoals jij doet ook zelf een datateller te laten meelopen. Veel plezier nog met je abonnement :D.
HV

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
MarcoVR schreef:
Super BasT. Ik stel je snelle reactie zeer op prijs.

In dat geval is het een heel uitgebreid abonnement waarbij een hoop gespaard kan worden als je veel in het buitenland bent.

Grappig: Als ik met het buitenland wil bellen, kan ik het beste eventjes de grens oversteken.



Ik heb zelf ook interesse in de RED Plus en krijg van de Klantenservice te horen dat bellen vanuit nederland naar de Voordeellanden wel gratis is.

Kan een moderator hier even antwoord op geven? Het bericht van BasT beantwoord veel vragen, maar de klantenservice & verkoopmedewerker verteld mij dat het wel gratis is om van nederland naar voordeellanden te bellen...

Alvast bedankt!
Astrid
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 1746Posts
  • 107Oplossingen
  • 137Likes
Hoi HV,

Wat vreemd dat je iets anders te horen krijgt. Bellen vanuit Nederland naar buitenlandse nummers valt niet binnen de bundel van dit abonnement.
Kijk anders eens op dit formulier. HIerop staan alle kosten die bij het Red Plus abonnement horen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic