VanSchreven

Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

pre-paid dubbele opwaardering

Via de chat advies gehad op 4 mei om op 5 mei Vesta te bellen op 0800 nummer. Per abuis 2 x zelfde nummer 20 euro opgewaardeerd. Tweede had op een ander pre-paid nummer gemoeten.
Helaas Vesta kan dit niet herstellen.
Vesta geeft het advies. Bel 1200/9 . Maar op 5 mei gesloten. Van het kastje naar de muur en terug bij af
Wat nu?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
VanSchreven
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de inspanning. Nu via 1200 voor de zekerheid opgewaardeerd.
Vanwege de Cloud bij IPhone lukt de app verwijderen niet 123. Meestal zet hij bij herstel install de kopie uit de iphone cloud terug. Moet mij even verdiepen hoe ik de iphone cloud kan schonen.
Groet en dank voor de test.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Anonymous
Niet van toepassing
Hey VanSchreven,

De klantenservice is inderdaad gesloten. Je kunt het eventueel wel proberen via de chat. Zij zijn wel gewoon geopend.
Anders dien je echter morgen contact op te nemen dan is de klantenservice namelijk wel weer geopend.

Groetjes stevied86
VanSchreven
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Feit 1- Vesta kan zien dat er 2 x achter elkaar is opgewaardeerd met dezelfde creditcard.
Verzoek om 1 van de twee te storneren, is niet mogelijk.
Feit 2- klantenservice Vodafone contact blijft aangeven dat Vodavone niet zo maar tegoed van de een naar de ander kan overboeken. Dat is uit veiligheidsoverwegingen te begrijpen.
Conclusie: Een door een consument gemaakte vergissing is niet te herstellen. Vodafone blijft aangeven: Dit is voor pre-paid geregeld via Vesta.
Prachtig ! Zo'n verwijzing naar Vesta. Een dienst waar een vergissing blijkbaar niet meer ongedaan te maken is.
Er staat vast wel ergens in de kleine lettertjes, dat een opgewaardeerd tegoed niet meer is terug te draaien.

Zou nog kunnen proberen om via de creditcard maatschappij te storneren. Dat gaat mij dat net een stap te ver.
Tot slot:
Ik vind het jammer dat hier geen terugboek Service optie voor beschikbaar is bij dubbele opwaardering.

Ik zal voortaan goed opletten bij opwaarderen via de App, waar ik al onze pre-paid profielen heb staan.
Het zal toch geen bug zijn in de opwaardeer optie via de App? 😉 dat bij een profiel wissel hij op de achtergrond de eerste blijft vasthouden? Weet namelijk vrijwel zeker dat ik van profiel ben gewisseld binnen de App tijdens het opwaarderen tussen de twee mobiele nummers die ik wilde opwaarderen.
Marc
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 7269Posts
  • 231Oplossingen
  • 344Likes
Hoi VanSchreven , ik heb een test uitgevoerd met twee prepaid nummers in de app. Het tegoed wordt echter bij de juiste nummers bijgeschreven. Je kunt de app eventueel opnieuw installeren als je zeker weet dat je wel had gewisseld. Het klopt dat we normaal nooit tegoed overschrijven tussen prepaid nummers. Deze nummers zijn vaak anoniem of worden door iemand anders gebruikt. Dat zou fraude in de hand gaan werken.
VanSchreven
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de inspanning. Nu via 1200 voor de zekerheid opgewaardeerd.
Vanwege de Cloud bij IPhone lukt de app verwijderen niet 123. Meestal zet hij bij herstel install de kopie uit de iphone cloud terug. Moet mij even verdiepen hoe ik de iphone cloud kan schonen.
Groet en dank voor de test.
Serkan B
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 4256Posts
  • 241Oplossingen
  • 733Likes
In dat geval raad ik je aan om de app via iTunes te herinstalleren. Laat ons even weten of het is gelukt en goed werkt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic