HansHen

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

port forwarding mobile wifi

Hallo Allemaal,
 
Ik tracht een aantal poorten van mijn R201 te forwarden.
Tot zover zonder succes.
Misschien mis ik iets.
 
 
 
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Thanks,
Hans
2 Reacties 2
Martin
Expert
Expert
  • 725Posts
  • 61Oplossingen
  • 97Likes
Beste Hans,
 
in de basis zijn er 2 zaken die mogelijk zijn, en je hebt ze beiden alten zien met de screenshots 😉
 
Er bestaat PortForwarding en er bestaan DMZ-zones.
 
Bij PortForwarding kies je er voor om bepaalde poorten door te routeren naar een bepaald apparaat/IP-adres in jouw netwerk. 
Bij DMZ kies je er voor om alle verkeer voor dat apparaat/IP-adres door te laten.
 
Jij hebt ze nu beiden ingeschakeld, terwijl je normaliter voor 1 van de 2 opties kiest. Wat gebeurd er als je er voor kiest om maar 1 van beide opties te gebruiken en de andere uitschakelt?
 
Je zou wat meer inhoudelijke informatie kunnen vinden op het forum van portforward.com, een site die ik zowiezo aan kan raden voor alle vragen met betrekking tot instellingen en vragen voor bijna alle routers, modems, netwerkinstellingen voor programma's, etc.
 
Ik hoop dat je hiermee wat verder komt.
Lange

Stamgast
  • 83Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes
Hey HansHen,
 
Ik zou je advizeren om je DMZ uit te laten. In een DMZ plaats je apparaten die inderdaad van buitenaf bereikbaar moeten zijn. Echter zou ik daar niet je eigen camera systeem in plaatsen. Hiervoor moet je namelijk wel je firewall aanpassen ( gaten crieeren ). Zie hier de uitleg:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Demilitarized_zone_(informatica)
 
Met portforwarding zit je goed in de buurt. Dit stelt je instaat om van een externe computer in te kunnen loggen op je device of applicatie. ( denk aan mailserver, camera systeem enz. )
 
Intern is dit dit goed te doen ( als je dus je camera systeem in hetzelfde netwerk hebt hangen als je systeem waarop je dit wilt bekijken )
Ik meen mijzelf echter wel te herinneren dat Vodafone extern verkeer ( dus dat naar het Vodafone netwerk ) blokkeert.
 
NAT zorgt voor o.a. voor een vertaal slag naar het publieke netwerk ( het grote boze internet ). Je zou dan ook als je ssh toelaat via een SSH verbinding moeten connecteren en je gegevens kunnen ophalen. Ik zou wel even navraag doen of al het extern verkeer naar hun netwerk wordt toegelaten. Zoals ik al aangaf meen ik van niet.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic