monika07

Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

plaatsen en verplaatsen foto's, app's etc op SD kaartje?

Op mijn S3 en S3 mini wil ik graag instellen dat alle externe opslag zoals foto's ed automatisch op de SD kaart gebeurd, en ik zou graag app's ook op de SD kaart zetten.
Ik zie geen enkele instelling waarmee ik deze voorkeur kan aangeven, en op welke wijze kan ik de reeds aanwezige foto's en apps vanaf de telefoon(s) naar de SD kaart overzetten? Wie kan mij daarbij helpen
Met dank, Chris
7 Reacties 7
DroidGuru

Gedreven Raadgever
  • 403Posts
  • 23Oplossingen
  • 44Likes
Hoi Monica,

Ik heb even moeten zoeken op mijn Galaxy Note. Maar volgens mij kan het zo

- Instellingen, Opslagruimte
- Je ziet een overzicht van alle opslag, met kleurtjes aangeven wat het precies voorstelt
- Druk op de menutoets en kies voor Opslagbeheer
- Vink de optie Gebruik Intern geheugen uit. ( er staat bij mij, gebruikt het uitgebreid intern geheugen voor apps en media)

Voor het overzetten van je apps raad ik de app apps2sd aan. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.IQBS.android.app2sd&hl=nl

Ik weet niet of je reeds aanwezige foto's overgezet worden, bij je apps gebeurt dit wel.

Groeten!
monika07
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de info. Helaas, de S3 wijkt blijkbaar af van de note. Ik krijg wel de keuze: Instellingen - Opslag, waarin alle Apps, bestanden etc benoemd zijn met kleurtjes, gesplitst in apparaatgerheugen en SD geheugen, maar de menuknop licht wel op maar er komt geen menu pop up waarmee ik eea regelen kan. Je ziet wel bij elk item hoeveel MB er gebruikt is. Ik kan geen voortkeur oid instellen. Hopelijk nbog andere suggesties?
ThijsN

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hey Monika,

Ik weet dat je bij de S3 in de Camera app aan kan geven dat je de foto's op wil slaan op de externe SD-kaart! Dit kan door:
1. Je Camera app te openen
2. Op het tandwieltje tappen
3. Scrollen tot je 'Opslag' tegenkomt
4. Hier 'Geheugenkaart' selecteren.

Helaas kun je op de S3 geen apps naar de SD-kaart verplaatsen, deze optie is uitgezet door Samsung.
monika07
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Camerainstelling gevonden, stond reeds op "geheugenkaart".
Het vreemde is dat in de tab "opslag" het lijkt alsof de foto's in het apparaatgeheugen staan. ondanks het feit dat de instelling in de camaraapp op "geheugenkaart" staat ingesteld. In genoemder map staat onder apparaatgeheugen foto's en video's ewaarin de foto's inderedaad staan. In de SD kaartopsdlag is niets te vinden.
 
Bij het instellen  in "opslag"  op "geheugenkaart" wordt er in een pop up scherm de volgende melding gemaakt : Äfzonderlijk opnames worden opgeslagern op de SD kaart. Continueopnamen worden opgeslagen op het apparaat.
Dat zou kunnen verklaren dat mijn foto's in het apparaatgeheugen zijn opgeslagen  i.p.v. op de ingestelde geheugenkaart.
Maar de camerainstelling staat op "Continueopnamen uit".
 
Conclusie tot nu toe:  De foto's worden niet op de SD kaart opgeslagen terwijl de instellingen dat wel zouden doen  verwachten. Iemands suggesties wat er aan de hand zou kunnen zijn? De SD kaartr is wel zichtbaar in de instellingen, dus fysiek aanwezig.
 
OF IS HET ZO DAT de opgave in het opslagscherm anders geinterpreteerd moet worden dan ik zou verwachten? Ik dacht dat in het scherm 2 afzondelijke opgave te zien zijn,. nl eerst een opgave van alles wat er in het apparaatgeheugen staat, onderverdeeld in verschillende mappen zoals Apps, Foto's, en daaronder een opgave van alles wat er op de SD kaart staat zonder verdere verdeling.
Echter lijkt het erop dat dat een onjuiste interpretatie is maar het als volgt moet worden gezien:  bovenaan staat het totaal van alles wat er in beide geheugens gezamenlijk staat opgeslagern, onderverdeeld in de verschillende mappen, en daaronder het schijfgebruik op de SD kaart alleen. In dat geval is niet echt zichtbaar werlk deel van de info op welk geheugen staat, maar verklaard mijjn vragen.
Mert

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
het is echt irritand dat ze het bij de s3 zo hebben gedaan ,ik kan helemaal niks meer de apps die ik heb gebruik ik allemaal in gebruik en sommige heb ik nodig voor school,

Zou Samsung dit probleem kunnen oplossen bij een volgende update ?
Mert

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oeps niet echt goed geschreven maar ik denk wel dat het duidelijk is
Maartje
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2859Posts
  • 180Oplossingen
  • 208Likes
Mert schreef:
het is echt irritand dat ze het bij de s3 zo hebben gedaan ,ik kan helemaal niks meer de apps die ik heb gebruik ik allemaal in gebruik en sommige heb ik nodig voor school,

Zou Samsung dit probleem kunnen oplossen bij een volgende update ?
Goede vraag. Misschien kun je eens contact opnemen met Samsung om dit na te vragen? Ze hebben bijvoorbeeld ook een Twitter account. 😄
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic