rb

Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

overdracht zakelijk naar prive contract klacht

In september is mijn bedrijf helaas opgehouden te bestaan. Omdat ik vanuit prive mijn nummer had meegenomen naar een zakelijk contract en dat weer weer terug wilde draaien heb ik het abonnement weer terug naar prive laten zetten hiervoor moest uiteraard betaald worden. Nu blijkt dat het contract wel op zakelijk blijft staan en dat er dus een BTW op zit. Nu wil ik graag daar weer een prive contract van maken maar daar moet dan 50 euro voor betaald worden. Het abo is te groot voor mij nu dus ik betaal maandelijks voor een contract dat ik niet benut.
Ik ben geloof ik al 15 jaar klant bij Vodafone en heb altijd netjes de rekeningen voldaan maar deze slechte service en de slechte ervaring met de klantenservice hierover waar geen enkele klantgerichte service vandaan komt maar het gewoon wordt afgedaan met "dat zijn nou eenmaal de regels" geeft mij te denken...nooit van coulance gehoord?

4 Reacties 4
rb
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik wacht overigens ook al 3,5 uur op een mailtje die er binnen 10 minuten zou zijn met nieuwe inloggevens..

oke twee uur later maar weer eens gebeld...er is iets ernstig mis met jullie informatievoorziening....om 11 uur vanochtend zou ik het met 10 minuten in mijn mail krijgen, om twee uur zei een jongen met een uur en nu hoor ik dat het twee dagen duurt voordat het in mail komt....Kwade kat en maandag? duurt het dan een week?
Arina
Expert
Expert
  • 2268Posts
  • 236Oplossingen
  • 126Likes
Hoi rb,

Welk abo heb je nu precies en naar welk abo zou je het willen laten aanpassen?

Heb je het mailtje inmiddels gekregen?
rb
topicstarter
Ontdekker
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Arina,

Ik heb nu een iPhone Zakelijk 70 euro, ik zou het willen overzetten naar een prive abo. ik weet niet precies welke ik werd al afgeschrikt door het vooruitzicht daar 50 euro voor te moeten betalen.
Ik heb nog geen mailtje ontvangen met nieuwe inlog gegevens....
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hi RB, wat betreft de inlog, dat vind ik nogal vreemd. Die hoort inderdaad semi-onmiddelijk verzonden te worden. Stuur daarover even een tweet of facebookbericht, dan kunnen mijn collega's met je gegevens erbij uitzoeken wat er nu precies mis gaat.

Wat betreft het omzetten en de kosten:

Om van zakelijk naar particulier te gaan twee stappen belangrijk. Allereerst moet het contract juridisch gezien overgedragen worden van je bedrijf (een losse rechtspersoon) naar jou als prive-persoon. Als dat gebeurd is moet een passend bijhorend abonnement gekozen worden.

In die laatste stap komen de zogenaamde migratiekosten om de hoek kijken. We houden namelijk als regel aan dat je wisselen binnen contract naar een andere abonnementsvorm mag. Ga je echter een stap omlaag, dan ga je minder betalen. Leuk voor jou als klant natuurlijk 😉 Wij moeten dan echter werk werk verzetten, mensen beschikbaar hebben etc en verliezen dan inkomsten. Vandaar dat die migratiekosten er zijn.
In dit geval is er geen particulier abonnement dat evenveel kost als een zakelijk abonnement van 70 euro (ex btw). Vandaar dat daarbij dan automatisch die 50 euro wordt gerekend. Maar, ik denk dat gezien je dan nooit meer buiten bundel kosten hebt en aanzienlijk minder gaat betalen (zeker met het btw-verschil) je het er zo uit hebt toch?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic