martin3dsc

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ongewenste sms van +447

Ik krijg sms 'jes waarin ik blij gemaakt wordt met 2000000 euro als ik e-mail naar claimsdpt17@gmail.com
Die komen van +447415150161 en van +447958114890

Kunnen alle call's en sms'en van +477 voor mij worden geblokkeerd?

GR martin
3 Reacties 3
robertwebbe

Gedreven Raadgever
  • 449Posts
  • 38Oplossingen
  • 167Likes
Ik krijg af en toe ook dergelijke scams via SMS. Ze sturen het volgens mij naar reeksen nummers en operators kunnen er niets aan doen. Het is nu eenmaal zo dat iedereen elkaar een SMS kan sturen, zo werkt het systeem. Inmiddels zijn de scammers ook zo sluw om regelmatig van afzender te wisselen zodat het blokkeren van een bepaald nummer ook niet meer werkt. Een volledige inkomende SMS blokkade vanaf alle Engelse nummres is volgens mij niet mogelijk. Gewoon direct dergelijke smsjes verwijderen en je er niet meer druk over maken.
Netwerk-info

Gedreven Meedenker
  • 24294Posts
  • 12103Oplossingen
  • 5Likes
Spijker op zijn kop Robert. Zulke nummers blokkeren heeft geen zin omdat de scammers continu van nummer en zelfs landnummer wisselen en een compleet land blokkeren is mi, zelfs als het mogelijk is, nogal schieten met een kanon op een mug.

Negeren en verwijderen is het beste advies. Je zou eventueel kunnen kijken of je in je toestel bepaalde afzenders kunt blokkeren, maar houdt er dus rekening mee dat als je de landcode blokkeert je dan geen enkele sms uit dat land meer kunt ontvangen 😉
SamsungExpert
Super Expert
Super Expert
  • 4686Posts
  • 439Oplossingen
  • 899Likes
Topic verplaats naar ''Netwerkvragen'' zie nieuwe link, http://forum.vodafone.nl/t5/Netwerkvragen/ongewenste-sms-van-447/td-p/165515
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic