roosvonk

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nummerbehouden in het buitenland voor whats app

hallo,

momenteel zit ik in het buitenland en over 1 maand verloopt mijn abbo. nu maak ik al geen gebruik meer van mijn abbo want er zit een buitenlands simkaart in mijn telefoon. echter maak ik nog wel gebruik van het 06nummer door met dat nummer nog wel te whats appen. wanneer ik mijn abbonement opzeg, kan ik dan nog steeds via het 06nummer whats appen?

als dit niet zo is, wat kan ik dan anders het beste doen?

met vriendelijke groet,
roos
1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Roos, ik moet zeggen dat ik niet 100% zeker weet of WhatsApp onmiddelijk stopt met werken als je je nummer opzegt. Ik weet niet precies hoe WhatsApp de koppeling met je toestel regelt namelijk, nadat het één keer via je mobiele nummer en een sms'je is geregistreerd. Ik verwacht zelf dat WhatsApp er mee ophoudt, maar h zou kunnen dat nog een tijdje blijft werken.

Het zal echter hoe dan ook niet oneindig zo blijven. Er is namelijk maar een beperkte hoeveelheid combinaties met 06 mogelijk, dus een nummer dat persoon A heeft opgezegd wordt op een gegeven moment weer aan persoon B gegeven. Anders zijn de nummers gewoon op. Maar dat betekent dat iemand anders dus op een gegeven moment dan WhatsApjes gaat krijgen die voor jou bedoeld waren, omdat mensen denken dat het nummer nog van jou is 😉

Ik zou zelf denk ik WhatsApp registreren op je buitenlandse nummer en dat aan je contacten geven, of de klantenservice bellen en vragen wat de goedkoopste manier is om je nummer toch te houden. Dat kan ook handig zijn mocht je ooit weer terugkomen naar Nederland 🙂
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic