Dylan1993

Ontdekker
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

nummer overzetten naar een NIET sim-lockvrij toestel en abonnement vroegtijdig stopzetten

beste Vodafone Crew,

ik ben op dit moment in het bezit van een Nokia C3, waarvan het abonnement tot november van dit jaar loopt (bij Vodafone). Nou kan ik van een vriend een Iphone 4s krijgen, wat ik natuurlijk niet weiger. Alleen het punt is dat ik mijn nummer wil houden en mijn oude abonnement wil stopzetten. Ook heb ik me laten vertellen dat de Iphone 4s NIET simlockvrij is en ik dus een nieuwe microsim nodig heb. Is het mogelijk om mijn huidige abonnement vroegtijdig stop te zetten en mijn nummer te behouden op de Iphone met een nieuw abonnement?

Alvast bedankt voor uw hulp,

MVG,
Dylan
1 Reactie 1
Bas
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2791Posts
  • 210Oplossingen
  • 197Likes
Hallo Dylan, je kunt inderdaad je abonnement afkopen en het dan omzetten naar een prepaidnummer van de provider waar het toestel oorspronkelijk vandaan kwam. Dat is namelijk de enige sim die werkt in een prepaidtoestel.

Ik zou wel eerst testen of de iPhone inderdaad een simlock heeft. Als het een Nederlands toestel is lijkt me dat namelijk sterk. In Nederland is de 4S zover ik weet niet prepaid verkocht en normaal gesproken hebben alleen Prepaidtoestellen een simlock

Mocht er toch geen simlock op het toestel zitten, dan is je abonnement afkopen niet nodig. Dan kun je heel eenvoudig een nieuwe sim ophalen in de Vodafone winkel. Zie evt het sim-topic dat je in ditzelfde board vindt, daar vind je extra info.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic